צפו בתקציר: באיירן מינכן התקרבה לאליפות עם 0:1 על דורטמונד

שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Federico Gambarini/Pool via Getty Images

הקלאסיקר הגדול: הבווארים הגדילו את הפער בצמרת עם ניצחון חוץ יקר משער נפלא של ג'ושוע קימיך. לבנדובסקי והולאנד לא מצאו את הרשת, הנורבגי נפצע והוחלף

(גודל טקסט)

זו אמנם לא הייתה חגיגת שערים, אבל הקלאסיקר הגדול של גרמניה קיים את ההבטחה: באיירן מינכן גברה היום (שלישי) 0:1 על בורוסיה דורטמונד בתום משחק קצבי ביותר ומלא מצבים, שהוכרע בשער אדיר של ג'ושוע קימיך. האלופה חיברה ניצחון שביעי ברציפות בבונדסליגה ועשתה צעד משמעותי לעבר תואר נוסף, כשהגדילה את הפער מהמפסידה לשבע נקודות.

טרם המפגש ציפו כולם לקרב אדיר בין שני הסקוררים הלוהטים, רוברט לבנדובסקי וארלינג הולאנד, אך השניים אכזבו בכל הנוגע להבקעת שערים, אם כי הנורבגי היה מאוד מסוכן והתקרב לכיבוש במספר מקרים לפני שהוחלף בדקה ה-72, בעוד הפולני הרעיד את הקורה השמאלית בניסיון מחוץ לרחבה לקראת הסיום. אגב, זו הייתה הפעם הרביעית העונה שהפולני פוגע בעמוד, יותר מכל שחקן אחר בליגה.

דורטמונד פתחה יותר טוב מהיריבה וייצרה לא מעט מצבים טובים במהלך המשחק, אך לא הצליחה להכניע את ההגנה הממושמעת של האנזי פליק. קבוצתו של לוסיאן פאברה נעצרה לאחר שישה ניצחונות רצופים ועלולה גם לרדת למקום השלישי, אם לייפציג תנצח מחר את הרטה ברלין. ביום ראשון הקרוב, היא תנסה להתאושש במשחק חוץ נגד פאדרבורן.

במשחקו ה-400 בבונדסליגה, מנואל נוייר דאג לשמור על רשת נקייה ועזר לקבוצתו להשיג שלוש נקודות יקרות. כובש שער הניצחון, קימיך, שוב שיחק תפקיד מכריע במשחק חוץ, עם שער חמישי העונה מחוץ לאליאנץ ארנה. באיירן הפכה לקבוצה הראשונה בליגה שרושמת רצף של שבעה ניצחונות העונה והיא תקווה להאריך אותו בשבת, כאשר תארח את דיסלדורף.

הרכבים
בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, לוקאס פישצ'ק (מריו גצה, 80), מאטס הומלס, מנואל אקאנג'י, אשרף חכימי, מחמוד דאהוד (אקסל ויטסל, 85), תומאס דילייני (אמרה צ'אן, 46), רפאל גריירו, יוליאן בראנדט (ג'יידון סאנצ'ו, 46), תורגן הזאר, ארלינג הולאנד (ג'ובאני ריינה, 72).

באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנג'מין פאבר, דויד אלאבה, ג'רום בואטנג (לוקה הרננדס, 85), אלפונסו דייויס, ג'ושוע קימיך, לאון גורצקה, קינגסלי קומאן (איבן פרישיץ', 74), תומאס מולר, סרג' גנאברי (חאבי מרטינס, 87), רוברט לבנדובסקי.

הקבוצות בדקת דומייה לזכר קורבנות הקורונה לפני המשחק (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)
הקבוצות בדקת דומייה לזכר קורבנות הקורונה לפני המשחק (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)
הזאר נאבק עם אלאבה (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)
הזאר נאבק עם אלאבה (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)

מהלך המשחק
דורטמונד אותתה על כוונותיה כבר בדקה הראשונה. הזאר נעצר על קצה הרחבה על ידי נוייר והכדור נשאר אצל הולאנד שבעט בין רגליו של השוער, אבל בואטנג הרחיק. שלוש דקות עברו וגריירו מצא את בראנדט בפינה השמאלית של הרחבה, נוייר עמד במקום והדף את ניסיון הבעיטה של הקשר. המארחת איימה שוב בדקה ה-10, חכימי שלח את הזאר באגף והבלגי מסר להולאנד במרכז, אך הגנת באיירן כיסתה היטב והרחיקה את הסכנה.

באיירן הגיעה למצב ראשון 20 דקות מהפתיחה. גנאברי השתלט על מסירה של קומאן, הסתובב ובעט, פישצ'ק הציל מהקו. כעבור ארבע דקות האורחת יצאה להתקפה מצוינת בה הכדור עבר במסירות מימין לשמאל וגנאברי סידר לקומאן זווית טובה על סף הרחבה, בורקי הדף נהדר את הבעיטה של הצרפתי. הולאנד המשיך לעשות צרות להגנה הבווארית: הנורבגי הסתער קדימה והשאיר את אלאבה מאחור, אבל דייויס הפגין מהירות יוצאת דופן והוציא את הכדור מרגליו של החלוץ לפני שזה הצליח לשחרר בעיטה.

בדקה ה-43 הרשת סוף סוף זזה: קימיך השתלט על זה 18 מטרים מהשער, הבחין בבורקי עומד רחוק מהשער והקפיץ צ'יפ נפלא מעל השוער – 0:1 לבאיירן מינכן. איזו סיומת מדהימה של הגרמני.

בורקי נכנע לצ'יפ המבריק של קימיך (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)
בורקי נכנע לצ'יפ המבריק של קימיך (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)
שחקני באיירן חוגגים את שער היתרון (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)
שחקני באיירן חוגגים את שער היתרון (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)

הקצב הגבוה נמשך גם במחצית השנייה. בדקה ה-54 גורצקה החליף מסירות עם מולר ושחרר ניסיון טוב מחוץ לרחבה, בורקי זינק טוב והדף. ארבע דקות מאוחר יותר צ'אן העביר שמאלה להזאר שמסר להולאנד, הנורבגי איים על השער אך נבלם לקרן.

באיירן נסוגה לאחור והחצי השני של המשחק היה כמעט כולו של דורטמונד, שניסתה פעם אחר פעם. בדקה ה-80 דאהוד קיבל מבט טוב ובעט חזק, אך נוייר אגרף את זה. שלוש דקות לאחר מכן האורחת יצאה למתפרצת בהובלת לבנדובסקי, שהוציא בעיטה טובה אבל נעצר בעמוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי