סאנצ'ו יפתח, בדורטמונד יודעים: "חייבים לנצח את באיירן"

ארלינג הולאנד, ג'יידון סאנצ'ו, אשרף חכימי
ארלינג הולאנד, ג'יידון סאנצ'ו, אשרף חכימי | Michael Sohn/Pool via Getty Images

הצהובים-שחורים חולמים על שלוש נקודות בקלאסיקר מחר (19:20, ישיר בספורט1) בתקווה לזכות באליפות ראשונה מאז 2012. הקשר שסופסל לאחרונה יחזור ל-11, גם הומלס צפוי לשחק. הולאנד יפגוש לראשונה את נוייר

(גודל טקסט)

בגרמניה חיכו כיליון עיניים לקלאסיקר הגדול, ועל אחת כמה וכמה בבורוסיה דורטמונד. הקבוצה בצהוב-שחור, שניצחה בכל ששת המשחקים האחרונים, מגפרת בארבע נקודות אחרי האלופה והמוליכה באיירן מינכן אותה תפגוש מחר (שלישי, 19:20, ישיר בספורט1), כשהפער ביניהן עומד על ארבע נקדוות. דורטמונד השנייה בטבלה רחוקה ארבע נקודות מהבווארים ובקבוצה יודעים שכדי להגשים את החלום – אליפות ראשונה מאז 2012 – הם חייבים לנצח.

 
 
מיכאל צורק, המנהל המקצועי, אמר לקראת המשחק: "התוצאה תהיה תלוי במנטאליות שנביא. אם אנחנו רוצים להמשיך להיאבק על האליפות – אנחנו צריכים לנצח את המשחק הזה. עלינו להישאר חזקים מנטאלית גם כשבאיירן תשלוט. עלינו להיות מודעים ליכולת ההתקפית שלנו – אנחנו מסוגלים לכבוש בכל רגע!".

 

אחת השאלות הגדולות סביב המשחק היא מצבו של ג'יידון סאנצ'ו, הקשר האנגלי הנפלא שפתח על הספסל בצמד המשחקים האחרונים והספיק לבשל בכל זאת נגד וולפסבורג ואף שבר שיא מועדון. המאמן לוסיאן פאברה אמר שהסיבה היא שהקשר החסיר אימונים רבים לאחרונה: "עכשיו הוא התאמן עם הסגל במשך עשרה ימים. הוא שיחק 20 דקות בדרבי וקצת יותר נגד וולפסבורג. לאט לאט הוא יחזור לכושר הרגיל שלו". צריך לזכור שבמשחקים האחרונים רפאל גריירו, תורגן הזאר ויוליאן ברנדט עשו עבודה נהדרת.
 
שחקני דורטמונד. "צריכים לנצח את המשחק הזה" (Michael Sohn/Pool via Getty Images)

 

הבלם מאטס הומלס שנפצע במהלך הניצחון האחרון אמור להיות כשיר למשחק. "אני חושב שהוא יהיה בסדר. אני לא יכול לומר בוודאות, אבל סיכוי גבוה מאוד שכן". אקסל ויטסל חזר לאימונים ועשוי להיכלל בסגל למשחק.
 
 
בסיבוב הקודם הובסה דורטמונד 4:0 נגד באיירן ופאברה משוכנע שהפעם זה לא יקרה: "יש לנו שיטת משחק חדשה לחלוטין וגם שחקנים חדשים כמו אמרה צ'אן וארלינג הולאנד שהגדילו את האיכות שלנו בצורה מרשימה". ואכן, החלוץ הנורבגי שהבקיע 13 שערים ב-13 משחקיו הראשונים במועדון – ישמח להרעיד את הרשת של מנואל נוייר במפגש הראשון ביניהם. גם לו וגם לרוברט לבנדובסקי יש כבר 41 שערים העונה במדי הקבוצות. אלה שייעדרו בוודאות הם הקפטן מרקו רויס , ניקו שולץ ודן-אקסל זגדו הפצועים.
 
 
הצהובים-שחורים לא יוכלו ליהנות מהתמיכה הנפלאה של הקהל כמובן אך ירצו לשמור בכל זאת על מאזן הבית המרשים. דורטמונד לא הפסידה העונה ב-13 משחקיה הביתיים – עשרה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו, וכבשה לא פחות מ-45 שערים.

הולאנד כובש נגד שאלקה. קלאסיקר ראשון לחלוץ (Martin Meissner/Pool via Getty Images)
 

 
במבט על מפגשי העבר, בשנה שעברה השיגה דורטמונד ניצחון דרמטי 2:3 בזכות שער של החלוץ פאקו אלקאסר שכבר עזב את המועדון בינואר. רויס עצמו הבקיע צמד. בכל מקרה, המשחקים בין שתי הענקיות כאשר דורטמונד היא המארחת – די מאוזנים. כל קבוצה ניצחה ארבע פעמים בעשור האחרון. לבאיירן יתרון מזערי במפגשים לאורך השנים כשדורטמונד מארחת – 15:16 בניצחונות.

הרכב משוער: רומן בורקי, לוקאס פישצ'ק, מאטס הומלס, מנואל אקנג'י, אשרף חכימי, מוחמד דאוד, אמרה צ'אן, רפאל גריירו, יוליאן ברנדט, ג'יידון סאנצ'ו, ארלינג הולאנד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי