צפו בתקציר: באיירן זכתה באליפות ה-30 שלה אחרי 0:1 על ברמן

באיירן מינכן אלופה
באיירן מינכן אלופה | ספורט1

מי יכול על האימפריה הבווארית? לבנדובסקי כבש את ה-31 שלו העונה עם סיומת נפלאה (43) והעניק לקבוצתו אליפות שמינית ברציפות. הירוקים בדרך לליגה השנייה

(גודל טקסט)
מזל טוב, באיירן מינכן. האימפריה הגרמנית גברה הערב (שלישי) 0:1 על ורדר ברמן במסגרת המחזור ה-32 של הליגה וזכתה רשמית בתואר האליפות השמיני שלה ברציפות וה-30 בסך הכל בהיסטוריית המועדון. ומי העניק לה את התואר אם לא רוברט לבנדובסקי? החלוץ הפולני האדיר כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-43, עבורו היה זה ה-31 שלו העונה בליגה (שיא אישי). אף אחד לא יכל לעצור העונה את הבווארים, שאמנם רשמו פתיחת עונה מהרעות בתולדותיהם, אך הפכו למכונה משומנת מאז שמונה האנזי פליק לתפקיד המאמן על חשבונו של ניקו קובאץ' בתחילת נובמבר 2019.
 
 
הקבוצה נראית פשוט נהדר בחודשים האחרונים, גם לפני "פגרת הקורונה" וגם לאחריה, והמטרות שלה לעונה זו ממש לא הסתיימו עם הזכייה בבונדסליגה. בתחילת החודש הבא היא תפגוש את לברקוזן במסגרת גמר הגביע ותנסה להשלים דאבל, והיא כמובן עדיין נמצאת בתמונת ליגת האלופות. כזכור, במשחק הראשון מבין שניים היא הביסה 0:3 את צ'לסי במסגרת שמינית גמר הצ'מפיונס ליג, ואת משחק הגומלין הקבוצות כבר לא הספיקו לשחק. המפעל אמור להתחדש באוגוסט, והאדומים בהחלט יכולים לחלום על תואר "אלופי אירופה" עם היכולת שהם מציגים בחודשים האחרונים.
 
 
ברמן, שנאבקת על חייה בליגה, לא הייתה רעה אך נותרה מתחת לקו האדום. בפתיחה היא הקשתה מאוד על באיירן ואפילו הייתה עדיפה ב-25 הדקות הראשונות. הירוקים מנעו מהבווארים להגיע למצבים, לא פחדו לשחק כדורגל חיובי וכלל לא נראו כמו קבוצה שנמצאת בדרך לליגה השנייה. לאחר מכן, האדומים העלו קצב והחלו להשתלט על המשחק. למרות זאת, הם לא הגיעו ליותר מדי מצבים ולא הרשימו יתר על המידה בחצי הראשון – אך בדקה ה-43 רוברט לבנדובסקי כבש אחרי בישול נפלא של ג'רום בואטנג והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון 0:1.


באיירן מינכן אלופה (ספורט1)

 
 
בחצי השני השליטה של באיירן הייתה הרבה יותר מוחלטת, אך נראה שהיא שיחקה בהילוך שני ובקצב איטי יחסית. לא נרשמו יותר מדי מצבים מיוחדים, ובדקה ה-79 האדומים נותרו בעשרה שחקנים כשאלפונסו דייויס הורחק בכרטיס צהוב שני מוצדק. גם היתרון המספרי לא עזר לברמן להשיג את השוויון, למרות שהיא החלה ללחוץ לקראת דקות הסיום, אך לא הצליחה להכניע את מנואל נוייר, שסיפק הדיפת ענק בדקה ה-89 לנגיחה של יויה אוסקו ושמר על שער נקי.
 
 
לבאיירן נותרו שני מחזורים לשחק בניחותא בתקווה לשבור מספר שיאים אפשריים. ביום שבת תארח האלופה את פרייבורג (16:20, שידור ישיר בספורט4), ושבוע לאחר מכן תסגור את העונה אצל וולפסבורג. מנגד, לוורדר ברמן יש עבודה קשה בשני המחזורים הקרובים כדי לנסות להישאר בבונדסליגה, והיא תתארח בשבת אצל מיינץ, יריבתה לתחתית, לקרב אדיר. שבוע לאחר מכן היא תסיים את העונה במשחק מול קלן.


שחקני באיירן חוגגים (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)


שחקני באיירן חוגגים (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)


שחקני באיירן חוגגים (Stuart Franklin/Getty Images)


שחקני באיירן חוגגים (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)


מאמן באיירן, האנזי פליק (Stuart Franklin/Getty Images)


מאמן ברמן, פלוריאן קוהפלדט (Stuart Franklin/Getty Images)

הרכבים
ורדר ברמן: ייז'י פאבלנקה, תאודור גברה סלאסי, ניקלאס מויסאנדר, מילוש וליקוביץ', מרקו פרידל, קווין פוגט (סבסטיאן לנגקאמפ, 46), דייבי קלאסן (ניקלאס פולקרוג, 84), מקסימילאן אגשטיין, לאונדרו ביטנקורט (פין ברטלס, 62), מילוט ראשיקה (ג'וש סרג'נט, 62), יויה אוסקו.

באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנג'מין פבאר, ג'רום בואטנג, דויד אלאבה, אלפונסו דייויס, ג'ושוע קימיך, לאון גורצקה, סרג' גנאברי (לוקאס הרננדס, 82), תומאס מולר, קינגסלי קומאן, רוברט לבנדובסקי.


שחקני באיירן לפני השריקה (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
ההזמנות האמיתית הראשונה הייתה דווקא של ורדר ברמן בדקה התשיעית. לאונרדו ביטנקורט הגביה כדור מהאגף השמאלי לעברו של תאודור גברה סלאסי, שבעט מהאוויר אך פספס את המסגרת. שתי דקות לאחר מכן קינגסלי קומאן מבאיירן מינכן ניסה את כוחו מחוץ לרחבה, אך כלל לא היה קרוב.


מילוש וליקוביץ' נאבק עם רוברט לבנדובסקי (Stuart Franklin/Getty Images)

בדקה ה-19 מקסימיליאן אגשטיין מברמן הגיע למצב בעיטה טוב מחוץ לרחבה ובעט כדור חד שחלף סנטימטרים מהקורה של מנואל נוייר. בדקה ה-23 סוף סוף באיירן הגיעה למצב הבקעה אמיתי, כשתומאס מולר הגביה כדור מצוין מהאגף הימני אל מרכז הרחבה, קומאן נגח טוב אך פספס את המסגרת.


מקסימיליאן אגשטיין שומר על סרג' גנאברי (Stuart Franklin/Getty Images)

בדקה ה-43, אחרי מחצית חלשה מאוד ביחס למה שאנחנו רגילים לקבל מבאיירן, היא סוף סוף עלתה ל-0:1. ג'רום בואטנג סיפק כדור קשתי יוצא מן הכלל מעל הגנת ברמן ומצא את רוברט לבנדובסקי ברחבה. החלוץ הפולני השתלט בצורה פנטסטית עם החזה וסיים ממצב של אחד על אחד מול השוער אל הרשת.


רוברט לבנדובסקי כובש (Stuart Franklin/Getty Images)


לבנדובסקי חוגג (Stuart Franklin/Getty Images)


לבנדובסקי חוגג עם המבשל, בואטנג (Stuart Franklin/Getty Images)

בפתיחת המחצית השנייה השליטה של באיירן הייתה מוחלטת הרבה יותר. בדקה ה-55 הם חשבו שהם כבר ביתרון 0:2 כשתומאס מולר מצא את לבנדובסקי ברחבה וזה המשיך עם העקב לרשת, אך השער נפסל בצדק בעקבות נבדל של הראשון.


ג'ושוע קימיך נאבק עם יויה אוסקו (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)

בדקה ה-61 האדומים הגיעו למצב נוסף, כשקינגסלי קומאן השאיר את הכדור לבנג'מין פבאר שבעט כדור חד מתוך מצדה הימני של הרחבה, אך פגש את הרשת החיצונית בלבד.


מרקו פרידל שומר על בנג'מין פבאר (MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images)

בדקה ה-79 באיירן מינכן נותרה בעשרה שחקנים, כשאלפונסו דייויס הורחק בכרטיס צהוב שני. אחרי ש"זכה" בכרטיס הראשון אחרי פאול אגרסיבי בדקה ה-19, כעת הוא הכשיל את אגשטיין והורחק בצדק.


ניקלאס מויסאנדר רודף אחרי תומאס מולר (Stuart Franklin/Getty Images)

בדקה ה-81 קומאן ביצע פעולה מצוינת בתוך הרחבה ובעט ברגל שמאל לעבר השער, אך ייז'י פאבלנקה סיפק הדיפה יפה לקרן. בדקה ה-89, כשברמן ביתרון שחקן והחלה ללחוץ, החלוץ שלה יויה אוסקו סיפק נגיחה פנטסטית מתוך הרחבה – אך מנואל נוייר בהצלת ענק הדף, שמר על שער הנקי והביא את האליפות בידיו כבר הערב.


קינגסלי קומאן (Stuart Franklin/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי