מאטס הומלס חשף את ההבדל המהותי בין דורטמונד לבאיירן

מאטס הומלס
מאטס הומלס | Dean Mouhtaropoulos/Bongarts/Getty Images

בראיון בגרמניה, בלם הצהובים-שחורים, שגדל במינכן וזכה במדיה בשלוש אליפויות, הסביר: "בבאיירן, כולם מתים לנצח גם במשחקונים. כשאתה על כר הדשא, ניצחון הוא בראש סדר העדיפויות". וגם: מחמאות לקלופ

(גודל טקסט)

מאטס הומלס החל את הקריירה שלו בבאיירן מינכן אי שם בגיל שבע ובמדיה הוא גם ערך את הופעת הבכורה הרשמית שלו, אך את הפריצה הגדולה הוא עשה בשורות היריבה בורוסיה דורטמונד. בשבע עונות במדים הצהובים-שחורים, הוא זכה בחמישה תארים קבוצתיים, בגביע העולם עם נבחרת גרמניה והפך לאחד השחקנים הטובים בעולם בתפקידו. ב-2016, דווקא אחרי שהפך לסמל מובהק, הבלם חתם לחמש שנים בקבוצת נעוריו, שרכשה אותו תמורת 35 מיליון יורו.

שלוש שנים מאוחר יותר ואחרי שבעה תארים קבוצתיים במדי הבווארים, דורטמונד שילמה לבאיירן מינכן לא פחות מ-38 מיליון יורו עבור הומלס, ששב לקבוצה בה הוא הפך לכוכב. כעת, בראיון בגרמניה, הבלם סיפר על ההבדל המהותי בין הקבוצות: "בבאיירן, כולם מתים לנצח גם במשחקונים פנימיים באימון. למרות שזה אימון, יש אש ומי שמפסיד מתעצבן מאוד. כשאתה על המגרש, ניצחון הוא בראש סדר העדיפויות והמסגרת בה אתה משחק אינה חשובה. אם אתה רוצה לזכות בתארים בסוף חודש מאי, חובה להגיע לרמת תחרותיות גבוהה באימונים".

ההדחה מליגת האלופות על ידי פריז סן ז'רמן: "חזרתי לדורטמונד בין היתר גם בגלל תחושת האופוריה. יש משחקים, כמו בליגת האלופות מול ברצלונה, אינטר ופריז, שאתה נכנס הביתה בלילה ואתה פשוט באופוריה. לגבי ההדחה, אין אף קבוצה בעולם שמציגה את אותה רמה כל הזמן. בכדורגל יכול להיות לך יום רע. יש ימים שהדברים לא מסתדרים כפי שאתה רוצה. מה שכן, זה לא צריך לקרות לעתים תכופות. לצערי, בחצי הראשון של העונה, זה קרה לנו יותר מידי פעמים שדברים השתבשו ולא עבדו כפי שציפינו. רצינות ונחישות זה הדבר הכי חשוב עבורנו, כי יש לנו בקבוצה שחקני כדורגל שאלוהים נגע בהם".

על יורגן קלופ, שאימן אותו במשך שש שנים בדורטמונד: "הוא יוצא מן הכלל. עבורי, הוא וגווארדיולה הם המאמנים הטובים ביותר בכדורגל העולמי בעשר השנים האחרונות. פפ מדהים מבחינה טקטית. יורגן יודע לעורר השראה באנשים ברמה שלא נתקלתי בה מעולם. היה נהדר להתאמן תחתיו, אבל לכל דבר יש סוף".

על אמרה צ'אן ארלינג הולאנד שהצטרפו בחודש ינואר: "הם עוזרים לנו מאוד, גם בחדר ההלבשה וכמובן שעל כר הדשא. מעל הכל, הם שניים שמשחקים כדורגל בשביל לנצח".

 


הומלס במדי באיירן. התגעגע לתחושות האופוריה שקיימת אחרי משחקים גדולים בדורטמונד (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי