מקורות ההשראה שלו ואיך מתגברים על עזיבת ורנר: נגלסמן מדבר

יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן | Uwe Anspach/Pool via Getty Images

מאמנה של לייפציג סיפר כי גווארדיולה, טוכל וסימאונה השפיעו על הסגנון שלו ודיבר על החלוץ: "האתגר יהיה להחליף חלוץ של 31 שערים בעונה". וגם: מי לדעתו השחקן הכי אנדרייטד בבונדסליגה?

(גודל טקסט)

בקושי ארבע שנים חלפו מאז שיוליאן נגלסמן קיבל את תפקיד האימון הראשון שלו בהופנהיים, אך היום הגרמני בן ה-32 בלבד נחשב לאחד המאמנים המובילים בכדורגל העולמי. מי שהוביל את ר.ב. לייפציג לרבע גמר ליגת האלופות העונה, גילה ממי הוא שאב השראה בדרך לעיצוב סגנון משלו, בראיונות שהעניק השבוע לכלי תקשורת בגרמניה.

"עידן פפ גווארדיולה בברצלונה מאוד השפיע עליי", סיפר נגלסמן, "בזמנו הייתי מאמן צעיר מאוד שרק נכנס לעסק. תמיד עניין אותי לצפות בו ולנתח אותו. הדומיננטיות המוחלטת שבארסה ומאוחר יותר באיירן הפגינו תחתיו, בשילוב הלחץ הגבוה, משחק ההגנה של החלוצים והחזקת הכדור, נדירים באיכות הביצוע שלהם". מקור השראה נוסף היה תומאס טוכל "והדרך בה הוא חושב על כדורגל. עבדתי איתו באאוגסבורג וזה היה מתיש, מאוד תובעני", אמר נגלסמן ששימש כסקאוט בקבוצת הנוער של המועדון מהבונדסליגה, כשמאמנה הנוכחי של פריז סן ז'רמן עבד שם.

כשהוא עומד על הקווים של לייפציג בשעת משחק, הגרמני הופך לפצצת אנרגיה – היבט בו הושפע ממאמן נפלא נוסף, דייגו סימאונה: "כבר שנים שהוא מלמד סגנון כדורגל מסוים ששחקניו לא תמיד אוהבים, אך הם תמיד הולכים אחריו. כנראה שהוא התברך, 99% אחוז מהמאמנים היו נשרפים אחרי שנתיים בסגנון שלו. אבל הוא לא. הוא מתרוצץ כמו משוגע ושחקניו עדיין מקבלים אותו היטב. זה יוצא דופן", החמיא נגלסמן לארגנטינאי בשיחה עם 'גול'.

גווארדיולה. היווה השראה לנגלסמן (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)
גווארדיולה. היווה השראה לנגלסמן (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

מעבר לכך, המאמן הצעיר התבקש להצביע על שחקן בבונדסליגה שלדעתו אינו מוערך מספיק ובחר בחברו של מואנס דאבור בהופנהיים, פלוריאן גריליטש: "לדעתי הוא מקשרי ה-6 הטובים בליגה והוא עדיין מתחת לרדאר. בקושי כותבים משהו עליו. הוא אחד השחקנים הטובים שאימנתי, עדיין יש לו מה לשפר והוא מודע לכך, אמרתי לו את זה לא פעם. אבל הוא שחקן יוצא דופן ויש לו יכולת מדהימה להכתיב את קצב המשחק".

נגלסמן דיבר גם על עזיבתו הצפויה של טימו ורנר לצ'לסי: "אם הוא אכן יעזוב, נעמוד בפני האתגר להחליף חלוץ של 31 שערים בעונה, זה מספר שאולי נדרשים בשבילו שני שחקנים. הכי חשוב שנייצר את אותה תפוקה בסופו של יום, זה מה שמסובך בכל הסיפור".

ורנר. לייפציג תסתדר בלעדיו? (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)
ורנר. לייפציג תסתדר בלעדיו? (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי