נשארה בחיים: 0:3 גדול לברצלונה בדרבי מול אספניול

לואיס סוארז
לואיס סוארז | צילום: AFP

צמד של סוארס ושער של ראקיטיץ' החזירו את הקטאלונים למקום הראשון. ריאל ניצחה את ולנסיה. גראנדה ירדה לליגת המשנה

קבוצות: גרנאדה
(גודל טקסט)
אחרי שריאל השיגה ניצחון חשוב 1:2 על ולנסיה ברצלונה התארחה אצל אספניול לדרבי הגדול ויצאה עם ניצחון 0:3 גדול שמשאיר את חלום האליפות שלה בחיים. לפני כן גרנאדה ועומר אצילי נשרו סופית לליגת המשנה אחרי 2:1  אצל סוסיאדד, ריאל גברה על ולנסיה 1:2  ואתלטיקו מדריד מחצה 0:5 את לאס פלמאס.


אספניול – ברצלונה 3:0
הבלאוגרנה יצאו הערב לאצטדיון ה-RCDE לדרבי העירוני מול אספניול כשהיא יודעת שהיריבה העירונית תעשה הכל כדי להרוס להם. אנריקה נאלץ להסתדר ללא אנדרס אינייסטה הפצוע אך קיבלה חזרה את ניימאר שחזר אחרי שריצה עונש השעייה.

 

המחצית הראשונה הייתה נטולת שערים אך מאוד אגרסיבית. המחצית השנייה הייתה טובה יותר בשביל האורחים ובדקה ה-50 בארסה סוף סוף הצליחה להבקיע אחרי טעות קשה של חוראדו שמסר גרוע לשוער, סוארס קלט את המסירה וקבע 0:1 לאורחים. בדקה ה-76 מסי עם עוד מהליך אישי אדיר הכניס כדור נהדר לראקיטיץ' שהכפיל את היתרון. בדקה ה-87 לואיס סוארס השלים צמד אחרי עוד טעות בהגנת אספניול.

 

הניצחון מחזיר את בארסה למקום הראשון למרות שוויון הנקודות עם ריאל בזכות מאזן פנימי עדיף  אך כזכור, לריאל עדיין משחק חסר.


במחזור הבא (המחזור הלפני אחרון) תארח ברצלונה את ויאריאל, שנלחמת על מקומה באירופה בעונה הבאה, בידיעה שכל תוצאה מלבד ניצחון תסיים כמעט סופית את חלום האליפות.  



ראקיטיץ' חוגג שער שני בשבוע (AFP)








ריאל מדריד – ולנסיה 1:2
רגע לפני הדרבי הגדול בליגת האלופות הבלאנקוס אירחו את העטלפים בידיעה שכל תוצאה מלבד ניצחון עלולה לתת לברצלונה יתרון בצמרת. כרגיל אצל הבלאנקוס, כריסטיאנו רונאלדו היה האיש שעשה את ההבדל ונתן למארחים ניצחון 0:1 בזכות שער גדול בנגיחה.

אלופת אירופה שלטה במשחק אך לא הצליחה להבקיע יותר משער. לכריסטיאנו רונאלדו הייתה אפשרות להכפיל את מאזנו בכדור עונשין מ-11 מטרים אך דייגו אלבס עצר אותו בפעם השלישית בקריירה. חוסר המחץ של הלבנים עלה להם ביוקר כשבדקה ה-85 דני פארחו, אקס ריאל מדריד שלח בעט כדור חופשי אדיר לתוך החיבורים של נבאס. ריאל מדריד לא הרימה ידיים ובדקה ה-87 מהלך אדיר של מרסלו הסתיים בשער גדול של המגן הברזילאי הנפלא שנתן לריאל מדריד יתרון שנשמר עד לסיום המשחק.




מרסלו. שער אדיר למגן הנפלא של ריאל (AFP)


הניצחון נותן לריאל יתרון של 3 נקודות על ברצלונה שתפגוש בהמשך הערב את אספניול לדרבי הגדול. הבלאוגראנה יודעים שכל תוצאה מלבד לניצחון תגמור כמעט סופית את הקרב על האליפות.

השער של CR7 היה ה-367 בליגה עם ריאל ויונייטד וספורטינג ליסבון מה שהפך אותו למלך השערים של חמשת הליגות הבכירות כשהוא עוקף את ג'ימי גריבס האגדי.


Real Madrid CF v Valencia CF - La Liga : News Photo
כריסטיאנו רונאלדו. ממשיך לשבור שיאים  (AFP)


לאס פלמאס – אתלטיקו מדריד 4:0
הקולצ'נרוס רצו להצהיר כוונות רגע לפני הדרבי הגדול בחצי גמר ליגת האלופות ועשו זאת בצורה המרשימה ביותר עם 0:4 בגראן קנריה. החבורה של דייגו סימונה פתחה את המשחק מצוין וכבר בדקה ה-2 סאול העביר כדור רוחב נהדר לקווין גמיירו שקבע 0:1. רבע שעה עברה וקוקה הרים כדור קרן נהדר לסאול שנגח וקבע 0:2. הרוחי בלאנקוס לא עצרו ודקה לאחר מכן גמיירו השלים צמד אחרי שקיבל כדור נהדר מניקולאס גייטאן.




בדקה ה-65 קווין פרינס בואטנג הורחק והשאיר את המאחרים בעשרה שחקנים. בדקה ה-72 המחליפים, תומאס פארטיי ואנחל קוראה שיתפו פעולה עם דאבל פאס נהדר שהגיע לרגליו של פארטיי שלא התבלבל וקבע 0:4. 
פרננדו טורס כבש את החמישי בדקה ה-90 וסגר את הסיפור.


הניצחון מאפשר לאתלטיקו לפתוח פער של שלוש נקודות על המקום הרביעי שם ממוקמת סביליה שתנסה להשתוות לאתלטיקו שתתארח בשני אצל מלאגה.




שחקני אתלטיקו מדריד מוכנים לדרבי (AFP)




ריאל סוסיאדד – גרנאדה 1:2
עומר אצילי שב לסגל אך 2:1 אצל הבאסקים חרץ את גורל החבורה של טוני אדאמס בליגה הבכירה. היא רחוקה עשר נקודות מחוף מבטחים ונשרה באופן סופי לליגת המשנה, דבר שריחף באוויר זמן רב. 
קרלוס ולה העניק יתרון בסמוך להפסקה לבאסקים אך אדריאן ראמוס איזן בדקה ה-65 אחרי בישול של הצרפתי דימיטרי פולקר. הבאסקים ידעו כי מדובר בנקודות שאסור לאבד ושער יפה של חואנמי בדקה ה-84 אחרי הקפצה של סרחיו קנאלס מעל ההגנה הכריע. הבאסקים טיפסו למקום השישי באופן זמני עם 61 נקודות.








מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי