מהפכה של שמחה: צפו בדורטמונד מביסה 0:4 את שאלקה בחזרת הבונדסליגה

ארלינג הולאנד, תורגן הזאר
ארלינג הולאנד, תורגן הזאר | Martin Meissner/Pool via Getty Images

הצהובים-שחורים נראו נפלא לאחר הפגרה הכפויה. הולאנד פתח (29), גריירו בלט עם צמד וגם תורגן הזאר הוסיף. ה-VAR הציל את לייפציג מהפסד, בכורה לאלמקייס בהופנהיים

(גודל טקסט)
לא רק אוהדי הכדורגל הגרמני חיכו לזה אלא כל אוהדי הכדורגל בכלל. ויש היגידו שכל אוהדי הספורט. זהו-זה: הכדורגל חזר. הבונדסליגה חזרה הערב (שבת) למגרשים והייתה הליגה הראשונה שמצליחה להתגבר על נגיף הקורונה. אמנם השחקנים עלו לכר הדשא עם מסיכות, לא התחבקו אחרי השערים והיה מוזר לראות את המגרשים ריקים, אך זו הייתה חגיגה גדולה.
 
המחזור ה-26 לא אכזב, וכל זה שהאלופה והמוליכה באיירן מינכן תשחק רק מחר (ראשון, 18:50, ישיר בספורט1). במוקד, בורוסיה דורטמונד נראתה נפלא והביסה 0:4 את שאלקה בדרבי, גם ללא ג'יידון סאנצ'ו. לייפציג אכזבה בגדולה שהסתפקה בתיקו 1:1 ביתי נגד פרייבורג כאשר ה-VAR הציל אותה מהפסד בתוספת הזמן. הופנהיים, ללא מואנס דאבור שהפך לראשונה לאבא, הובסה 3:0 בבית מול הרטה ברלין של ברונו לבדיה, אך אנחנו נתנחם בהופעת הבכורה של עילאיי אלמקייס בבונדסליגה לאחר שעלה מהספסל בתוספת הזמן.
 
 
בהמשך כמובן, בורוסיה משנגלדבאך הרביעית בטבלה תתארח אצל איינטרכט פרנקפורט, ואם תנצח תוכל לחלוף על פני לייפציג ולהעפיל למקום השלישי.
 

בורוסיה דורטמונד – שאלקה 0:4

פגרה בת חודשיים? היעדר הר הגעש בצהוב-שחור, כלומר 80 אלף האוהדים שיוצרים אווירה ביתית מחשמלת? הקלישאה "לדרבי חוקים משלו?" שום דבר לא היה יכול לעצור את בורוסיה דורטמונד שחזרה מהפגרה הכפויה כמו מלוע של תותח. היה תענוג לראות את חניכיו של לוסיאן פאברה נהנים מכל רגע על כר הדשא. עם ה-0:4 הענק בדרבי, עשרה ימים לפני שתפגוש את האלופה באיירן מינכן – הקבוצה בצהוב-שחור צימקה את הפער מהמולכיה לנקודה.
 
 
כמה צפוי היה שארלינג הולאנד יהיה זה שיכבוש את השער הראשון בבונדסליגה לאחר החזרה מהפגרה, וזה היה רק הפתיח לקראת ההצגה בצהוב-שחור. בזמן שג'יידון סאנצ'ו פתח רק על הספסל ושולב לדקות ספורות סמוך לסיום, כל שחקני ההתקפה של דורטמונד רקדו. ברנדט כבש ובישל פעמיים וגריירו כבש צמד. היריבה בכחול, שלא ניצחה כבר שמונה משחקים, החזיקה מעמד עד שספגה את השער הראשון, ולאחר החילופים ההתקפיים פשוט התפרקו.


בודקים את הכדורים (Lars Baron/Getty Images)


ההכנות למשחק (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)


המגרש הריק (Martin Meissner/Pool via Getty Images)

מהלך המשחק

השחקנים עלו לכר הדשא עם מסיכות, השחקנים המחליפים יושבים ביציע במרחק גדול זה מזה. בדקה הרביעית הגיע חצי מצב ראשון. הולאנד שהיה רעב במיוחד חדר לרחבה וכמעט הצליח לבעוט אלא שמרקוס שוברט ירד טוב לכדור. כעבור שלוש דקות הזאר פרץ וניסה את כוחו אבל בעט מעל השער. בדקה ה-12 דורטמונד דרשה לפנדל לאחר נגיעת יד של מקני אך השופט הורה להמשיך. כעבור דקה גם חכימי נכנס למשחק עם פריצה ראשונה מסוכנת אלא שטודיבו גלש והציל את כדור הרוחב המסוכן.

רמאן נגד הומלס (Martin Meissner/Pool via Getty Images)

בדקה ה-24 הולאנד בעט מזווית לא פשוטה ופגש את הרשת החיצונית. הצהובים-שחורים מרבים להגיע לאזור הרחבה אך עדיין לא מדויקים בפעולה האחרונה. בדקה ה-26 האורחת הגיעה למצב ראשון. שחקן המפתח, הקשר דניאל  דניאל קליגיורי, ניצל שגיאה של ההגנה ובעט מתוך הרחבה אך בורקי הצליח להדוף.

קליגיורי מנסה בכדור חופשי (Martin Meissner/Pool via Getty Images)

בדקה ה-29 המארחת עלתה ליתרון מוצדק. הולאנד כבש את שערו העשירי בליגה בסיומת קלה מתוך הרחבה אחרי מהלך התקפי נפלא. יוליאן ברנדט השאיר עקב נהדר להזאר ששלח כדור רוחב מעולה. 0:1 לדורטמונד. המארחת הייתה קרובה להכפיל את היתרון בדקה ה-36. עוד פריצה מרשימה של חכימי בצד ימין לאחר שהתגבר על טודיבו – הסתיימה בכדור רוחב לרחבה, גריירו הצטרף אבל בזבז הזדמנות.


הולאנד חוגג. היה לכם ספק? (Martin Meissner/Pool via Getty Images)

רגע לפני ההפסקה השוער שוברט ביצע שגיאה איומה ואיבד את הכדור, ברנדט שלח מסירת עומק לגררו והאחרון לא התבלבל וקבע 0:2. דיוויד ואגנר לא רצה להפסיד. מאמן האורחת ביצע חילוף כפול בהפסקה במטרה לחזור למשחק. האורחת עברה למערך של ארבעה שחקני הגנה כאשר טודיבו הוחלף בחלוץ גידו בורגשטאלר. רבי מטונדו החליף את בניטו רמאן.

ברגע ששאלקה פתחה את המשחק – דורטמונד ענתה במתפרצת מדהימה. ברנדט שוב בישל במהלך שהחל הולאנד ותורגן הזאר סיים בקלילות בבעיטה שטוחה, 0:3 ענק. בדקה ה-64 זה הפך לניצחון מוחץ. גררו קיבל מסירה נהדרת מהולאנד, הגנת שאלקה שוב הייתה אובדת עצות מול כדור עומק, וגריירו השלים צמד בקלילות, 0:4. כל הבעיטות של דורטמונד למסגרת הפכו לשער. סאנצ'ו עלה לשחק בדקה ה-79. דורטמונד ריחמה על היריבה עד לסיום, והשחקנים רצו בסיום אל היציעים הריקים.


הצגה במעמד צד אחד (Martin Meissner/Pool via Getty Images)
 

הרכבים
בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, לוקאש פישצ'ק, מאטס הומלס, מנואל אקאנג'י, אשרף חכימי, תומאס דילייני (לאונרדו באלרדי, 68), יוליאן ברנדט, רפאל גריירו, מוחמד דאוד (מריו גצה, 87), תורגן הזאר (ג'יידון סאנצ'ו, 79), וארלינג הולאנד

שאלקה: מרקוס שוברט, ג'ונג'ו קני, מטיאה נסטאסיץ', ז'אן קלר-טודיבו (גידו בורגשטאלר, 46), בסטיאן אוצ'יפקה, דניאל קליגיורי, ווסטון מקני, סואט סרדאר, אמין חאריט, בניטו רמאן (רבי מטונדו, 46)

לייפציג – פרייבורג 1:1
הקבוצה של יוליאן נגלסמן רשמה העפלה היסטורית לרבע גמר ליגת האלופות לאחר ניצחן כפול על טוטנהאם אך איבדה מעט גובה בליגה וצנחה למקום השלישי בשל שתי תוצאות תיקו רצופות. הערב (שבת) נראה שהיא הרימה כמעט סופית דגל לבן לגבי מאבק האליפות כשלא הצליחה לנצח את פרייבורג הבינונית. להיפך, היא נחלצה מהפסד לאחר שמערכת ה-VAR פסלה שער ניצחון לאורחת ממש בתוספת הזמן. טימו ורנר רשם עוד משחק מאכזב ונותר על 21 כיבושים – אחד בלבד בשמונת המשחקים האחרונים. בצד השני של המגרש, הבלם דאיו אופאמקאנו שמבוקש בכל אירופה – נעדר בשל השעייה. 

בודקים את המגרש, לא שוכחים מסיכות (JAN WOITAS/POOL/AFP via Getty Images)


מבט על המגרש (Jan Woitas/Pool via Getty Images)

מהלך המשחק
לייפציג פתחה את המשחק במוטיבצייה גבוהה, החזיקה בכדור ואיימה ארבע פעמים על השער בעשרים הדקות הראשונות אך לא הצליחה לכבוש. אחרי שתי דקות ליימר בעט חזק סמוך לקורה. בדקה השישית אנקונקו בעט בחצי גובה, אבל שוער האורחת הדף. בדקה ה-14  ורנר כמעט כבש במתפרצת שהחלה ממסירה ארוכה של השוער.

השער נפל דווקא בצד השני. המגן מנואל גולדה הבקיע במקריות בדקה ה-34 (שערו הראשון מזה 511 ימים) לאחר כדור קרן של וינצ'נזו גריפו, כאשר הגנת המארחת נרדמה. גונטר היה לא רחוק מלהכפיל את היתרון על סף ההפסקה, 0:1 לפרייבורג בהפסקה. לייפציג המשיכה בשלה אך המשיכה להיות לא מדויקת כאשר יוסוף פאולסן בעט סמוך לקורה. התסכול הלך וגבר כשוורנר שלח כדור רוחב מסוכן בדקה ה-72 אך אף אחד לא הצליח לכבוש.

13 דקות לסיום הגיעה הישועה עבור המארחת כאשר פאולסן כבש את שערו הרביעי העונה. בעוד המארחת הגבירה את הלחץ, היא ספגה בתוספת הזמן אחרי עוד מהלך הגנתי כושל ונראה היה שהרימה ידיים במאבק האליפות – אלא שהשער נפסל לאחר התערבות של ה-VAR.




טימו ורנר (Jan Woitas/Pool via Getty Images)



שחקני פרייבורג חוגגים (Jan Woitas/Pool via Getty Images)


יוסוף פאולסן. רק נקודה ( Jan Woitas/Pool via Getty Images)

הופנהיים – הרטה ברלין 3:0
הקבוצה של מואנס דאבור ספגה תבוסה איומה בביתה והיא מתרחקת מהכרטיס המוליך לליגה האירופית לאחר משחק ליגה שישי ברציפות ללא ניצחון. החלוץ נעדר כמובן, ועילאי אלמקייס הצעיר שנכלל בסגל ערך הופעת בכורה כשעלה מהספסל בתוספת הזמן. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים ואז החלו הצרות עם בליץ' של שתי דקות.
 
 
בדקה ה-58 בעיטת וולה פגעה במגן קווין אקפוגומה, קיבלה קשת והפכה לשער עצמי. שתי דקות אחר כך ודאד איבסביץ' הכפיל את היתרון, וזה לא הכל.  קוניה כבש שער ענק בדריבל בדקה ה-74. הוא פרץ על קו שמאל, חדר לרחבה ולא רצה לספק כדור רוחב, אלא היה להוט לכבוש ועשה זאת בגדול. 


הרטה ברלין חוגגת (Thomas Kienzle/Pool via Getty Images)

תוצאות נוספות: פורטונה דיסלדורף – פאדרבורן 0:0, אאוגסבורג – וולפסבורג 2:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי