צפו: דאבור כבש ב-0:4 של הופנהיים, דורטמונד גברה על לייפציג

מואנס דאבור
מואנס דאבור | THOMAS KIENZLE/AFP via Getty Images

החלוץ הבקיע את השער השלישי של קבוצתו בערב נפלא נגד אוניון ברלין. צמד של הולאנד הביא לצהובים-שחורים את הסגנות (0:2). פרידה עצובה לוורנר. ברמן זקוקה לנס

(גודל טקסט)

מחזור אחד לסיום העונה בבונדסליגה, וכרגיל נפלו לא מעט שערים. חלק מההכרעות, לעומת זאת, כמו הזוכה הרביעית בכרטיס לליגת האלופות והיורדת השנייה – ייקבעו בשבת הבאה. בורוסיה דורטמונד הבטיחה את המקום השני עם 0:1 על לייפציג במשחק החוץ במשחק הפרידה של טימו ורנר. מואנס דאבור המשיך את הכושר הטוב שלו ואחרי הצמד שכבש הסתפק בשער אחד בהצגה הגדולה של הופנהיים שהביסה 0:4 את אוניון ברלין והבטיחה את המקום השביעי המוליך לליגה האירופית.

האלופה באיירן מינכן השיגה 1:3 על פרייבורג כאשר רוברט לבנדובסקי קבע שיא נוסף. ורדר ברמן זקוקה לנס כדי לשרוד ולהגיע למבחנים שכן לאחר שהפסידה למיינץ היא רחוקה שתי נקודות מפורטונה דיסלדורף שסיימו בתיקו 1:1 עם מיינץ. בורוסיה משנגלדבאך ניצחה וניצלה את ההפסד של באייר לברקוזן כדי לחלוף על פניה בדרך למקום הרביעי.

הופנהיים – אוניון ברלין 0:4
אחרי הצמד שכבש ב-1:3 על אאוגסבורג, מואנס דאבור המשיך ב-11 של המארחת ופתח בחוד לצדם של איחלאס בבו ואנדריי קראמריץ' במערך התקפי במיוחד. חלוץ נבחרת ישראל  רוצה להמשיך את הכושר הטוב שלו אחרי והיה חלק ממשחק נפלא של קבוצתו שהבטיחה את המקום השביעי והכרטיס לליגה האירופית, באחד ממשחקיה הטובים ביותר העונה. עילי אלמקייס נותר מחוץ לסגל.

הופנהיים פתחה מצוין ויכלה לעלות ליתרון כבר אחרי דקה, כדור רוחב הגיע לרגליו של אנדראה קרמריץ' אך הוא בזבז את המצב המצוין. איחלאס בבו העלה את המארחת ליתרון מוצדק בדקה ה-12. עוד לפני ההפסקה, קרמריץ' החזיר את החוב שהיה לו וביסס את היתרון של קבוצתו.


דאבור (THOMAS KIENZLE/AFP via Getty Images)

רגע לפני ההפסקה הגיע הרגע לו חיכינו. חלוץ נבחרת ישראל נע לעומק וקיבל מסירה יפה מפאבל פדרבק ובעט היטב בין רגליו של השוער, והבקיע את שערו הרביעי בליגה והשישי בסך הכל. בדקה ה-58 החלוץ סיים את חלקו במשחק. זה לא הפריע למארחת להמשיך בחגיגה שלה, כאשר כריסטוף באומגרטנר, החלוץ הצעיר בן ה-20 שהחליף את דאבור – היה אחראי לשער הרביעי עשר דקות אחרי שנכנס.

הופנהיים חוגגת (Ronald Wittek/Pool via Getty Images)

דאבור המשיך את הכושר הטוב שלו (Ronald Wittek/Pool via Getty Images)

לייפציג – בורוסיה דורטמונד 2:0 – צפו בתקציר
הקרוב על המקום השני בבונדסליגה הבטיח רבות אך בסופו של דבר היה מדובר במשחק במעמד צד אחד. טימו ורנר רצה מאוד לנצח במשחק הבית האחרון שלו וקיבל תשורה יפה מהמועדון רגע לפני שהוא עובר לצ'לסי, אך בורוסיה דורטמונד הייתה גדולה על היריבה שהבטיחה את מקומה בליגת האלופות רק בשל הפרש שערים נפלא, על אף שרשמה הפסד שני ברציפות אחרי שנכנעה למיינץ.

לוסיאן פאברה בחר להעלות בהרכב עם ג'ובאני ריינה הצעיר, בזמן שג'יידון סאנצ'ו נותר שוב על הספסל. אולם, עם כל הכבוד, ארלינג הולאנד שוב יגנוב את ההצגה ובגדול עם צמד שערים. מי יכול לעצור אותו?


ורנר מקבל תשורה (Maja Hitij/Getty Images)

בדקה ה-15 הגיע מצב ראשון נפלא לדורטמונד כשארלינג הולאנד ניצב באחד על אחד אך בעט על השוער. מייד לאחר מכן החלוץ ניסה שוב והפעם בבעיטה שטוחה שגם לא הקשתה על פטר גולאצ'י. תורגן הזאר היה הבא שהגיע למצב אבל השוער המשיך לתסכל את האורחת. לייפציג לא הייתה במשחק, והחצי הזדמנות הראשונה הגיעה רק בדקה ה-28 עם כדור רוחב מסוכן של אנחליניו מצד שמאל, שהורחק על ידי ההגנה.


סביצר מול ברנדט (Maja Hitij/Getty Images)

בדקה ה-31 דורטמונד עלתה ליתרון מוצדק אחרי התקפה קבוצתית נפלאה. המהלך החל עם דריבל של מאטס הומלס והסתיים עם בישול יפה של ג'ובאני ריינה לארלינג הולאנד שהבקיע את ה-12 שלו בליגה. בדקה ה-39 עוד מכה ללייפציג כאשר מרסל סביצר נאלץ לנטוש בגלל פציעה, במקומו נכנס דני אולמו. בדקה ה-40 לייפציג סוף סוף הופיעה, ההתקפה הטובה ביותר שלה במשחק הסתיימה בבעיטה של טימו ורנר מזווית לא נוחה, רומן בורקי הדף עם הרגל.

דורטמונד פתחה היטב גם את המחצית השנייה ומורי בראוזה שקיבל הזדמנות בהרכב הגיע למצב מצוין אך בעט סנטימטרים מהקורה. בדקה ה-52 הולאנד כמעט עשרה 0:2 אך השוער הדף את הכדור אל המשקוף. בדקה ה-70 ורנר כבר הריח את השער אחרי שהכדור הגיע אליו ברחבה אבל לוקאש פישצ'ק שלח רגל ברגע האחרון.

ורנר עצמו הוחלף מייד לאחר מכן ורשם פרידה עצובה. רק בדקה ה-78 עלה ג'יידון סאנצ'ו לכר הדשא. דני אולמו המחליף סידר לאנחליניו מצב מצוין בדקה ה-85 אך בורקי יצא בזמן. רגע לפני הסיום מתפרצת בצהוב-שחור הסתיימה בשער נוסף של הולאנד שדחק לרשת אחרי כדור רוחב של ברנדט והשלים צמד.


הולאנד חוגג עם חבריו (RONNY HARTMANN/AFP via Getty Images)


ורנר מול גריירו. המארחת חלשה מאוד (Maja Hitij/Getty Images)


פישצ'ק מונע מהחלוץ לכבוש (Maja Hitij/Getty Images)

באיירן מינכן – פרייבורג 1:3 – צפו בתקציר
האלופה הטרייה, שחגגה את התואר השמיני ברציפות שלה ב-0:1 על ורדר ברמן במחזור האחרון, רשמה את הניצחון ה-12 שלה ברציפות. האנזי פליק ערך לא מעט שינויים ורוטציה בהרכב באיירן, כשסוון אולרייך החליף בשער את מנואל נוייר, סארפריט סינג הצעיר פתח באגף הימני ובכנף השמאלית שיחק מיקאל קוויזאנס, אולם כל זה לא משנה כשרוברט לבנדובסקי בקצב כזה.

האלופה נהנתה מעוד משחק גדול של החלוץ כשלהגנה של פרייבורג אין תשובות. הוא בישל את השער הראשון של ג'ושוע קימיך כעבור רבע שעה בהסטה לאחור (סיומת נהדרת של הקשר, במהלך שהחל עם תומאס מולר), ולאחר תשע דקות כבש בעצמו את ה-32 שלו בליגה העונה וה-47 בכל המסגרות.

רוברט לבנדובסקי וקימיך (Alexander Hassenstein/Getty Images)

בכך האפיל על שיאו של פייר-אמריק אובמיאנג והפך לשחקן הזר שכבש הכי הרבה שערים בבונדסליגה בעונה אחת, וזו לא הייתה המילה האחרונה שלו באותו ערב. אמנם הוא לא יצליח להשתוות לגרד מולר האגדי שכבש 40 שערים בעונה אך ברור לכולם מי החלוץ הטוב בעולם בימים אלה.

החלוץ לוקאס הלר צימק את התוצאה בדקה ה-33 כשדחק לרשת החשופה וגרם לתקווה קלה בשורות האורחת אך כמובן שזה לא נמשך זמן רב.  לבנדובסקי ענה בשער משלו בדקה ה-38 אחרי בישול של לוקאס הרננדז.  הבווארים יסיימו את העונה במשחק חוץ נגד וולפסבורג ואם יכבשו רביעייה יגיעו למאה שערי זכות.

לבנדובסקי ממשיך בשלו (Alexander Hassenstein/Getty Images)

סוון אולרייך (SVEN HOPPE/POOL/AFP via Getty Images)

בורוסיה מנשנגלדאך – פאדרבורן 1:3
השועלים ניצלו את הפסדה של לברקוזן כדי לעלות על חשבונה למקום הרביעי וניצחון על הרטה ברלין במחזור הסיום יבטיח להם כרטיס לליגת האלופות ב-2020/21. מנגד, נועלת הטבלה כבר השלימה עם הירידה לליגת המשנה וחושבת בעיקר על העונה הבאה. פטריק הרמן העלה את גלדבאך ליתרון בדקה הרביעית, סוון מיצ'ל איזן בדקה ה-54 אבל כעבור דקה בלבד לארס שטינדל כבש בפנדל ובהמשך השלים צמד (73) שחתם את תוצאת הסיום.

שחקני גלדבאך (INA FASSBENDER/AFP via Getty Images)
 
 
הרטה ברלין – באייר לברקוזן 0:2
הקבוצה מבירת גרמניה קטעה רצף של שלושה הפסדים ועלתה למקום ה-10, בעוד החבורה של פטר בוס מעדה בזמן הכי גרוע מבחינתה ועלולה לשלם על כך באי העפלה לליגת האלופות, שכן היא רחוקה שתי נקודות ממנשנגלדבאך ואינה תלויה בעצמה לקראת המחזור האחרון. דודי לוקבאקיו כיכב עם בישול למתיאוש קוניה (22) ושער משלו (54).
 
 
שאלקה – וולפסבורג 4:1
הזאבים הבטיחו סופית את השתתפותם בליגה האירופית בעונה הבאה, כשבמחזור האחרון יוכרע ביניהם לבין הופנהיים מי מהקבוצות תעלה לשלב הבתים ומי תתמודד במוקדמות. שאלקה, מצדה, ממשיכה את הסיבוב השני המזעזע שלה עם מחזור 15 ברציפות שמסתיים ללא ניצחון, כשהפעם גם התוצאה משפילה, וירדה למקום ה-11. ואוט וחהורסט (צמד), קווין אמבאבו וז'ואאו ויקטור כבשו למנצחת, רבי מאטונדו רק צימק.
 
 
מיינץ – ורדר ברמן 1:3
הירוקים-לבנים הסתבכו קשות לקראת המחזור האחרון, שכן שלוש נקודות היו משאירות אותם בעמדה שממנה מגיעים למשחקי המבחן, אך בעקבות ההפסד היום הם יורדים למקום ה-17 ותלויים בתוצאה שתשיג דיסלדורף במחזור האחרון. בצד המארח, מיינץ קפצה שני שלבים בטבלה, אל המקום ה-13. רובין קוואיסון, ז'אן-פול בואטיוס ואדימילסון פרננדס הבקיעו לזכות מיינץ, יויה אוסאקו צימק זמנית עבור ברמן.

דיכאון בברמן (KAI PFAFFENBACH/POOL/AFP via Getty Images)

תוצאות נוספותפורטונה דיסלדורף – אאוגסבורג 1:1, קלן – איינטרכט פרנקפורט 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי