צפו: הולאנד העניק לדורטמונד 0:1 בדקה ה-95, האליפות של באיירן תחכה

שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים
שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים | Lars Baron/Getty Images

החלוץ שהחלים מפציעה עלה כמחליף במחצית השנייה ועם נגיחה אדירה לרשת עמוק בתוך תוספת הזמן הכניע את דיסלדורף. הבווארים יוכלו לזכות בשבוע הבא

(גודל טקסט)

המחזור ה-31 בבונדסליגה שיצא לדרך כבר אתמול (שישי) הבטיח הרבה וגם קיים. לא מעט דרמות התרחשו במשחקים המוקדמים של 16:30 בצהריים, כשבמוקד: בורוסיה דורטמונד השיגה 0:1 סופר-דרמטי על פורטונה דיסלדורף בזכות נגיחה נפלאה של ארלינג הולאנד המחליף. משמעות הדבר – באיירן מינכן לא תוכתר לאלופה הערב ותוכל לעשות זאת באמצע השבוע, אחרי שהערב גברה על מנשנגלדבאך.

עוד במשחקי היום: ורדר ברמן הביסה 1:5 את פאדרבורן בקרב התחתית ונצמדה לפורטונה דיסלדורף. היריבה לא ירדה ליגה רק בזכות הניצחון של דורטמונד. הרטה ברלין הובילה מול איינטרכט פרנקפורט אך התפרקה, וולפסבורג השמיטה יתרון כפול נגד פרייבורג במשחק מוזר (2:2).

פורטונה דיסלדורף – בורוסיה דורטמונד 1:0
אולי עם עוד כמה ניצחונות כאלה בזכות אופי עצום, דורטמונד הייתה יכולה לזכות באליפות ולא רק לעכב, כך זה נראה, את החגיגות של באיירן מינכן. בכל מקרה, הצהובים-שחורים של לוסיאן פאברה הציגו משחק רע, אך זה לא משנה כאשר איש השעה ארלינג הולאנד עלה מהספסל וכבש את שער הניצחון עמוק בתוספת הזמן. החלוץ ששב מפציעה הוכיח שתענוג לראות אותו על כר הדשא.

הצהובים-שחורים הציגו משחק איטי ושקוף כשמשחק האגפים הכה מזוהה עם הקבוצה – פשוט נעלם, וכך גם המהירות ביציאה קדימה. ג'יידון סאנצ'ו ניסה אך מעבר למצב מצוין שסידר לאשרף חכימי – זה בהחלט לא היה זה. דווקא דיסלדורף, שהייתה חייבת נקודות כמו אוויר לנשימה, ראתה שהשד לא נורא כל כך והייתה מסוכנת יותר במחצית השנייה בזכות המחליף סטיבן סקרזיבסקי שהגיע לשני מצבי הבקעה מסוכנים. בדקה ה-66 שער של רפאל גריירו נפסל בהחלטה גבולית של השופט, שחקני דורטמונד היו עצבניים אך הסוף היה מתוק עבורם.

הולאנד. קאמבק מהסרטים (Lars Baron/Getty Images)

לא רק שדורטמונד דחתה כאמור את החגיגות של באיירן, אלא הצליחה להשיג מקדמה חשובה בקרב מול לייפציג על הסגנות, כאשר היא מובילה בארבע נקודות על השלישית בטבלה ושתיהן עוד יפגשו במחזור ה-33.

הרכבים
פורטונה דיסלדורף: פלוריאן קסטנמייר, אנדרה הופמן, קאן אייאן, ניקו גייסלמן, מתיאס זימראן, מרקוס סוטנר, ולון ברישה, קנן קרמאן, אריק טומי, קווין סטוגר, מרסל סובוטקה

בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, לוקאס פישצ'ק, מאטס הומלס, מנואל אקנזי, אשרף חכיצי, אקסל ויטסל (ארלינג הולאנד, 61), אמרה צ'אן, רפאל גריירו, ג'יידון סאנצ'ו, יוליאן ברנדט, תורגן הזאר (ג'ובאני ריינה, 74)

מהלך המשחק:
דורטמונד פתחה את המשחק די מנומנמת ומבולבלת בעוד היריבה התלהבה אך לא הצליחה להתקרב לרחבה. ברבע השעה הראשונה היא לא הגיעה להזדמנויות בזמן שהמארחת סגרה היטב את משחק האגפים. בדקה ה-17 ג'יידון סאנ'צו נכנס למשחק ושלח מסירה נפלאה לאשרף חכימי שהחמיץ באחד על אחד בתום מתפרצת נפלאה. האנגלי הגיע לריבאונד ויישר כדור רוחב שלא הגיע לאף אחד.

דורטמונד המשיכה להתקרב, בדקה ה-24 סאנצ'ו סיפק עקב נהדר ליוליאן ברנדט שהתמהמה מול השוער וההזדמנות אבדה, כאשר גליץ' מצוין של אנדרה הופמן הפריע לו. ברנדט שוב ניסה אך בעט לא מספיק טוב מתוך הרחבה ופלוריאן קסטנמייר קלט בקלות.


הזאר מתקשה מול אייאן (Lars Baron/Getty Images)


אשרף מחמיץ מול השוער ( Lars Baron/Getty Images)


ברנדט נבלם ( Lars Baron/Getty Images)

בפתיחת המחצית השנייה לא היו חילופים בשתי הקבוצות. החזרת כדור מסוכנת של אשרף חכימי כמעט הסתיימה במצב של פורטונה דיסלדורף אך השוער רומן בורקי יצא במהירות והרחיק את הסכנה. המארחת קיבלה ביטחון והניעה את הכדור בסבלנות בעוד דורטמונד נראתה רע. פאברה ראה ששום דבר לא הולך והעלה מהספסל את ארלינג הולאנד במקומו של אקסל ויטסל במגמה התקפית ברורה.

בדקה ה-64 המארחת כמעט היממה את דורטמונד כאשר הכדור הגיע למרסל סובוטקה שבעט חזק אבל בורקי הדף. דורטמונד יצאה מהר קדימה, הולאנד היה מעורב במהלך וניסה לכבוש אך נבלם, הכדור הגיע לרפאל גריירו שבעט חזק לרשת, 0:1, אלא שמערכת ה-VAR התערבה והשער נפסל בשל נגיעת יד, עדיין 0:0. בדקה ה-81 שני המחליפים שיתפו פעולה נהדר וסטיבן סקרזיבסקי שלח בעיטה חדה שפגעה בקורה. החלוץ המשיך לעשות בעיות לדורטמונד והגיע למצב של אחד על אחד ובעט סמוך לקורה.



דורטמונד כבר הייתה נואשת לחלוטין, אבל הולאנד היה היחיד שלא הרים ידיים. החלוץ שכלל לא הורגש נגח נפלא לרשת עמוק בתוספת הזמן (90+5) אחרי הרמה של מנואל אקאנג'י וכבש שער ניצחון מדהים – 0:1 . שחקני דיסלדורף לא האמינו למראה עיניהם.


הולאנד כובש שער ענק (LEON KUEGELER/POOL/AFP via Getty Images)

הולאנד וסאנצ'ו. סיום מתוק (Lars Baron/Getty Images)

פאדרבורן – ורדר ברמן 5:1 – צפו בתקציר
קרב התחתית בין שתי האחרונות בטבלה הסתיים בניצחון מוחץ של הירוקים-לבנים, אך המפסידה תתנחם בכך שבזכות הניצחון הדרמטי של דורטמונד, היא עדיין לא ירדה באופן סופי לליגת המשנה. הקבוצה המנצחת עדיין במקום הלפני אחרון, אולם מאזן הנקודות שלה השתווה לזה של דיסלדורף שמדורגת מעליה, במקום המוליך למשחקי המבחן.

מילוט ראשיקה החמיץ פנדל בדקה ה-18, אך תוך שתי דקות דייבי קלאסן העלה את ברמן ליתרון שהוכפל בדקה ה-34 על ידי יויה אוסאקו, כאשר קלאסן השלים צמד וקבע 0:3 שש דקות לפני ההפסקה. בדקה ה-60, מקס אגשטיין כבש את הרביעי של האורחת, עבדלחמיד סאבירי הבקיע את השער המצמק שלא עזר במאום לפאדרבורן. בתוספת הזמן, ניקלאס פולקרוג חתם את תוצאת הסיום.

ברמן. חגיגה גדולה ( FRIEDEMANN VOGEL/POOL/AFP via Getty Images)

הרטה ברלין – איינטרכט פרנקפורט 4:1
קשישטוף פיונטק המשיך את הכושר הטוב שלו והבקיע שער שלישי בארבעת המחזורים האחרונים, בדקה ה-24. החלוץ ניצל עמידה לא טובה של ההגנה, נלחם עם הרבה כוח וגלגל מול השוער, אלא שדדריק בויאטה הורחק מצד המארחת סמוך להפסקה וזה מה שסימל את ההתפרקות שתבוא בהמשך. באס דוסט השווה בדקה ה-51 אחרי בישול של אנדרה סילבה המחליף ששינה את המשחק. בהמשך המבשל הפך לכובש וקבע מהפך בדקה ה-62. אוביט אבן, אנדיקה הבטיח את הניצחון בדקה ה-68. לפני הסיום סילבה השלים צמד.

וולפסבורג – פרייבורג 2:2 – צפו בתקציר
משחק הפכפך ומוזר מאוד, אין דרך אחרת להגדירו. רנאטו סטפן בישל את שער היתרון של ואוט וחהורסט בדקה ה-14. החלוץ השלים צמד בפנדל בדקה ה-26 בזמן שחברו לקבוצה דניאל גינצ'ק היה מתוסכל מאוד כששני שערים שלו נפסלו – תחילה בשל אופסייד ולאחר מכן בטענה לנגיעת יד. חשבתם שהמשחק גמור? לוקאס הולר צימק לפני סיום המחצית (43) והעיר את המשחק מחדש. רולנד סלאי השווה כבר בדקה ה-46.

תוצאות נוספות: קלן – אוניון ברלין 2:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי