צפו בתקציר: החמצות מסמרות שיער ב-0:0 בין באיירן מינכן ללייפציג

טימו ורנר, דויד אלאבה
טימו ורנר, דויד אלאבה | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

שתי הקבוצות הרבו להחטיא ונפרדו בחלוקת נקודות, שהשאירה את האלופה בפסגת הבונדסליגה. לבנדובסקי וגורצקה היו קרובים אצל המארחת, ורנר בזבז ברשלנות את ההזדמנות הטובה במשחק

(גודל טקסט)

הרבה מאוד ציפיות היו לקראת משחק העונה בבונדסליגה, שנערך הערב (ראשון) בין באיירן מינכן לר.ב. לייפציג באליאנץ ארנה. אלופת גרמניה הגיעה לאחר שכבשה 16 שערים בארבעת משחקיה האחרונים והאורחת, מנגד, ידעה שניצחון קריטי עבורה אם ברצונה לנשל את הבווארים מהתואר בתום העונה. אלא שהשתיים הרבו להחמיץ ונפרדו ב-0:0 מאכזב מאוד שהותיר את מצב הטבלה בעינו לאחר 21 מחזורים, כאשר קבוצתו של האנזי פליק במקום הראשון ואילו זו של יוליאן נאגלסמן מדורגת מתחתיה, עם נקודה אחת פחות.

באיירן הגיעה למצבים היותר מסוכנים שלה בעיקר במחצית הראשונה, אבל גולאשי מנע מטיאגו אלקנטרה להבקיע, בעוד סרג' גנאברי בזבז הזדמנות טובה עם סיומת רעה ורוברט לבנדובסקי נעצר לא הצליח לממש מהלך מצוין שלו ושל תומאס מולר. הבווארים סיימו משחק ביתי רביעי ברציפות נגד לייפציג ללא ספיגה, אך כאמור לא מצאו את הרשת וכך נקטע לו רצף ששת ניצחונות הליגה שלהם. בעוד שבוע, האלופה תנסה לחזור לנצח כשתתארח אצל פ.צ. קלן.

לייפציג סופרת כבר שלושה מחזורים ללא ניצחון, בעיקר בגלל החמצות מסמרות שיער במחצית השנייה. האורחת לא הצליחה לסכן את השער ב-45 הדקות הראשונות, אולם לאחר ההפסקה, גם מרסל סאביצר וגם טימו ורנר הגיעו למצבים קורצים שהיו חייבים להסתיים ברשת. במחזור הבא, נאגלסמן ושחקניו יוכלו להתאושש במשחק ביתי נגד ורדר ברמן.

לבנדובסקי. הגיע בכושר נפלא (CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images)
לבנדובסקי. הגיע בכושר נפלא, אבל לא מצא את הרשת (CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images)

הרכבים
באיירן מינכן: מנואל נוייר, אלפונסו דייויס, דויד אלאבה, ז'רום בואטנג (לוקה הרננדס, 67), בנז'מין פאבר, ג'ושוע קימיך, טיאגו אלקנטרה, לאון גורצקה (קינגסלי קומאן, 85), סרג' גנאברי (פיליפה קוטיניו, 60), תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי.

לייפציג: פיטר גולאשי, אנחליניו, לוקאס קלוסטרמן, דאיו אופאמקאנו, מרסל האלסטנברג, טיילר אדאמס, קונרד לאימר, מרסל סאביצר, כריסטופר אנקונקו (אדמולה לוקמן, 82), טימו ורנר (יוסוף פולסן, 93), דני אולמו (פטריק שיק, 69).

אוהדי באיירן משולהבים ביציעי האליאנץ ארנה (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)
אוהדי באיירן במסר ברור ליריבה (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

מהלך המשחק
האיתות הראשון היה של הקבוצה המארחת והגיע בדקה החמישית מרגליו של טיאגו אלקנטרה, ששיגר בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה וסחט מגולאשי הצלה לקרן. ללייפציג נדרש קצת יותר זמן להגיע למצב ראשון, אך בדקה ה-24 ורנר היה קרוב, כשהניסיון שלו חלף בסמוך לקורה.

בדקה ה-39 באיירן כמעט שברה את השוויון. לבנדובסקי קיבל בשליש האחרון של המגרש, החזיק את הכדור בין ארבעה שחקנים ושחרר למולר שפרץ מימין, הגרמני הגביה לפולני שחדר לרחבה אך הסיומת שלו נעצרה על קו השוער והורחקה לקרן.

סאביצר. החמיץ את המצב הכי טוב של לייפציג (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)
סאביצר יכול היה להכריע, אך החמיץ מצב מצוין (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

שתי דקות בתוך המחצית השנייה, לייפציג קיבלה הזדמנות גדולה: הכדור הגיע לרגליו של סאביצר שעמד בפתח הרחבה כשכל השער פתוח בפניו, אבל הבעיטה שלו הלכה מעל המשקוף. עוד שתי דקות חלפו וטימו ורנר ניצל יציאה רעה של נוייר כדי לעקוף את השוער, אבל אלאבה בלם בגופו את הניסיון של החלוץ. בדקה ה-54 נשרק פנדל לזכות המארחת אחרי עבירה על לבנדובסקי, אבל הפולני היה בנבדל כשקיבל את הכדור ולכן בעיטת העונשין בוטלה.

בדקה ה-63 האורחת יצאה להתקפה מהירה עם מסירה ארוכה שמצאה את אנקונקו, הצרפתי העביר את כדור הרוחב לוורנר שהיה לבד לחלוטין ברחבה, אך שלח את זה החוצה ברשלנות. בדקה ה-80, גורצקה ביצע דאבל-פס עם לבנדובסקי, שהשאיר אותו באחד על אחד עם גולאשי, והשוער מנע מהקשר לכבוש עם הדיפה גדולה. בסיום, 0:0 מאכזב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי