צפו בתקציר: דורטמונד חזרה מ-3:0 ל-3:3 מדהים עם פאדרבורן

מאטס הומלס
מאטס הומלס | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

נועלת הטבלה הדהימה עם שלושה שערים במחצית הראשונה מרגלי ממבה (5, 37), והולטמן (45), אבל סאנצ'ו (47), ויטסל (84) ורויס (93) כפו שוויון בלתי נשכח. האוהדים הביתיים שרקו בוז לקבוצתם, שנותרה הרחק מהצמרת

(גודל טקסט)

הליגות באירופה חוזרות לאיטן מפגרת הנבחרות, והבכירה ביותר שחוזרת הערב (שישי) היא הליגה הגרמנית בה יצא לדרך היום המחזור ה-12 עם משחק בין דורטמונד לפאדרבורן שהסתיים בדרמה ענקית וב-3:3 מדהים מכל הבחינות.

אם הזיכרון שלכם זקוק לריענון, דורטמונד יצאה לפגרה עם תבוסה כואבת 4:0 לבאיירן מינכן ב"קלאסיקר", שהותיר אותה הרחק מהפסגה. שנה וחצי עברה מאז שהצהובים הפסידו שני משחקי ליגה ברציפות, בשני מחזורי הסיום של עונת 2017/18, אבל הפעם זה כמעט קרה – ודווקא נגד היריבה הכי קלה בליגה, שניצחה רק משחק אחד העונה קודם לכן.

כבר תוך חמש דקות עלתה פאדרבורן ליתרון, כשקאי פרוגר פרץ נהדר מצד ימין ומצא את שטרלי ממבה חופשי לגמרי ברחבה. החלוץ הגרמני לא היסס כשהכדור הגיע אליו וכבש בלי בעיה את ה-0:1. דורטמונד ההמומה ניסתה להתאושש, אבל לא הצליחה להגיע להרבה הזדמנויות.

זה עלה לה בעוד שער בדקה ה-37, ושוב היה זה ממבה שכבש. כדור עומק נפלא מבן זולינסקי הגיע לחלוץ, שעבר שני שחקני הגנה כדי להבקיע את השני שלו ולהדהים את האוהדים המקומיים. ואם זה לא היה מספיק, עוד לפני הירידה להפסקה נתפסה ההגנה הצהובה שוב עם המכנסיים למטה, וגריט הולטמן העניש עם שער שלישי. בתוספת הזמן של המחצית גם נפצע פאקו אלקסאר, ויוליאן בראנדט עלה להחליפו בלית ברירה.

אלקאסר. הפציעה שלו דווקא היתה נקודת המפנה (Jörg Schüler/Bongarts/Getty Images)
אלקאסר. הפציעה שלו דווקא היתה נקודת המפנה (Jörg Schüler/Bongarts/Getty Images)

לוסיאן פאברה ניצל את שני החילופים הנותרים שלו בתחילת המחצית השנייה, כשהכניס את תורגן הזאר ואת אשרף חכימי, ושינוי המערך השתלם לו מיד. תוך פחות משתי דקות חכימי מצא את ג'יידון סאנצ'ו לבד ברחבה, והאנגלי לא התקשה מול השער וכבש שער מצמק שאולי נתן מעט תקווה למארחת.

אבל למרות התקווה החדשה ולמרות המערך ההתקפי יותר, דורטמונד לא הצליחה לפרוץ פעם נוספת את המבצר בהגנת פאדרבורן, שלמעשה רק קבוצה אחת בבונדסליגה ספגה יותר ממנה. ואז, בדקה ה-84, אקסל ויטסל התרומם מעל כל הבלמים ונגח פנימה שער מצמק נוסף, שהפך את התקווה למוחשית. דקה לאחר מכן סאנצ'ו הגיע לעוד הזדמנות ענק וכמעט כפה שוויון דרמטי.

אמרתם שוויון דרמטי? אמרתם מרקו רויס. בדקה ה-93, רגע לפני שריקת הסיום, הוא חדר לרחבה והגיע בתזמון מושלם להגבהה של סאנצ'ו כדי לנגוח פנימה את ה-3:3 המדהים. אבל למרות שניצלו ממבוכה, אוהדי דורטמונד לא אהבו את הביצוע של שחקנים על כר הדשא – ועם שריקת הסיום הגיבו בשריקות משלהם שהעבירו מסר ברור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי