"רוברט לבנדובסקי הוא השחקן הטוב ביותר בעולם בתפקידו"

רוברט לבנדובסקי, פיליפה קוטיניו
רוברט לבנדובסקי, פיליפה קוטיניו | picture alliance / Contributor

חלוץ באיירן מינכן עקף את יופ היינקס והתבסס במקום השלישי בטבלת כובשי הבונדסליגה בכל הזמנים: "כבוד גדול". מאמנו לשעבר החמיא: "קצב ההבקעה שלו מרשים". וגם: השיא ההיסטורי שהפולני שואף לנפץ

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

 אי אפשר לעצור את רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני של באיירן מינכן הפך אתמול (רביעי) לשחקן הראשון באירופה שהגיע העונה ל-30 שערים בכל המסגרות, וחשוב מכך: הוא עקף יופ היינקס, מאמנו לשעבר, והתבסס במקום השלישי בטבלת כובשי הבונדסליגה בכל הזמנים עם 221 שערים.

בעוד היינקס נזקק ל-369 משחקים על מנת להגיע ל-220 שערי ליגה בגרמניה, לבנדובסקי כבש את שערו ה-221 בהופעתו ה-306 בלבד. רק קלאוס פישר (268 שערים ב-535 הופעות) וגרד מולר האגדי (365 שערים ב-427 משחקים) מקדימים את החלוץ הפולני, שאמר: "זה כבוד גדול עבורי ואני שמח על כך מאוד".

היינקס, מאמנו לשעבר של לבנדובסקי בבאיירן וגדול שחקני בורוסיה מנשנגלדבאך בכל הזמנים, החמיא: "הוא היה מלך שערי הליגה מספר פעמים וקצב ההבקעה שלו בשנים האחרונות מאוד מרשים. הוא השחקן הטוב בעולם בתפקידו כיום והוא בהחלט ראוי לחלוף על פני בטבלת הכובשים הגדולים של הבונדסליגה".

זה אמנם עוד רחוק, אך היעד ההיסטורי הבא של לבנדובסקי הוא שבירת שיאו של גרד מולר, שהבקיע לא פחות מ-40 שערי בונדסליגה בעונת 1971/72. הפולני, שהבקיע עד כה יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות באירופה, הפציץ 19 שערי ליגה ב-16 מחזורים, כך ש-22 שערים ב-18 המחזורים שנותרו יסייעו לו לנפץ את השיא המיתולוגי.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי