צפו: גלדבאך הגדילה את הפער בפסגה עם 1:3 על ורדר ברמן

שחקני מנשנגלדבאך חוגגים
שחקני מנשנגלדבאך חוגגים | Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images

ה"סייחים" רשמו ניצחון שלישי ברציפות ויצאו לפגרה עם פער של ארבע נקודות מעל לייפציג. בנסיבאיני (20) כבש ראשון, הרמן (22, 59) הוסיף צמד וזומר (53) עצר פנדל של קלאסן. לברקוזן גברה 0:2 על וולפסבורג

(גודל טקסט)

אחרי ה-0:4 של באיירן מינכן על דורטמונד בקלאסיקר, המחזור ה-11 בבונדסליגה יושלם היום (ראשון) עם שלושה משחקים, שבמרכזם המוליכה מנשנגלדבאך ניצחה 1:3 את ורדר ברמן. מאוחר יותר וולפסבורג אירחה את לברקוזן והפסידה 2:0, במשחק הנעילה ניצחה פרייבורג 0:1 את פרנקפורט.

מנשנגלדבאך – ורדר ברמן 1:3
אחרי ה-1:2 על רומא בליגה האירופית, שהחזיר אותה למאבק על הכרטיס לשלב הבא" גלדבאך חזרה לליגה בה היא שולטת והגדילה את הפער בפסגה. ורדר ברמן, שלא ניצחה בליגה מאז ספטמבר וספגה בכל משחקיה מתחילת העונה, לא היוותה יריבה למארחת שעלתה ליתרון כבר בדקה ה-20. לאסלו בנס הגביה כדור חופשי לתוך הרחבה, ורמי בנסבאיני התרומן היטב לנגיחה פנימה. שתי דקות עברו, ומרקוס תוראם ניצל טעות בהגנה האורחת כדי להגיע לכדור ארוך, השוער יצא אליו אז הוא הוריד לפטריק הרמן שכבש מול השער הריק.

ברמן ניסה לחזור במחצית השנייה, וגם השיגה פנדל בדקה ה-53, אבל יאן זומר זינק בזמן ועם קצה הרגל הצליח לעצור את הבעיטה של דייבי קלאסן. זה שבר את האורחת, שהפסיקה לעשות הגנה וספגה שש דקות לאחר מכן כשהרמן פשוט נכנס לרחבה באין מפריע ומטווח קצר השלים צמד. לקראת הסיום נותרה המוליכה ב-10 שחקנים, כשבנסיבאיני ספג צהוב שני והורד מהדשא, וברמן ניצלה זאת כדי לצמק בדקה ה-93 עם שער נהדר של לאונרדו ביטנקורט ולקבוע משחק תשייע ברציפות בו גלדבאך סופגת.

זומר עוצר את הבעיטה של קלאסן. שמר על שער נקי לראשונה אחרי שמונה משחקים (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)
זומר עוצר את הבעיטה של קלאסן (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

הפער בפסגה, בזכות ההפסד של דורטמונד, גדל לארבע נקודות על פני לייפציג שכרגע עם 21 נקודות. אחרי הפגרה מצפה לגלדבאך משחק נגד אוניון ברלין לפני שתחזור לזירה האירופית להיאבק על המשך המסע שלה במפעל נגד וולפסברגר של שון וייסמן.

וולפסבורג – באייר לברקוזן 2:0
לאחר ששתי הקבוצות הפסידו במחזור הקודם לקבוצות צמרת, לברקוזן יצאה עם יד על העליונה במשחק הקשה ב"פולקסווגן ארנה". החבורה של פטר בוס הגיעה להתמודדות עם ההרכב החזק ביותר, כשבחלק הקדמי פתחו קווין וולאנד, נאדים אמירי וקאי האברץ המוכשר.

שער היתרון הגיע דווקא מכיוונו של קארים בלאראבי, שכבש בדקה ה-25 שער נהדר – הקשר הגרמני-מרוקאי ביצע מהלך אישי מבריק, גבר על ארבעה שחקני הגנה והכניע בקלות את פבאו פרבאן. בדקה ה-96 פאוליניו ניצל את רפיון בהגנה של המקומיים וחתם את הניצחון. במחזור הבא לברקוזן תפגוש את פרייבורג, המדורגת מקום אחד מעליה, כשגם וולפסבורג תתמודד בקרב צמוד פרנקפורט.

ניצחון חשוב מאוד עבור לברקוזן. בלאראבי חוגג עם חבריו (Oliver Hardt/Bongarts/Getty Images)
ניצחון חשוב מאוד עבור לברקוזן. בלאראבי חוגג עם חבריו (Oliver Hardt/Bongarts/Getty Images)

פרייבורג – פרנקפורט 0:1
אחרי ה-1:5 הענק על באיירן מינכן, פרנקפורט עברה להפסד מאכזב בליגה האירופית. היא קיוותה להתאושש עם ניצחון שהיה נותן לה את המקום החמישי, אבל גילתה שפרייבורג לא פראיירית. שתי הזדמנויות בשמונה הדקות הראשונות קירבו את המארחת ליתרון, בעוד פרנקפורט הגיעה למצב ראשון רק בדקה ה-12 כשג'יבריל סו פגש את הקורה. ואם זה לא מספיק, בדקה ה-26 ספג גלסון פרננדס צהוב ורגע לפני הירידה להפסקה הורחק בצהוב שני, והקבוצה של אדי הוטר נאלצה להסתדר במחצית השנייה עם 10 שחקנים.

החיסרון המספרי עלה להוטר בחלוץ, כשדומיניק קוהר נכנס במקום גונסאלו פסיינסיה, ופרייבורג הרגישה בנוח יותר לצאת להתקפות. זה לקח זמן, אבל בדקה ה-77 כדור תועה מצא את דרכו לנילס פטרסן בתוך הרחבה והחלוץ כבש בקלות את ה-0:1. עד השריקה פרנקפורט ספגה עוד אדום, הפעם כשדייוויד אברהם הורחק בדקה ה-96, והיא סיימה את המשחק בתשעה שחקנים. גם פרייבורג ספגה אדום, לאחר 10 דקות של תוספת זמן, אבל היא לפחות ניצחה ועלתה למקום הרביעי, נצמדת לבאיירן מינכן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי