בסטיאן שוויינשטייגר הודיע על פרישה מכדורגל בגיל 35

בסטיאן שוויינשטייגר
בסטיאן שוויינשטייגר | Andreas Rentz/Getty Images for GQ Germany

הקשר הגרמני, ששיחק בשנתיים האחרונות בשיקגו פייר מה-MLS, כתב בחשבון האינסטגרם שלו כי יתלה את הנעליים בסיום העונה אחרי קריירה בת קרוב ל-20 שנה: "תודה על הזמן שבילינו יחד". הקולגות מיהרו לברך

(גודל טקסט)
בסטיאן שוונשטייגר תולה את הנעליים בגיל 35. אחד הקשרים הטובים ביותר בעידן הנוכחי ולבטח מהדמויות הבולטות בכדורגל הגרמני, הודיע אתמול (שלישי) בפוסט מרגש בחשבון האינסטגרם שלו שייפרוש מכדורגל בסיום העונה הנוכחית. הקשר, ששיחק בשנתיים האחרונות בשיקגו פייר מליגת ה-MLS בארה"ב לאחר ששוחרר ממנצ'סטר יונייטד, הבין שזה הזמן הנכון.


על רקע ארבע תמונות שלו מרגעיו הגדולים בקריירה, כולל במנצ'סטר יונייטד וקבוצתו האחרונה, כתב: "אוהדים יקרים, הגיע הזמן לסיים את הקריירה שלי, אני רוצה להודות לכל הקבוצות בהן שיחקתי שאיפשרו לי לחוות זמן מדהים. אני מודה גם לאשתי ולמשפחה על התמיכה. זה גורם לי להרגיש קצת נוסטלגי כשאני נפרד כשחקן פעיל אבל אני מצפה לאתגרים המרגשים שיגיעו בקרוב. אני אשאר תמיד נאמן לכדורגל. תודה רבה על הזמן שבילינו יחד, הכדורגל תמיד יהיה בליבי. שלכם, באסטי".


הקשר שגדל בבאיירן מינכן עבר דרך ארוכה. ב-2001/02 הוא רשם את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת תחת הדרכתו של המאמן אוטמאר היצפלד ופרץ בעיקר בעונתו השלישית (2003/04). הוא זכה עם באיירן מינכן בשמונה אליפויות ובעיקר בטרבל ענק בעונת 2012/13 ורשם מספר עגול ונפלא של 500 הופעות – מדורג תשיעי בכל הזמנים.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liebe Fans, nun ist die Zeit gekommen: ich werde meine aktive Karriere zum Ende dieser Saison beenden. Ich danke Euch und meinen Mannschaften @fcbayern, @manchesterunited, @chicagofire und @dfb_team – Ihr habt mir diese für mich so unglaubliche Zeit ermöglicht! Und natürlich danke ich meiner Frau @anaivanovic und meiner Familie für ihre Unterstützung. Mein Abschied als aktiver Spieler stimmt mich ein bisschen wehmütig, aber freue mich auch auf die spannenden Aufgaben, die mich bald erwarten. Dem Fußball werde ich treu bleiben. 1000 Dank für die gemeinsame Zeit, ich werde Euch immer im Herzen tragen! Euer Basti. Dear Fans, the time has now come, and I will be finishing my active career at the end of this season. I would like to thank both, you and my teams @fcbayern, @manchesterunited, @chicagofire and @dfb_team. You made this unbelievable time possible for me! And of course, I would also like to thank my wife @anaivanovic and my family for their support. Saying goodbye as an active player makes me feel a little nostalgic, but I am also looking forward to the exciting challenges that await me soon. I will remain faithful to football. Many, many thanks for the time we spent together, I will always have a place for you in my heart! Yours, Basti.

A post shared by Bastian Schweinsteiger (@bastianschweinsteiger) on



גם בנבחרת גרמניה כמובן הצליח להטביע חותם. הטורניר הגדול הראשון שלו היה המונדיאל הביתי ב-2006 בו הודחה הנבחרת בחצי הגמר. הוא התקרב לזכייה בתואר גדול גם ביורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012 ובטורניר הגדול החמישי שלו סוף סוף זכה להניף את גביע העולם לאחר ניצחון 0:1 על ארגנטינה. פרש מהנבחרת ב-2016 כשאחריו 121 משחקים בינלאומיים (מדורג רביעי בכל הזמנים) ו-24 שערים. בקיץ 2015 החליט להיפרד מבאיירן ולעבור למנצ'סטר יונייטד, שידוך שלא צלח.


מאמן הנבחרת יוגי לב אמר: "הוא אחד מהשחקנים הגדולים שהיו לגרמניה, נשמח אם יירצה להמשיך בכדורגל כמאמן, תמיד יהיה לנו מקום בשבילו. לכל אחד יש זיכרון בקריירה. אני זוכר את התמונה הזו בגמר המונדיאל במרקאנה 2014 – הוא מכוסה בדם אבל ממשיך לקום ולהילחם עד שהוא נופל. הוא היה שחקן גדול עם אישיות נהדרת ומחובר לאוהדים".


אוליבר קאן, שחווה איתו הצלחות גדולות בבאיירן מינכן, כתב לו: "הקריירה הנהדרת שלך הגיעה לסיומה, ברוך הבא למעגל גמלאי הכדורגל, אני מאחל לך כל טוב בעתיד". גם פיליפ לאם מיהר לצייץ: "באסטי היקר, תמיד היה משהו מיוחד להיות איתך על המגרש בין אם כשחקני נוער ובין אם בגמר ליגת האלופות או גמר המונדיאל". בבאיירן צייצו בטוויטר על רקע סרטון של שלוש דקות וקצת עם ביצועיו: "הוא היה אחד מאיתנו ותמיד יהיה".






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי