הבונדסליגה במו"מ עם השחקנים על קיצוץ בשכר; להמן עורר סערה

רוברט לבנדובסקי, טימו ורנר
רוברט לבנדובסקי, טימו ורנר | Alex Grimm/Bongarts/Getty Images

יו"ר ההתאחדות אישר את הפרסומים ואמר: "אני מכיר מועדונים שכבר פעלו, זו דרישה מובנת". לגבי חידוש הליגה הוא סקפטי: "עוד רחוקים מלהרהר על כך". שוער העבר צייץ : "להישאר בבית ולספוג נזקים כלכליים גדולים?"

(גודל טקסט)

התפשטות נגיף הקורונה ממשיכה לטלטל את הכדורגל. אתמול (שלישי) דווח שבית"ר ירושלים והפועל חדרה קבעו קיצוצים בשכר השחקנים. נראה שהמשבר הכלכלי הבא בעקבות הוירוס לא יפסח על הליגות באירופה גם אם יחזרו לשחק בהקדם. לפי דיווח ב"בילד", הבונדסליגה מנהלת משא ומתן עם השחקנים על הפחתת שכרם.

בדיווח נכתב כי בגרמניה חוששים מאוד מאיבוד ההכנסה והפסדים כספיים גם אם חלקיים ומצפים מהכוכבים להירתם לעניין .יו"ר ההתאחדות כריסטיאן סייפרט אמר: "מרקוס סודר (נשיא האזור המחוזי בממשלת בוואריה) ואנשים רבים חושבים אותו הדבר. אני מכיר מועדונים ששוחחו עם שחקניהם זמן רב ויכול להיות שהם אפילו הגיעו להסכמה. זה נורמלי, אנחנו מדברים על דרישה מובנת".

סייפרט נשמע מעט סקפטי לגבי חידוש הבונדסליגה על אף דחיית היורו: "אנחנו רחוקים מאוד מלהרהר על כך. כמובן שיש לנו קצת יותר וודאות מבחינת התכנון. בתיאוריה נוכל לתכנן תוכניות עד יוני". 


רוברט לבנדובסקי מול בורוסיה דורטמונד. הבונדסליגה בדרך לקיצוץ? (Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images)

אחת האופציות הנשקלות, בלית ברירה, היא תכנון לוח זמנים צפוף מאוד, עם משחקים כל שלושה ימים ואם לא תהיה ברירה – לעתים גם יומיים. "עדיין מוקדם מדיי, אני לא רוצה לפרט", הוסיף סייפרט, "הכל תלוי מתי נוכל להתחיל. הלחימה בנגיף מקבלת עדיפות".

בינתיים, מי שעורר סערה חלקית בגרמניה הוא שוער העבר יינס להמן. הגרמני שעמד בין הקורות של בורוסיה דורטמונד, הנבחרת הלאומית וכן ארסנל, תהה בחשבון הטוויטר שלו האם הפגיעה בכלכלה מוצדקת: "בטוח שצריך להישאר בבית? מה יהיה אם ייגרמו נזקים כבדים יותר? האם עדיף להישאר בבית ובכך לאבד את מקום העבודה או לפגוע במידה ניכרת בהצלחת החברה?"

להמן המשיך: "האם אנשים לא עלולים להיות חולים בשל המשבר הכלכלי, יותר אפילו מהסיבות הבריאותיות? למי יש תשובה לכל זה?". הטוויטר סער לאחר הציוץ שלו. רק נזכיר כי הבונדסליגה נעצרה כמובן עד השניים באפריל ואתמול הפסיקו את אימוניהן באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי