בגרמניה מתמוגגים: "נסיעה ברכבת הרים היא כלום לעומת ה-3:3 הזה"

מרקו רויס
מרקו רויס | Lars Baron/Bongarts/Getty Images

לאחר משחק העונה האדיר בין דורטמונד ללייפציג, ב"בילד" נכתב: "טירוף. טירוף בונדסליגה!". ורנר חשף: "המאמן אמר לי 'מזל שאתה עצלן'". סאנצ'ו הגיע ל-22 שערי ליגה ושבר שיא מ-1968

(גודל טקסט)

כמעט בכל שבוע הליגה הגרמנית מספקת משחק שיכול להתחרות למשחק העונה, אך אמש (שלישי) נערך אחד שעשוי כבר לזכות בתואר היוקרתי. זה קרה ב"זיגנל אידונה פארק", כשבורוסיה דורטמונד אירחה את ר.ב לייפציג המוליכה, במשחק בו השערים, הטעויות, הטרגדיות והקאמבקים לא עצרו לרגע, ונגמר ב-3:3 אדיר.

בעיתון ה"בילד" הגרמני כלל לא ניסו להסתיר את ההתלהבות האדירה ממפגש הצמרת והצהירו: "לעומת המשחק הזה, כל נסיעה מפחידה ברכבת הרים היא פשוט סיור בסירת פדלים. שישה שערים, שלוש מגה-טעויות, וגול אחד מהרמות הגבוהות ביותר בעולם. טירוף. טירוף בונדסליגה".

במהלך המחצית הראשונה דורטמונד שיחקה כדורגל הגובל בשלמות, אולי המחצית הכי טובה שלה העונה בליגה. זה התבטא באין ספור מצבי הבקעה, לחץ כבד על האורחת בכל חלקי המשחק ושני שערים – יוליאן וייגל תפס את פטר גולאשי לא מוכן בשער, בעט כדור אדיר (75 קמ"ש!) ושטוח, והכניע את ההונגרי. 11 דקות בדיוק לאחר מכן ג'יידון סאנצ'ו מצא את יוליאן ברנדט ברחבה, הקשר הסתובב על המקום, ניער מעליו את דאיו אופאמקאנו וסחט מחיאות כפיים מכל יושבי האצטדיון.


התחלה חלומית למארחים. 80,000 אוהדים הריעו אחרי השער המרהיב של בראנדט (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

כמו עליות וירידות של רכבת הרים, כך הייתה המחצית השנייה במשחק. תחילה, עלייה – לייפציג, שנראתה אנמית מאוד במהלך 45 דקות יצאה מחדרי ההלבשה קבוצה אחרת, נחושה יותר ודרוכה יותר. שנית, ירידה – לאחר הטעות של גולאשי, הגיעה גם הטעות של השוער השני על כר הדשא, רומן בורקי, שיצא הרחק מהשער שלו כדי להרחיק כדור עם הראש, אך במקום זאת פשוט בישל לטימו ורנר שער מצמק בדקה ה-47 ממרחק רב, אך מול שער חשוף.

"רציתי לנגוח את הכדור הרבה יותר הצידה ממה שקרה בסוף. אני לא יודע למה זה יצא ככה, אני פשוט לא שחקן שדה" סיפר בורקי בתום המשחק. שמונה דקות לאחר מכן, דורטמונד הציגה למשחק גיבור טרגי נוסף, הפעם זה היה כובש השער השני ברנדט, שניסה להחזיר כדור לבורקי, אך לא ראה את ורנר פשוט עומד שם, וסידור ליריבה שער שוויון, מגוחך אף יותר מקודמו. ורנר סיפר אחרי המשחק את מה שמאמנו יוליאן נגלסמן אמר לו מיד אחרי הצמד: "עמדת שם כי לא ירדת לעזור להגנה. איזה מזל שאתה כזה עצלן!"

120 שניות הספיקו כדי להפר את האיזון על לוח התוצאות פעם נוספת. הצהובים-שחורים יצאו להתקפה מהירה מאוד, אשר בסיומה הגיעה לרגליו של הקפטן מרקו רויס, שמסר אחורה, מבלי להסתכל ותוך כדי ריצה, לסאנצ'ו. האנגלי הטעה את לוקאס קלוסטרמן ששמר עליו והפציץ את הרשת פעם נוספת, והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של הליגה שמגיע ל-22 שערים, כשהוא מנפץ שיא השייך להורסט קופלס מ-1968. סאנצ'ו, אגב, נפגע לקראת הסיום ובקושי רב הצליח לעזוב את כר הדשא, כך שביממה הקרובה תיבדק חומרת פציעתו.

"כמונו, גם לייפציג עצמה לא יודעת כיצד היא יצאה הערב עם נקודה. חבל. הגיע לנו לנצח" סיפר מייקל צורק, מנהלה המקצועי של דורטמונד, שלא הצליחה לשמור על היתרון שהשיבה לעצמה, ובתצוגת הגנה נאיבית ומרושלת, ספגה מפטריק שיק את ה-3:3 בדקה ה-78.

"אי אפשר לקבל את מה שקרה בסוף ואת התיקו הזה" אמר לוסיאן פאברה, מאמנה של המארחת במשחק. "ללא ספק היינו הקבוצה הטובה יותר. לוקח רק את הדברים החיוביים מהמשחק".

מנגד, נגלסמן היה גלוי ואמר: "השגנו במזל נקודה היום. לא איימנו על השער בכלל במהלך המחצית הראשונה, והם מנגד היו יכולים להנחיל לנו תבוסה אדירה, אך זה לא קרה. אנחנו שמחים לשמור על פער הארבע נקודות בפסגה".


נגלסמן מתוח בזיגנל אידונה פארק. "השגנו במזל את הנקודה" (Jörg Schüler/Bongarts/Getty Images)

עוד באותו נושא: ליגה גרמנית (בונדסליגה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי