Sport1 Banner

צפו בתקציר: דורטמונד עלתה למקום השני לאחר 1:2 על מנשנגלדבאך

שחקני דורטמונד חוגגים
שחקני דורטמונד חוגגים | Lars Baron/Bongarts/Getty Images

לפי גומלין הצ'מפיונס נגד פ.ס.ז', הצהובים-שחורים ניצחו בקרב הצמרת הקשה, הרבה בזכות כניסתו של סאנצ'ו, שבישל לחכימי את שער הניצחון. הזאר כבש ראשון, שטינדל איזן זמנית

(גודל טקסט)

מוכנה לפריז סן ז'רמן. המחזור ה-25 בבונדסליגה הגרמנית הפגיש הערב (שבת) בין בורוסיה מנשנגלדבאך ובורוסיה דורטמונד, במשחק צמרת אדיר בו ניצחו הצהובים-שחורים 1:2 וטיפסו שוב למקום השני בטבלה, כשהיא רחוקה נקודה אחת מבאיירן מינכן. תורגן הזאר כבש כבר בפתיחה, אך הפרחים ילכו לעברו של ג'יידון סאנצ'ו, שהביא לשינוי גדול במחצית השנייה ובישל לאשרף חכימי את שער הניצחון. לארס שטינדל רק איזן זמנית.

עוד לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה לראות כי המאמן לוסיאן פאברה ממשיך בחלוקת הכוחות – לאחר שבמחזור שעבר הוא בחר לספסל את ארלינג הולנד, החלוץ הנורבגי קיבל הער את חולצת ההרכב, אך סאנצ'ו היה השחקן שירד לספסל בפתיחת ההתמודדות הערב, זאת למרות הכושר הנפלא שהוא נמצא.

כבר בדקות הפתיחה דורטמונד מצאה השער המהיר שחיפשה, לאחר שהולאנד מסר לתורגן הזאר, והבלגי ביצע מהלך אישי גדול, הטעה את כל השחקני ההגנה בלבן וסובב כדור לרשת של יאן זומר. השליטה במשחק נשארה אצל החבורה בצהוב, אך בפתיחת המחצית השנייה מנשנגלדבאך השיגה את שער השוויון, בזכות נגיעה קטנה מאוד של לארס שטינדל אחרי בעיטה של אלסאן פלאה בדקה ה-50.


סאנצ'ו וחכימי חוגגים את שער הניצחון (SASCHA SCHUERMANN/AFP via Getty Images)

רבע שעה לאחר מכן הגיע הרגע ששינה את המשחק, כשסאנצ'ו עלה לכר הדשא, ובפחות מעשר דקות האנגלי הצעיר סיפק רגע קסום עם מסירה אדירה של חכימי, ולמגן המרוקאי פשוט נותר לרוץ כל הדרך אל השער, אשר העניק לקבוצתו את הניצחון ואת שלוש הנקודות החשובות, זאת לפני גומלין ליגת האלופות נגד פ.ס.ז' ביום רביעי הקרוב.

הרכבים
מנשנגלדבאך: יאן זומר, רמי בנסבאיני, ניקו אלבדי, מתיאס גינטר, סטפן לאיינר, דניס זקאריה (טוני יאנצ'קה, 36), כריסטוף קראמר (בריל אמבולו, 77), אלסאן פלאה, פלוריאן נויהאוס, יונאס הופמן (מרקוס תוראם, 65), לארס שטינדל.

דורטמונד: רומן בורקי, דאן-אקסל זאגאדו, מאטס הומלס, לוקאס פישצ'ק, רפאל גררו, אקסל וויטסל, אמרה צ'אן, אשרף חכימי, תורגן הזאר (ג'ובאני ריינה, 83), יוליאן בראנדט (ג'יידון סאנצ'ו, 66), ארלינג הולאנד (מנואל אקאנג'י, 93).

מהלך המשחק
דקות הפתיחה של המשחק היו שייכות לגלדבאך, שהפעילה לחץ גבוה מאוד וגרמה להרבה איבודי כדור מצד שחקני דורטמונד. בדקה השביעית לאיימר האוסטרי הגיע למצב נהדר מול בורקי, אך השוער השווייצרי הדף את הבעיטה שלו מטווח קצר מאוד. בדקה השמינית דורטמונד יצאה להתקפה ראשונה וגם מצאה את הרשת של זומר – הולאנד מסר להזאר ורץ להתמקם בתוך הרחבה, אבל הבלגי הסתדר לבדו, הטעה את כל שחקני ההגנה ושלח בעיטה נהדרת לפינה הימנית של השער.


הזאר בפעולה. מהלך אישי גדול של הבלגי (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)


יתרון מהיר של דורטמונד (SASCHA SCHUERMANN/AFP via Getty Images)

בדקה ה-16 המגן בנסבאיני היה קרוב להשוות את התוצאה עם מצב טוב, אבל בעט לא מדויק. בדקה ה-22 נרשמה החמצה נוספת מצידה של גלדבאך, כאשר פעם נוספת זה היה בנסבאיני. בדקה ה-40 פלאה הגיע למצב נהדר, בל בורקי סיפק הצלה נהדרת והמחצית הראשונה הסתיימה ב-0:1 לטובת דורטמונד.


אוהדי דורטמונד מחו נגד ההתאחדות הגרמנית (SASCHA SCHUERMANN/AFP via Getty Images)

מנשנגלדבאך הייתה הקבוצה הטובה היותר בחזרה מחדרי ההלבשה, וכבר בדקה ה-50 זה השתלם לה – כדור קרן הגיע לפלאה, שבעט כדור חד לעבר הרשת, אך הגול נרשם על שמו של שטינדל שנגע האחרון וקבע 1:1 במשחק. בדקה ה-65 דורטמונד כבר ראתה את השער שמחזיר לה את היתרון, כאשר הזאר עלה גבוה ונגח טוב לעבר השער, אך זומר סיפק הצלה אדירה וגרם לכל השחקנים בצהוב לתפוס את הראש.


שחקני מנשנגלדבאך חוגגים את שער השוויון החשוב (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

בדקה ה-71 דורטמונד יצאה להתקפה נוספת, כשהפעם ג'יידון סאנצ'ו על המגרש. האנגלי המוכשר ראה את התנועה שעשה חכימי על האגף שלו ומסר למגן, שמשם המשיך כל הדרך אל הרשת וקבע 1:2 לאורחת. בדקה ה-79 סאנצ'ו נעץ כדור בעמוד השער של זומר אחרי התקפה נהדרת, ומיד מן העבר השני אמבולו המחליף פספס מצב ודאי מול בורקי. בדקה ה-86 הולאנד ניסה בפעם האחרונה במשחק להבקיע שער, אך הבעיטה שלו טסה לעבר היציע. המשחק הסתיים ב-1:2 לדורטמונד.


חכימי כובש את שער הניצחון (Frederic Scheidemann/Bongarts/Getty Images)


חגיגה גדולה של שחקני דורטמונד בסיום (Frederic Scheidemann/Bongarts/Getty Images)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי