שבת בספורט1: באיירן תוכתר לאלופה נגד מנשנגלדבאך?

שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Kai Pfaffenbach/Pool via Getty Images

הבווארים יוכלו לשמור על התואר שנה שמינית ברציפות אם יגברו על הקבוצה של רוזה ובמקביל יריבתה דורטמונד תמעד נגד דיסלדורף. עם זאת פליק יחסר את אלקנטרה, לבנדובסקי ומולר ועשוי להציב בחוד את זירקזי הצעיר

(גודל טקסט)

המחזור ה-31 של הליגה הגרמנית עשוי להסתיים עם הכתרתה של באיירן מינכן לאלופת גרמניה בפעם השמינית ברציפות. באיירן שמובילה על סגניתה בורוסיה דורטמונד בשבע נקודות, תארח מחר (שבת) בורוסיה מנשנגלדבאך החזקה וכדי להתחיל את המחזור ה-32 כאלופה הנכנסת היא תהיה חייבת לנצח את גלדבאך ולקוות שיריבתה לצמרת בורוסיה דורטמונד תמעד בחוץ נגד דיסלדורף.

אבל העניין הוא לא רק בצמרת, מחר תיפגשנה שתי האחרונות פאדרבורן ו-ורדר ברמן בקרב תחתית לוהט שעשוי להכריע את זהות היורדות וגם הקרב על אירופה נותר צמוד – וולפסבורג השישית תארח את פרייבורג השמינית שעדיין לא אמרה נואש על הכרטיס לליגה האירופית וכפי שאתם מבינים, אנחנו בדרך לאחד מרגעי ההכרעה הגדולים של העונה.

באיירן מינכן – בורוסיה מנשנגלדבאך (19:25, שידור ישיר בספורט1)
האלופה כאמור יכולה לזכות באליפות שנה נוספת כבר מחר, ולמרות שהסיכויים לכך לא גבוהים, ניצחון על הקבוצה של מרקו רוזה יבטיח זאת כמעט באופן סופי. עם זאת באיירן מינכן תחסר את שני הכוכבים הגדולים שלה בחלק ההתקפי – מלך שערי הליגה רוברט לבנדובסקי ומלך הבישולים תומאס מולר ייראו את המשחק מהיציע הריק בגלל עונש צבירת צהובים. מי שאמור למלא את מקומם בחוד הוא סרג' גנאברי, שלא כשיר ב-100% זכר לפציעה קלה בגב שגרמה לו לפספס את חצי גמר הגביע נגד פרנקפורט, ולאון גורצקה שיתקדם לעמדה התקפית יותר. את החולייה הקדמית ישלימו איבן פרישיץ' וקינגסלי קומאן.


ייעדר נגד גלדבאך. תומאס מולר (ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images)

המאמן האנזי פליק אמר לקרת המשחק: "גלדבאך עובדת טוב מאוד בשנים האחרונות. סגנון המשחק של המאמן מרקו רוזה מאוד ברור, הקבוצה דוגלת בגגנפרסינג (לחץ גבוה) ומשחק אגרסיבי".

לאחר מכן דיבר המאמן על הסגל ואישר כי גנאברי יוכל לשחק: "הוא מתאמן איתנו ונראה אם אחליט לשים אותו בסגל". לעומתו הודיע פליק כי טיאגו אלקנטרה לא ייקח יותר חלק ממשחקי הליגה: "הוא עבר ניתוח במפשעה ויצטרך לנוח במשך שלושה שבועות, החלטנו שיעבור אותו עכשיו וייתכן שיהיה כשיר לגמר הגביע".

לבסוף החמיא המאמן לחלוץ ההולנדי הצעיר ג'ושוע זירקזי שעשוי לשמש כגיבוי: "הוא שחקן פיזי ועדיין מאוד זריז. הוא יודע לסיים מול השער ולהחזיק את הכדור. אלו דברים שאתה צריך בתור חלוץ, הוא בדרך הנכונה והוא בוודאי אלטרנטיבה טובה למחר".

דיסלדורף – בורוסיה דורטמונד (16:25, שידור ישיר בספורט1)
למרות שהמחזור הזה יכול שייך לבאיירן מינכן, אבל את הדרמה האמיתית נקבל דווקא אספריט ארנה. כל עוד דורטמונד תצליח לגבור במשחק החוץ היא תדחה את משחק ההכתרה של יריבתה הגדולה בעוד מספר ימים, אבל דיסלדורף לא מתכוונת להרים ידיים. המארחת נמצאת במקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן וניצחון עשוי להעלות אותה לחוף מבטחים ולמרות הפערים בטבלה בקבוצה של אובה רוסלר זוכרים שבפעם האחרונה שדורטמונד התארחה אצלי היא גברה עליה 1:2 ולכן עבורם הכל עדיין אפשרי.

צמד הכוכבים מרקו רויס וארלינג הולאנד, עדיין בספק למשחק והם לא צפויים להיכלל בהרכב של דורטמונד שיכלול ככל הנראה את תורגן הזאר בחוד יחד עם יוליאן בראנדט וג'יידון סאנצ'ו. גם הקשר מוחמד דאוד שלא שיחק מאז הקלסיקר לא יהיה כשיר להתמודדות.


ינסה למנוע הפתעה באספריט ארנה. ג'יידון סאנצ'ו (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)

משחקים נוספים (16:30, שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1)
קלן – אוניון ברלין
הרטה ברלין – פרנקפורט
פאדרבורן – ורדר ברמן
וולספבורג – פרייבורג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי