צפו: 3:4 ענק ללברקוזן על דורטמונד, החמצת ענק לדאבור בהפסד הופנהיים

קווין פולאנד חוגג, מאטס הומלס ואשרף חכימי מאוכזבים
קווין פולאנד חוגג, מאטס הומלס ואשרף חכימי מאוכזבים | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)

הצהובים-שחורים יכלו להיצמד לבאיירן וכבר הובילו 1:2 במשחק החוץ אך ספגו פעמיים תוך דקה מלאון ביילי ולארס בנדר והפסידו. פולאנד כבש צמד, הולאנד נעצר. החלוץ הישראלי השלים לראשונה 90 דקות מול פרייבורג

(גודל טקסט)

לאחר משחקים משוגעים בשלב שמינית גמר הגביע הגרמני, הבונדסליגה חוזרת למשוך את תשומת הלב בכדורגל הגרמני. המחזור ה-21 שיצא לדרך כבר אתמול (שישי) כאשר איינטרכט פרנקפורט הביסה 0:5 את אאוגסבורג, נמשך הערב (שבת) עם לא פחות משישה משחקים. הופנהיים לא הצליחה להשיג ניצחון שלישי ברציפות כאשר נכנעה 1:0 בפרייבורג ביום בו מואנס דאבור פתח בהרכב ורשם החמצת ענק. אבל עם כל הכבוד לדאבור, גולת הכותרת הייתה במשחק שנעל את הערב. באייר לברקוזן השיגה 3:4 ענק על בורוסיה דורטמונד והפריעה לצהובים-שחורים במאבק האליפות. מחר, כאמור, קרב ענק בין המוליכות באיירן מינכן ולייפציג (18:40, שידור ישיר בספורט4).

באייר לברקוזן – בורוסיה דורטמונד 3:4
הצהובים-שחורים רצו להתגבר על ההדחה המאכזבת מהגביע ולהשתוות לפחות זמנית למוליכה באיירן מינכן אך עמד בפניהם משחק חוץ לא פשוט. זה היה אחד המשחקים הגדולים העונה בבונדסליגה, 90 דקות בקצב מסחרר בסיומן הקבוצה של לוסיאן פאברה יצאה מאוכזבת בגדול. היא הובילה 2:3 עד הדקה ה-81 אך תוך שתי דקות ספגה פעמיים והפסידה.
 
 
עד הדקה ה-20 הרשתות לא זזו, ואז החל האקשן האמיתי: קווין פולאנד קיבל כדור עומק, ברח לשני שחקני ההגנה וסיים כמו גדול באחד על אחד והעלה את באייר לברקוזן ליתרון. דורטמונד הגיבה מהר מאוד. בחלוף שתי דקות, ג'יידון סאנצ'ו שבכושר נפלא כדור טוב מהקרן והבלם מאטס הומלס נגח חזק לרשת מכל הלב, 1:1.

ארלינג הולאנד. לא הצליח לכבוש (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)


אמרה צ'אן. שער ענק לא הספיק (Dean Mouhtaropoulos/Bongarts/Getty Images)

 

כעבור 11 דקות המהפך הושלם. לא ארלינג הולאנד כי אם אמרה צ'אן שכבש שער בכורה בקבוצתו החדשה. הקשר סובב באומנות מ-30 מטר לחיבורים. הקצב המטורף נמשך ורגע לפני ההפסקה המארחת השוותה. שוב היה זה פולאנד שבעט מהאוויר אחרי התקפה שהחלה בקרן קצרה והשלים צמד בדרך ל-2:2 מרתק.
 
 
בדקה ה-52 דורטמונד חשבה שהיא עלתה שוב ליתרון. פריצה נפלאה של אשרף חכימי הסתיימה בכדור רוחב מעולה וסאנצ'ו בעט לרשת, 2:3, אלא שה-VAR התערב והשער נפסל. בדקה ה-64 פולאנד שלח מסירת עומק מדהימה עם הפאלש אבל קאי הרבץ' בעט לקורה. וכשלא כובשים – סופגים. דורטמונד יצאה למתפרצת נפלאה, סאנצ'ו השאיר בעקב לחכימי שמצא את רפאל גררו והאחרון בעט לפינה הרחוקה, 2:3, גול ענק. 
 
נגמר? ממש לא! לברקוזן לא ויתרה וביצעה מהפך ענק תוך דקה אחת. לאון ביילי המחליף כבש בדקה ה-81 לאחר שגיאה בהגנה של דורטמונד וכעבור דקה לארס בנדר נגח לרשת והימם את סגנית האלופה.

שחקני באייר לברקוזן חוגגים (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)


לארס בנדר מנצח את המשחק (Dean Mouhtaropoulos/Bongarts/Getty Images))

פרייבורג – הופנהיים 0:1 (צפו בתקציר)

לאחר הצמד הנפלא שלא הספיק נגד באיירן מינכן במסגרת הגביע, מואנס דאבור זכה למקום בהרכב של הופנהיים שקיוותה להשיג ניצחון ליגה שלישי ברציפות, אלא שהאורחת כשלה במשימה ורשמה הפסד די מאכזב שמשבש את המאבקים שלה על הליגה האירופית.

דאבור עצמו כמעט כבש בדקה ה-34 אך ניסה להתחכם כשהגיע לאחד על אחד מול אלכסדר שולוב וניסה להקפיץ מעליו ללא הצלחה.  כעבור שש דקות השיגה פרייבורג פנדל אחרי הכשלה מטופשת וחסרת אחריות של שחקן הגנה של הופנהיים. לוקה ואלדשמידט לקח אחריות והבקיע בקלות מהנקודה הלבנה, 0:1. בדקה ה-60 דאבור ניסה בעצמו ובעט חזק מחוץ לרחבה אך בעט חזק מעל השער. איחלאס בבו עלה מהספסל מייד לאחר מכן. חוסר המזל המשיך לפגוע בהופנהיים. בדקה ה-67 כריסטוף באומגרטנר הגיע למצב מצוין אבל בעט לקורה ונבלם בניסיון השני.


מואנס דאבור. החמצה גדולה (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)


לוקה ואלדשמידט. הכריע את המשחק (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

 
 
שאלקה – פאדרבורן 1:1
שבע דקות בלבד היה צריך המחליף אהמט קוטוג'ו כדי לכבוש עבור שאלקה. הוא עלה מהספסל בדקה ה-56 ובדקה ה-63 כבש בקלילות מתוך הרחבה אחרי בישול נפלא של בסטיאן אוצ'יפקה שחדר לרחבה מאגף שמאל וסיפק מסירה מצוינת. אלא שהמארחת לא השכילה לשמור על היתרון ואיבדה נקודות יקרות במאבק על ליגת האלופות.  בדקה ה-81 גיאסולה השווה בנגיחה אדירה לאחר כדור קרן.


שחקני שאלקה. חגיגה מוקדמת מדיי (Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images)

 

וולפסבורג – פורטונה דיסלדורף 1:1
האורחת עלתה ליתרון בדקה ה-13. בסיום משחק מסירות נפלא קיבל את הכדור מתיאס צימרמן והצליח להערים על השוער עם בעיטה לפינה הקרובה. בדקה ה-48 הבור של וולפסבורג גבר לאחר שמרין פונגראציץ' הורחק. אולם, המארחת הפגינה אופי כשכעבור שתי דקות כאשר רנאטו סטפן הצליח להשוות בנגיחה לקורה ופנימה.

תוצאות נוספות: הרטה ברלין – מיינץ 2:1, ורדר ברמן – אוניון ברלין 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי