חמישה רשמים משובו של הכדורגל בעידן הקורונה

בורוסיה דורטמונד
בורוסיה דורטמונד | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

המסירות של האוהדים, החגיגות הלא שגרתיות אחרי שערים, השחקנים ששכחו את ההנחיות, האווירה מוזרה במגרשים והרגליים העייפות. דברים שלמדנו מחזרת המשחק האהוב על כולנו

(גודל טקסט)

בשעה טובה, הכדורגל חזר אתמול (שבת) עם מחזור החידוש של הבונדסליגה, על רקע סימני שאלה רבים סביב הנהלים שנקבעו והיעדר הקהל ביציעים. מחגיגות שערים "מרוחקות חברתית" עד לאווירה המשונה במגרשים והכושר הירוד של השחקנים, הנה חמישה דברים שלמדנו משובו של המשחק האהוב על כולנו.

אוהדים יעשו הכל בשביל כדורגל
למרות שהם לא רשאים להגיע לאצטדיונים וליהנות מהחוויה שהם רגילים לה, לא מעט אוהדים מצאו את הדרך לתמוך בקבוצתם עם החזרה לפעילות. רבים התמקמו בסמוך למגרשים, בעוד אחרים ישבו בברים פתוחים ואפילו צפו במשחקים דרך הסמארטפון. בקרוב נוכל לבדוק עד כמה מסורים האוהדים כאן בישראל, כשליגת העל תחודש.

חגיגות השערים הן לא מה שהכרנו
התרגלנו לראות חגיגות קבוצתיות משוגעות כשקבוצה מבקיעה שער, ופתאום קיבלנו שחקנים שומרים על מרחק ביטחון אחד מהשני. מקסימום, התנגשות מרפקים. לא עוד ריקודים וחיבוקים בזמן הקרוב, כל עוד יחול כלל שני המטרים.

לא מה שהכרנו. שחקני דורטמונד חוגגים שער (Martin Meissner/Pool via Getty Images)
לא מה שהכרנו. שחקני דורטמונד חוגגים שער (Martin Meissner/Pool via Getty Images)

ריחוק חברתי
השחקנים שמרו על ההנחיות לפני, במהלך ואחרי המשחק. המחליפים ישבו רחוק אחד מהשני על הספסל, הראיונות בוצעו עם מיקרופונים מוארכים וצוותי האימון והצלמים עטו מסיכות כדי לעצור התפשטות אפשרית של הנגיף. כמובן שעל כר הדשא המשחק התנהל בצורה הטבעית שלו וכלל מגע, ושחקן אחד ספציפית, דדריק בויאטה מהרטה ברלין, לקח את זה רחוק מדי ונישק את חברו לקבוצה מרקו גרוא'יץ' בזמן אחת העצירות במשחק.

בהרטה שכחו שאסור להתחבק (Thomas Kienzle/Pool via Getty Images)
בהרטה שכחו שאסור להתחבק (Thomas Kienzle/Pool via Getty Images)

תחושה מוזרה באוויר
ללא הקהל הרועש ביציעים, במשחקים נוצרה אווירה שקטה ולא רצויה עבור השחקנים וחובבי הכדורגל. לצד רגעים של דממה מוחלטת שלא אופיינית לאצטדיונים, המיקרופונים קלטו הרבה יותר קולות מהשחקנים והמאמנים במהלך המשחק.

רגליים עייפות
הפגרה השפיעה בבירור על כושר המשחק של חלק גדול מהשחקנים. חזינו במספר כוכבי בונדסליגה מתיישבים על הדשא עם שרירים כווצים בדקה ה-70 והקצב של המשחק היה איטי יותר ממה שאנחנו רואים בסופי שבוע שגרתיים בליגות הגדולות. כמובן שזה אמור להיפתר תוך זמן קצר, כשהשחקנים יצברו דקות משחק ויחזרו לעניינים.

אווירה מוזרה. האצטדיון הריק של לייפציג (Jan Woitas/Pool via Getty Images)
אווירה מוזרה. האצטדיון הריק של לייפציג (Jan Woitas/Pool via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי