סוף סוף היא חוזרת: דורטמונד הפצועה מחכה לשאלקה

בורוסיה דורטמונד, שאלקה
בורוסיה דורטמונד, שאלקה | Alex Grimm/Bongarts/Getty Images

אחרי פגרה ארוכה הבונדסליגה שבה החל ממחר לספורט1: הצהובים שחורים ללא רויס, ויטסל וצ'אן יארחו את הבלוז בדרבי. וגם: דאבור חוזר לסגל ומדוע מאמן אאוגסבורג הפר בידוד?

(גודל טקסט)

אחרי פגרה ארוכה מדי בשל משבר הקורונה, הכדורגל סוף סוף חוזר. גם אנחנו מתקשים לעכל, אבל החל ממחר (שבת) תוכלו לראות בחבילת הערוצים של ספורט1 את הליגה הפורייה באירופה ואחת הטובות בעולם – הבונדסליגה, היישר למחזור ה-26.

מעבר לשבירת השגרה חשוב לזכור שהליגה הגרמנית היא אחת המותחות באירופה, כאשר באיירן מינכן, לייצפיג, בורוסיה דורטמונד וגם בורוסיה מנשנגלדבאך נאבקת על התואר ובמקביל התחתית בוערת לא פחות. העולה החדשה פאדרבורן וגם ורדר ברמן כנראה בדרך לליגה השנייה, אבל על המקום למבחנים נאבקות לא פחות מחמש קבוצות, ואם לא די בכך גם מואנס דאבור צפוי לחזור אחרי הפציעה הקשה, אז ממה שאתם מבינים יש למה לחכות.

בורוסיה דורטמונד – שאלקה (16:20, שידור ישיר בספורט2)
הדרבי של חבל הרוהר ואחד החמים בכדורגל הגרמני יפגיש מחר את דורטמונד ושאלקה בזיגנאל אידונה פארק. עבור דורטמונד מדובר במשחק קריטי לקראת המאבק על אליפות, המארחת רחוקה ארבע נקודות מבאיירן מינכן המוליכה ומעידה נוספת עלולה לסיים את הסיפור עבורה את הסיפור.

שאלקה מנגד רחוקה מהאליפות, אבל עדיין לא ויתרה על העונה. הכחולים בהדרכתו של אקס דורטמונד, דויד ואגנר נמצאים במקום השישי ויעשו הכל כדי להגיע השנה לליגה האירופית, על מנת לא לקרוס כלכלית.  למרות כל זאת, שתי הקבוצות מגיעות פציעות מהרגיל. מרקו רויס, אקסל ויטסל, אמרה צ'אן, דן-אקסל זגאדו וניקו שולץ לא יהיו בסגל של לוסיאן פאברה, בעוד עומר מסקרל והבלם הנפלא אוזן קבאק לא ישחקו בשורות האורחת מגלסנקירשן, אבל גם בלעדיהם אנו צפויים לראות משחק בלתי נשכח ולהתענג ממיטב הביצועים של ג'יידון סאנצ'ו והרלינג הולאנד.


הבונסליגה חוזרת, מרקו רויס יצטרך לחכות (Dean Mouhtaropoulos/Staff)

לייפציג – פרייבורג (16:20 שידור ישיר בספורט1)
הקבוצה ממזרח גרמניה עדיין חולמת להניף תואר ראשון, 11 שנה בלבד אחרי היווסדה כאשר היא במרחק של חמש נקודות מבאיירן מינכן ונקודה בלבד מדורטמונד, אבל היא לא פוגשת משוכה קלה בכלל. הפתעת העונה פרייבורג נעצרה במקום השמיני והיא יודעת שניצחון עשוי להקפיץ אותה למקום השישי שמוביל לליגה האירופית. ליוליאן נגלסמן יעמוד סגל כמעט מלא פרט לאמיל פורסברג הפצוע וסגן מלך שערי הליגה טימו ורנר ינסה להתקרב עוד קצת לרוברט לבנדובסקי.

אאוגסבורג – וולפסבורג (16:20, שידור ישיר בספורט1)
אולי זה לא המשחק המעניין ביותר במחזור, האורחת נמצאת במקום השביעי ואאוגסבורג עצמה קרובה גם היא לתחתית, אבל דווקא משם מגיע הסיפור הכי מעניין השבוע. המארחת הודיעה שהמאמן הייקו הרליך לא יהיה מחר על הקווים ב- WWK ארנה בגלל שהפר בידוד מסיבה מוזרה במיוחד, לאחר שעזב את בית המלון כדי לקנות משחת שיניים וקרם ידיים והפר את ההנחיות.

הרליך אמר: "טעיתי כשעזבתי את המלון, בסיטואציה הזאת אני צריך לשמש כמודל לחיקוי לקבוצה ולאוהדים. אני עומד על כך שזו טעות, בשל ההתנהגות שלי, לא אוכל להוביל את הקבוצה על הקווים במשחק נגד וולפבסורג".

הופנהיים – הרטה ברלין (16:20, שידור ישיר בספורט1)
החלוץ הישראלי מואנס דאבור, שנפצע במשחק נגד בורוסיה מנשנגלדבאך והיה אמור לסיים את העונה, ניצל את 'פגרת הקורונה' ושב לאימונים כשנותרו שמונה מחזורים לסיום העונה ואמור להיות בסגל מחר. קבוצתו הופנהיים במקום התשיעי ובמרחק של שתי נקודות מהמקום השישי שמוביל לאירופה. הרטה ברלין מנגד שנמצאת במקום ה-13, רוצה להבטיח את ההישארות בליגה כמה שיותר מהר ולשכוח מהעונה הזאת.

בורוסיה מנשנגלדבאך – איינטרכט פרנקפורט (19:20, שידור ישיר בספורט1)
גלדבאך נהנתה מעונה די מוצלחת עד כה, אך עדיין יש לה לא מעט עבודה אם היא רוצה להשיג את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. במקרה שתשיג שלוש נקודות, קבוצתו של מרקו רוזה תחבר ניצחון שני רצוף לראשונה מאז שגברה על באיירן בדצמבר, כאשר במשחק האחרון לפני הפגרה היא ניצחה את פ.צ. קלן. כמובן שלסייחים עדיין יש סיכוי לזכות באליפות, שכן המרחק בינם לבין המוליכה ממינכן עומד על שש נקודות בלבד. לצערם, הם ייאלצו להסתדר מחר ללא הקשר האחורי דניס זקאריה, שצפוי להיעדר כשישה שבועות לאחר שעבר ניתוח בברכו. מי שכן יעמוד לרשות רוזה הוא החלוץ אלאסן פלאה.




יערוך בכורה מחודשת? מואנס דאבור (Uwe Anspach/picture alliance via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי