היכונו למשחק העונה: באיירן ולבנדובסקי נגד לייפציג ו-ורנר

תומאס מולר
תומאס מולר | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

האלפה והמוליכה הטרייה תארח את נגלסמן וקבוצתו שמעדה בשני המחזורים האחרונים: "יהיה לנו קשה אם הפער יגדל מחר במינכן לארבע". וגם: ההשוואה בין החלוצים המצטיינים וכוכבי הליגה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בבונדסליגה ייצא לדרך כבר היום (שבת) ובמוקד יהיו המשחקים בין לברקוזן לבורוסיה דורטמונד (19:20 בספורט3) ועוד קודם לכן המפגש בין פרייבורג להופנהיים ומואנס דאבור, 16:20 בספורט3), אבל מחר (ראשון, החל מ-18:50 בספורט4) ייערך המשחק הגדול בין שתי המוליכות, כאשר באיירן מינכן שעלתה לפסגה בשבוע שעבר תארח את המדורגת מקום אחד מתחתיה עם נקודה אחת פחות, ר.ב לייפציג.

לייפציג הפסידה בפרנקפורט ולאחר מכן סיימה רק ב-2:2 ביתי נגד בורוסיה מנשנגלדבאך, חמש נקודות יקרות שעלו לה במקום הראשון, אבל אם לא די בצרות אז ביום שלישי היא שוב חטפה מאיינטרכט פרנקפורט והודחה מהגביע הגרמני. לכן, המשחק מחר עבורה הוא מעין להיות או לחדול – כי כל תוצאה פרט לניצחון עלולה לדרדר אותה עד למקום הרביעי, בעונה שעד לפני כחודשיים בהחלט היו מי שהאמינו שהיא עוד תדהים את גרמניה כולה ותזכה באליפות.

לעומת זאת, באיירן מינכן סיפרה גם השנה סיפור שהופך אצלה למוכר. היא החלה את העונה בצורה רעה, בסופו של דבר גם השנה היא פיטרה את מאמנה, ניקו קובאץ', ומחליפו הזמני שהפך לקבוע, האנזי פליק, הכין את חניכיו היטב בפגרת החורף – לראיה הם שבו ממנה עם 0:4 בברלין, 0:5 על שאלקה, 1:3 על מיינץ בחוץ שהבטיח להם בחזרה את הפסגה ובאמצע השבוע הבווארים הכניעו 3:4 את הופנהיים במשחק גביע ועלו על חשבון דאבור וחבריו לשלב הבא. במשחק הקודם ביניהן, בספטמבר בלייפציג, זה הסתיים ב-1:1.


קוטיניו במפגש הקודם נגד לייפציג (RONNY HARTMANN/AFP via Getty Images)

באיירן תתייצב ל"משחק העונה הראשון" בסגל מלא למעט הפצועים ארוכי הטווח ניקולס זולה, חאבי מרטינס ואיבו פרישיץ', אולם בסך הכל בפעם השנייה העונה כמוליכת הטבלה – בפעם שעברה שזה קרה לה, היא הפסידה 2:1 להופנהיים בתחילת אוקטובר. הפעם המאמן הוא האנזי פליק ואין לו שום כוונה לוותר על המקום הראשון: "עשינו התאמות נדרשות והקבוצה התקדמה, אבל גם אחרי לייפציג יישארו עוד 13 משחקים והכל יכול לקרות", אמר בניסיון לשלול את הטענה שזהו משחק העונה, "לייפציג קבוצה נהדרת, במיוחד בחלק ההתקפי היא מאוד מוכשרת ואני מצפה ליריבה שתגיע לתקוף".

מנגד, המאמן יוליאן נגלסמן הודה שהתקופה אליה נקלעה קבוצתו מדירה שינה מעיניו, אבל לא איבוד המקום הראשון: "ההפסדים מטרידים אותי יותר מאשר איבוד המקום הראשון. יהיה לנו הרבה יותר קשה אם מחר באיירן תגדיל את הפער מאיתנו לארבע נקודות, אבל בכל מקרה הכל יהיה פתוח – לא משנה איך יסתיים המשחק. נצטרך להגיב למה שתעשה באיירן והכי חשוב שנחזור למסלול הניצחונות, אבל אנחנו לא עיוורים למצב – זו לא בושה להפסיד לבאיירן מינכן, אבל זו תהיה הרגשה נהדרת לנצח שם". נגלסמן גם רמז ששני הספרדים החדשים, המגן השמאלי אנחליניו שהושאל ממנצ'סטר סיטי ודני אולמו שנרכש מדינמו זאגרב, יפתחו בהרכב.

בנוסף לעובדה שמדובר בקרב בין הראשונה לשנייה בטבלה, בגרמניה גם עוסקים בצורה נרחבת בעימות בין שני החלוצים הטובים בליגה, רוברט לבנדובסקי מבאיירן מינכן וטימו ורנר מלייפציג. ב"קיקר" ערכו השוואה בין השניים ולפחות על הנייר, בכל הנוגע למספרים, ההבדלים בין השניים לא גדולים מכפי שאולי רבים סברו. 

לבנדובסקי מוביל את טבלת כובשי השערים עם 22 לעומת 20 של החלוץ הצעיר (בן 23 בלבד) שצפוי לעזוב בתום העונה, אך הנתונים מראים שלבנדובסקי בעט 95 פעמים לעבר השער ואילו ורנר עשה זאת 84 פעמים, כשדווקא האחוזים של הגרמני טובים יותר כי ורנר מצא את המסגרת 45 פעמים והפולני 47. בנוסף, שניהם מעורבים ב-38 אחוזים משערי קבוצתם, כשרק רואן הנינגס מדיסלדורף מקדים אותם בבונדסליגה עם 58 אחוז מעורבות. ללבנדובסקי, אגב, מספיקות 80 דקות כדי לסיים עם שער במשחק, ארבע דקות פחות מלוורנר, כאשר ארלינג הולאנד שרק הגיע בינואר כובש בדרוטמונד כל 20 דקות בממוצע וג'ושוע זירקזה בן ה-18 מבאיירן, ששיחק בסך הכל שבע דקות העונה וכבש פעמיים, זקוק לחמש דקות.


ורנר מאחורייך גם בטבלת הליגה. לבנדובסקי (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

מה שכן, לבנדובסקי קטלני הרבה יותר. 20 המחזורים הקודמים מראים שלבנדובסקי הוא מי שהעלה את באיירן מינכן ליתרון 0:1 תשע פעמים, בעוד ורנר היה מי שכבש את שער היתרון לזכות לייפציג חמש פעמים בלבד. לוורנר, להבדיל, יש דריבל טוב יותר: אמנם ללבנדובסקי בממוצע שלושה דריבלים למשחק לעומת 2.6 לוורנר, אבל הגרמני מצליח ב-69.4 אחוז מניסיונותיו ולבנדובסקי ב-66.7. ורנר גם רץ קצת יותר מלבנדובסקי, 10.8 קילומטר בממוצע לעומת 10.2.

אחד הנתונים היותר מעניינים הוא בכמה משחקים מתוך ה-20 העונה הם לא הבקיעו: אז ורנר, שכבש שני שלושערים וארבעה צמדים, לא מצא את הרשת בשמונה משחקים העונה. לבנדובסקי, שכבש שלושה שלושערים, לא כבש בארבעה משחקים בלבד. לכל אחד גם שלושה שערים מבעיטת פנדל. וורנר מוביל על לבנדובסקי במספר הבישולים, עם שבעה לעומת ארבעה.

נתון פיקנטי הוא היכולת לגוון: ורנר הבקיע 18 משעריו ברגל ימין ופעמיים ברגל שמאל, אך לעומתו, לבנדובסקי כבש 15 שערים ברגל ימין, שניים ברגל שמאל וגם הוסיף חמישה עם הראש.




ורנר. עונת פרידה מלייפציג? (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי