טיאגו אלקנטרה: "אולי לא אעזוב את באיירן עד סוף הקריירה"

טיאגו אלקנטרה
טיאגו אלקנטרה | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

הכוכב הספרדי התראיין לאתר הרשמי של אלופת גרמניה ושיתף מטרותיו עם קבוצתו: "מכוונים כמו תמיד לזכות בכל", סגל: "נבנה לפי הזהות של המועדון", מעורבות: "אחראי יותר אחרי שבע שנים", פפ: "אי אפשר לפחד תחתיו"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בצל פגרת הנבחרות התקיימת בימים אלו ברחבי אירופה, כוכבה הספרדי של באיירן מינכן טיאגו אלקנטרה התראיין לאתר הרשמי של אלופת גרמניה ושיתף בין היתר את תחושותיו במועדון מבוואריה, בו הוא פתח לאחרונה את עונתו השביעית. בנוסף, טיאגו סיפר מהן תכניותיו לעתיד, מהי הזהות של המועדון האדום ומה הוא חושב על פפ גווארדיולה.

זהות המועדון: "לבאיירן יש זהות ופילוסופיית משחק משלה. כמו שברצלונה ואייאקס אימצו את הפילוסופיה של יוהאן קרויף, ורצות איתה כבר כמה עשורים, ככה גם באיירן מחפשת כמה שיותר לשלוט בכדור, ובגלל זה צריך לבנות את הסגל בצורה הזו".

מטרותיהם לעונה הקרובה: "זה תמיד אותו דבר. יש בעולם בערך חמישה-שישה מועדונים שיכולים בכל שנה להגיד את אותו דבר. באיירן היא אחד מהמועדונים האלו ואנחנו רוצים לזכות בכל התארים".


"כמו תמיד, באיירן מכוונת לכל התארים" (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

הקבוצה הכי טובה שראה: "לדעתי האישית, ברצלונה של פפ גווארדיולה הייתה פשוט מטורפת. אני לא אוהד קבוצה מסוימת, אבל אני אוהד של כדורגל טוב, לא משנה איפה משוחק".

על כך שגווארדיולה טען שהוא "לא מפחד מכלום": "דיברתי עם פפ המון פעמים על כדורגל. כמו שאמרתי, הוא אחראי לכדורגל הכי טוב שנראה ב-20 השנים האחרונות. אם נסתכל על השחקנים שהוא הצליח לפתח בתקופתו בברצלונה אפשר להבין הכל – ליאו מסי, צ'אסי ואנדרס אינייסטה. שחקנים קטנים בגודל, אבל חכמים מאוד ואמיצים! אי אפשר לפחד כשנמצאים תחתיו ומשחקים לצידם".

המחשבה להישאר בבאיירן עד סוף הקריירה: "זו החלטה שצריכה להתקבל אצל שני הצדדים. באופן אישי אני מרגיש כאן טוב מאוד, והמשפחה שלי מאושרת במינכן. אז למה לא בעצם?".


"ברצלונה של פפ הייתה הכי טובה ב-20 השנים האחרונות. אי אפשר לפחד תחתיו" (Jorge Guerrero/AFP/Getty Images)

האם הוא מרגיש מעורב יותר: "אני מתחיל את העונה השביעית שלי בבאיירן. כמובן שיש לי יותר אחריות בגלל הזמן הרב שאני נמצא כאן. אני מרגיש באופן אישי יותר חשוב, על המגרש ומחוצה לו כדמות שעוזרת. לפעמים אני חבר של השחקנים שאיתי, לפעמים אני מורה. לפעמים אני שותף להכל ולפעמים אני גם אבא. אני אוהב את המצב הזה".

זמן לביצוע מהלך על המגרש לקשר מסוגו: "פחות משנייה. זה עשוי להיות קשה להבנה למי שלא משחק, אבל האמת היא שכמעט ואין לי זמן. עוד לפני שהכדור אצלי, אני צריך כבר לדעת מה אני הולך לעשות ולחשוב תמיד מהר יותר מהיריב. ההתמצאות היא המפתח. אתה צריך לדעת איפה אתה, לשלוט בכדור ולדעת היכן היריבים שלך. רק כאשר אתה מודע להכל, יש לך סיכוי ליזום משהו"

לסיכום, האם נהנה מכדורגל: "לעולם לא. זה נכון שאני אני אוהב מאוד את המשחק, אבל אני מקצוען ומסתכל עליו מזווית לגמרי שונה מזו של אוהד".

טיאגו חוגג ביחד עם חבריו.
טיאגו חוגג ביחד עם חבריו. "אני והמשפחה שלי מאושרים במינכן, אולי אשאר כאן עד סוף הקריירה" (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי