צפו בתקציר: הולאנד עלה מהספסל וכבש צמד, דורטמונד הביסה 1:5 את קלן

ארלינג הולאנד חוגג
ארלינג הולאנד חוגג | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

החלוץ הצעיר פשוט לא עוצר והספיק לכבוש צמד למרות שעלה לשחק רק בדקה ה-65. הקבוצה של פאברה רקדה על הדשא, גריירו (אחרי 52 שניות בלבד), רויס (28) וסאנצ'ו (48) הוסיפו

(גודל טקסט)

כמה כיף לצפות בדורטמונד. הקבוצה המלהיבה של לוסיאן פאברה גברה בביתה הערב (שישי) 1:5 על קלן במשחק נהדר אשר פתח את המחזור ה-19 בליגה הגרמנית, והיא חיברה ניצחון שני ברציפות אחרי ה-3:5 המשוגע על אוגסבורג במחזור הקודם.

קלן הגיעה להתמודדות אחרי ארבעה ניצחונות ליגה רצופים שהוציאו אותה ממעמקי התחתית, אך נעצרה ונותרה במקום ה-13, אך היא עשויה למצוא את עצמה במיקום נמוך יותר בהתאם לשאר התוצאות במחזור.

דורטמונד, ששטפה את המגרש, עלתה זמנית למקום השלישי עם 36 נקודות (כמו באיירן מינכן השנייה, לה משחק חסר), וצימקה את הפער מלייפציג המוליכה לארבע נקודות. אגב, למרות השלושער המדהים של ארלינג הולאנד במחזור האחרון, פאברה החליט להשאיר אותו על הספסל, והוא עלה לשחק בדקה ה-65. אם תהיתם לעצמכם, אז כן, הוא גם כבש. פעמיים.


לוסיאן פאברה (Dean Mouhtaropoulos/Bongarts/Getty Images)

הקבוצה הקטלנית בצהוב-שחור עלתה ליתרון אחרי 52 שניות של כדורגל בלבד. ג'יידון סאנצ'ו קיבל כדור באגף הימני, חדר לרחבה והעביר כדור רוחב חד ושטוח לרפאל גריירו. הפורטוגלי המשיך בנגיעה אחת ברגלו הימנית אל הרשת וקבע 0:1 מהיר במיוחד. המארחת המשיכה ללחוץ, מאטס הומלס פגש את המשקוף בנגיחה בקרן ובדקה ה-28 הגיע השני.

אותו הומלס שכמעט כבש מספר דקות קודם לכן שלח כדור ארוך מצוין, מדויק ובתזמון נהדר לעבר מרקו רויס. השחקן הוותיק השתלט, התקדם וגלגל לרשת מול השוער טימו הורן. השער נפסל בעקבות טענת נבדל של רויס, אך לאחר צפייה ב-VAR השופט אישר אותו בצדק ושלח את הצהובים לחגוג. 12 דקות לאחר מכן טורגן הזאר היה חופשי לגמרי במצב של אחד על אחד מול הורן, אך בעט לכיוונו של השוער, שהדף, והמחצית הסתיימה "רק" ב-0:2.

חשבתם שהקצב יירד בחצי השני? בדקה ה-48, שלוש דקות בלבד בתוך המחצית השנייה, רויס צמא את סאנצ'ו בתוך הרחבה. האנגלי השתלט על הכדור, ניער מעליו את הבלם בעזרת הטיית גוף בלבד ובעט כדור חזק לפינה הקרובה ולרשת וקבע 0:3. בדקה ה-65 קלן צימקה ל-3:1 משער גדול של מארק אות', שבעט כדור חד ברגל שמאל אל הרשת של רומן בורקי.


רפאל גריירו מודה לסאנצ'ו על הבישול (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

הולאנד נכנס לשחק כאמור בדקה ה-65, רגע אחרי השער המצמק, והגיע למצב טוב דקה אחרי שנכנס, אך לא הצליח לייצר בעיטה. אך שלא תטעו, הוא יודע להיות במקום הנכון כדי לכבוש. בדקה ה-78 הוא הגדיל את היתרון ל-1:4 בתום התקפה יפהפייה של דורטמונד, והוא סיים אותה עם דחיקה מקרוב אחרי הדיפה של שוער קלן לבעיטה של גריירו.

חשבתם שפה זה נגמר? ממש לא בשביל הולאנד. החלוץ האימתני, שפשוט מוגדר כתופעת טבע בגיל 19 בלבד, השלים צמד בדקה ה-87. הוא קיבל כדור עומק ממחמוד דאהוד ונותר לבד מול הורן, חלף על פניו ומזווית קשה גלגל לרשת. המאזן שלו? חמישה שערים ב-59 דקות בבונדסליגה. מכונה. 

ביום שבת הבא מחכה לדורטמונד משחק ביתי נוסף במסגרת הליגה, הפעם מול אוניון ברלין, והיא תנסה להמשיך במומנטום מול קבוצת התחתית ולחבר ניצחון שלישי ברציפות. מנגד, קלן תארח במחזור הבא את פרייבורג במטרה לחזור לנצח ולקחת נקודות חשובות שייתנו לה עוד אוויר במאבקי התחתית.


ארלינג הולאנד (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי