רובן: "פפ היה המאמן הטוב ביותר. אאמן את הבן שלי"

פפ גווארדיולה, אריאן רובן
פפ גווארדיולה, אריאן רובן | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

בגרמניה ערכו אתמול ערב מיוחד לסיכום העונה שחלפה, הקשר ההולנדי שפרש בגיל 35 קיבל את פרס הכבוד והחמיא לספרדי: "הוא שיפר את היכולת שלי בגיל 30". לאחר מכן סיפר על העתיד. וגם: קוטיניו וחולצה מספר 10

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)
בגרמניה נערך אתמול ערב מיוחד לסיכום עונת הכדורגל האחרונה. יורגן קלופ מאמנה של ליברפול נבחר למאמן המצטיין, רוברט לבנדובסקי נבחר לשחקן הטוב ביותר, ומי שהיה התגלית הוא המאמן פרידהלם פונקל שהוליך את העולה החדשה פורטונה דיסלדורף לעונה מצוינת במקום העשירי. מי שגנב את ההצגה היה אריאן רובן, שהודיע לפני חודש וחצי על פרישה מכדורגל בגיל 35. ההולנדי, שזכה עם באיירן מינכן בשמונה אליפויות, חמישה גביעים וליגת האלופות בין היתר, קיבל את פרס הכבוד והתפנה לראיון קצר בו הוא בחר את המאמן הטוב ביותר שלו במהלך הקריירה וגם סיפר על השאיפות לעתיד.


רובן התאמן תחת המאמנים הגדולים בכדורגל העולמי: החל מז'וזה מוריניו (2004-2006), לואי ואן חאל (2009-2011), יופ היינקס (2011-2013 ו-2017-18) וגם קרלו אנצ'לוי (2016-17), אם מבחינתו יש אחד מעל כולם – פפ גווארדיולה. רובן אמר: "ברור שקשה לי לבחור את המאמן הטוב ביותר, חוויתי הרבה הצלחות עם הרבה מאמנים . אבל גווארדיולה היה הטוב ביותר, הכי נהניתי איתו, הוא פשוט מאמן מדהים. כשפפ הגיע, הייתי כבר בשיא הקריירה, בן 30. רציתי להמשיך באותה היכולת ולא להיפצע, אבל השתפרתי תחתיו. לפתע שיחקתי בעמדות שונות בהן מעולם לא חשבתי שאוכל להתבלט".


על הפרישה: "האהבה למשחק והאמונה שאני יכול לעשות הכל עדיין שם, מול המציאות בה אני מבין שלא הכל עובד כמו שאתה רוצה ואתה לא יכול יותר. כשאתה ילד צעיר אתה לא מבין את המשמעות של הפציעה".



אריאן רובן מקבל את הפרס (Cathrin Mueller/Bongarts/Getty Images)


הרכש הטרי של באיירן מינכן, פיליפה קוטיניו, ביקש וקיבל את חולצה מספר 10. מסתבר שבאיירן מינכן רצתה לכבד את ההולנדי ולהפריש לפחות לעונה אחת את החולצה, אך רובן אישר: "הכל טוב מבחינתי. המועדון דיבר איתו. אני מאחל לקוטיניו בהצלחה, הוא שחקן גדול, שייהנה עם החולצה".


על העתיד:  "אני רוצה לקחת הפסקה מכדורגל בחודשים הקרובים, לנוח קצת. כשאתה מקצוען כל כך הרבה זן אתה נאלץ לוותר על בילויים עם המשפחה ודברים נוספים. כעת אוכל להרשות את זה לעצמי". לאחר מכן הוסיף רובן: "בהמשך אני ארצה לאמן את הילד הצעיר שלי וברור מה אני רוצה לראות ממנו – להתחיל מימין ולחתוך לאמצע עם רגל שמאל".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי