בשבת בחבילת הערוצים של ספורט1: חזרה גנרלית לפני הקלאסיקר

שחקני בורוסיה דורטמונד
שחקני בורוסיה דורטמונד | Martin Meissner/Pool via Getty Images

בונדסליגה מחזור 27: באיירן מינכן תחזור לאליאנץ ארנה ותנסה לנקום בפרנקפורט אחרי ה-5:1 בסיבוב הקודם, בעוד דורטמונד תקווה להמשיך את הכושר הנפלא מול וולפסבורג. וגם: דאבור ואלמקייס נגד נועלת הטבלה

(גודל טקסט)

למרות שעדיין אין קהל, המחזור ה-26 של הליגה גרמנית גרם נחת לכולנו. מעבר לכך שהכדורגל חזר אחרי פגרה ארוכה של חודשיים, נהנינו מ-27 שערים בתשעה משחקים, דרבי לוהט בין דורטמונד לשאלקה והופעת בכורה מרגשת לעיליאי אלמקייס בבוגרים של הופנהיים.

המחזור ה-27 בבונדסליגה ייפתח עוד הערב (שישי) עם הדרבי החם בין הרטה לאוניון באצטדיון האולימפי בברלין (21:25, שידור ישיר בספורט1) ומחר תוכלו לראות בחבילת הערוצים של ספורט1 משחקים נוספים ומרתקים לא פחות. באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד חזרה גנרלית לפני הקלאסיקר, לברקוזן של פיטר בוס תתארח אצל בורוסיה מנשנגלדבאך, שמגיעה במומנטום מצוין והופנהיים של אלמקייס ודאבור יפגשו את נועלת הטבלה פאדרבורן.

וולפסבורג – בורוסיה דורטמונד (שבת, 16:25, שידור ישיר בספורט2)
המצטיינת של המחזור ה-26 תנסה למנף את המומנטום מה-0:4 ההיסטורי נגד שאלקה, לקראת הקלאסיקר נגד באיירן מינכן, בידיעה שהפסד במהלך שני המשחקים הקרובים עלול לחסל את סיכוייה לזכות באליפות. עם זאת, לא נראה שדווקא וולפסבורג תצליח לעצור את המכונה של לוסיאן פאברה.

הצהובים שחורים אמנם עדיין סוחבים פצועים רבים – אמרה צ'אן, דן-אקסל זגאדו, אקלס ויטסל, ניקו שולץ, ג'ובאני ריינה וכמובן הקפטן מרקו רויס לא יהיה בסגל מחר ורובם גם צפויים להיעדר נגד באיירן מינכן, אבל אם יוליאן בראנדט, ג'יידון סאנצ'ו, טורגן האזר וארלינג הולאנד ימשיכו היכן שהפסיקו, אין סיבה לדאגה מצד דורטמונד שנחשבת לפייבוריטית מובהקת למשחק מחר. מנגד, וולפסבורג שעלתה מקום השישי בזכות ניצחון על אאוגסבורג, תקווה לשמור עליו מחזור אחד נוסף.


צפוי להיעדר גם נגד באיירן מינכן. מרקו רויס (Dean Mouhtaropoulos / Staff)

באיירן מינכן – איינטרכט פרנקפורט (שבת, 19:25, שידור ישיר בספורט1)
קשה להאמין שזה קרה רק בסיבוב הקודם, אבל מי שלא זוכר משחקו האחרון של ניקו קובאץ' בבאיירן מינכן היה בפרנקפורט במהלכו הובסו הבווארים 5:1 במועדון הבינו שצריך לעשות זעזוע על הקווים. מאז המומנטום השתנה לחלוטין – באיירן חזרה להיות אחת הקבוצות המרשימות באירופה בעוד העיטים ירדו עד למקום ה-13. למרות כל זאת, נראה שהאלופה חזרה בהילוך שני לפגרה ולא הציגה יכולת משכנעת אף על פי ה-0:2 על אוניון בברלין ואולי דווקא החזרה לאליאנץ ארנה תזכיר לנו את באיירן הישנה והטובה של האנזי פליק.

האלופה צפויה לעלות עם הרכב כמעט זהה לזה שעלה בשטאדיון אן דר אלטן פורסטראיי, כאשר תומאס מולר עשוי לזוז מהאגף למרכז על חשבונו של לאון גורצקה את החלל אמור למלא קינגסלי קואמן, שחגג בשני 100 הופעות בבונדסליגה. רוברט לבנדובסקי יחפש את שער ה-27 שלו בליגה כדי להמשיך את המסע לעבר תואר נעל הזהב. מנגד, דומיניק קוהר המורחק ייעדר בשורות האורחים.


יחפש את שערו ה-27 נגד פרנקפורט. רוברט לבנדובסקי (Hannibal Hanschke/Pool via Getty Images)

בורוסיה מנשנגלדבאך – באייר לברקוזן (שבת, 16:25, שידור ישיר בספורט1)
כולם מדברים על דורטמונד ועל לייפציג, אבל בשקט בשקט חבורתו של מרקו רוזה נמצאת במקום השלישי במרחק של שש נקודות בלבד מהמקום הראשון. מנשנגלדבאך לא התקשתה נגד פרנקפורט בשבת האחרונה והיא תקווה להמשיך את המומנטום גם מחר. אבל היא תפגוש יריבה לא קלה בכלל. לברקוזן שהביסה 1:4 את ורדר ברמן עם צמד מהריב את קאי האברץ, עדיין לא ויתרה על המקום ברביעייה הראשונה בידיעה שניצחון עשוי להקפיץ אותה בטבלה מעל לייפציג המדשדשת. מבחינה מקצועית קווין פולאנד ולארס בנדר ימשיכו להיעדר בשורות האורחת, דניס זקאריה מנגד.

פאדרבורן – הופנהיים (שבת, 16:25, שידור ישיר בספורט3)
בשבוע שעבר מואנס דאבור דחה את החזרה למגרשים ברגע האחרון, לאור הולדת בתו אבל זה היה דווקא עילאי אלמקייס שזכה להופעת בכורה בבונדסליגה כאשר נכנס בתוספת הזמן. מחר לשניים יש הזדמנות לעשות צעד גדול יותר לעבר חזרה, כשהם מתארחים אצל נועלת הטבלה, שחילצה תיקו 0:0 מול דיסלדורף. שני הישראלים צפויים לפתוח על הספסל אבל הפעם כל העיניים נושאות לעברו של דאבור שעדיין מחפש שער ליגה ראשון בעונת 2019/20.

הזדמנות מצוינת לכבוש שער בכורה בבונדסליגה. מואנס דאבור (Uwe Anspach/picture alliance via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי