יצאו מרוצים: סימאונה יחבק את קוסטה, קונטה יחייך מהצד

קוסטה
קוסטה | Getty

החלוץ שנזרק בהודעת טקסט מכוערת במהלך שהרתיח את אברמוביץ' יוצג הערב במדי אתלטיקו מול האקסית צ'לסי. עורך וכתב הקבוצה ב"סאן" לספורט1: "התייחסו אליו בצורה ברוטאלית, למזלו של המאמן מוראטה הציל אותו"

(גודל טקסט)

דייגו קוסטה ואנטוניו קונטה ייפגשו הערב ב"וונדה מטרופוליטן" לראשונה מאז הפיצוץ המתוקשר ביניהם בעונה שעברה. החלוץ הספרדי-ברזילאי יוצג לפני אוהדי הקולצ'ונרוס כשחקן אתלטיקו מדריד, בעוד המאמן האיטלקי יעמוד ליד הספסל של צ'לסי ויחייך בסיפוק. באופן פרדוקסלי כולם יהיו מרוצים. גם קוסטה שסימן את הקולצ'נרוס כיעד היחיד אליו הוא רוצה להגיע אחרי שנזרק מהבלוז, וגם רומן אברמוביץ', הבעלים של צ'לסי, שזעם בהתחלה על המהלך של קונטה כלפי קוסטה, בעיקר על הדרך (הודעת טקסט בה נאמר לחלוץ למצוא קבוצה אחרת) אבל נרגע לאור ההצלחה המסחררת של מחליפו, אלברו מוראטה.

52 שערים ב-89 משחקי ליגה כבש קוסטה בשלוש העונות שלו בבלוז, אבל במקביל לא הפסיק למשוך אליו אש. העימותים שלו עם מגני היריב הגיעו לכותרות כמעט כל שבוע. הוא שרט את גבריאל בלם ארסנל וניסה לנשוך את גארת' בארי קשר אברטון, שני האירועים היו בעונת 2015/16. גם המנג'רים שלו לא יצאו נקיים. החלוץ זרק מגבת לעבר ז'וזה מוריניו במשחק של צ'לסי נגד מכבי תל אביב ב"סמי עופר" (0:4) בתגובה לכך שהוחלף. עם אנטוניו קונטה כבר היו לו עימותים חריפים יותר. בחדר ההלבשה הוא נחשב למנהיג וכאדם חברותי שאוהב להתבדח, אבל שחקנים ואוהדים יריבים פשוט שנאו אותו.

"קוסטה הסתחרר מההצעה הענקית שקיבל מסין בדצמבר האחרון", אומר מרטין ליפטון עורך מדור הספורט של "הסאן" לספורט1, "היה לו ריב מטורף עם קונטה באימון ובעקבותיו נופה מהמשחק נגד לסטר ב-13 בינואר. מאז היים לא השתקמו. הם לא התחבקו, לא התנשקו ובקושי דיברו האחד עם האחר. בשלב קוסטה כבר הבין שלא רוצים אותו והתחיל לזרוק רמזים לאתלטיקו מדריד, בעוד קונטה הלך להנהלה וביקש במפגיע מספר 9 חדש לעונה הבאה. זאת גם הסיבה שקוסטה לא הבריק בחלק השני של העונה ומי שלקח את צ'לסי לאליפות היו אדן הזאר וססק פברגאס שהיה עד אז שחקן ספסל".

גם ליפטון מודה שהדרך בה צ'לסי בחרה להיפרד מקוסטה היתה ברוטלית ומכוערת: "קונטה שלח את המסרון על דעת עצמו וזה הטריף את אברמוביץ' והדירקטורית שלו מרינה גרנובסקיה שהאשימה את קונטה שהוא יגרום למועדון להפסד של 30 מיליון ליש"ט למועדון. הם היו מודאגים יותר מאיבוד הכסף מאשר השחקן עצמו. אם מוראטה היה כישלון ההתנהגות של קונטה לקוסטה היתה הופכת לסיפור ענק, כי אי אפשר היה להחזיר אותו בשום אופן לאימוני הבלוז אפילו שגם אתלטיקו ביקשה ממנו לחזור לאימונים כדי לשמור על כושר.


סימאונה. קוסטה אחד הראשונים שיישם את השיטה שלו בקדנציה הקודמת באתלטיקו (Getty)

אנדי דילון, המכסה את צ'לסי עבור "הסאן" דווקא לא הופתע מהדרך בה נקט קונטה. "מדובר במאמן שכולו מפוקס בכדורגל ויחסי אנוש אינם הצד החזק שלו", מגלה דילון וחושף דוגמה, "פעם שאלנו איך הוא מצפה שססק פברגאס יהיה מרוצה אם הוא בקושי נותן לו לשחק. אנטוניו לא התבלבל וירה ישר: 'למה צריך שססק יהיה מרוצה?".

ג'ובאני אלבר חלוץ באיירן בעבר ופרשן כיום אמר אחרי המכירה של עוסמן דמבלה לברצלונה שהיא שינתה את הכדורגל העולמי לרעה. דמבלה יחד עם פיליפה קוטיניו, וירג'יל ואן דייק וקוסטה עשו שביתה ולא רצו לשחק. אצל קוטיניו זה היה במסווה של פציעה, דמבלה ברח לצרפת עד שדורטמונד תמכור אותו, ואן דייק הרים ידיים לבסוף, אבל קוסטה חיכה שבועות בברזיל. מצד שני לחלוץ היה תירוץ חזק מאוד: הוא טען שקונטה שם לו מקלות בגלגלים והטיל וטו על הארכת החוזה שלו וכמובן הדרך (מיסרון מכוער) בה הורה לו למצוא קבוצה אחרת. בסופו של דבר אתלטיקו שמה 60 מיליון יורו על השולחן ואברמוביץ' לא רק שלא הפסיד כסף, אלא הרוויח.

מה שלא התאים לקונטה ישמח את דייגו סימאונה. מאמן אתלטיקו אוהב שחקנים כמו קוסטה שנלחמים בשיניים על כל כדור, נכנסים במגינים ועושים פרובוקציות. קוסטה תפור ב-100% על שיטת המשחק של צ'ולו וגם היה אחד הראשונים שיישם אותה בקדנציה הקודמת של החלוץ (2011-2014). סימאונה אמנם יוכל להשתמש בקוסטה רק מינואר אבל אם יוכל להשאיר את אנטואן גרייזמן בחלון ההעברות הקרוב יהיה לו תלכיד שיוכל לרוץ לכל התארים העונה. "אנחנו מאושרים מההגעה של קוסטה, מאושרים מכך שספורטאי ברמה שלו רוצה לבוא לקבוצה כמו אתלטיקו מדריד". קוסטה, שחתם אתמול החוזה באתלטיקו עד 2021, והספיק לצפות במשחק בשבת מול סביליה (0:2) ואף ביקר ב"שדרת האגדות" שהוקמה במטרופוליטנה הכוללת את כל גדולי המועדון וכמובן אותו עצמו.


גריזמן. אתו ועם קוסטה אתלטיקו תוכל לרוץ לכל התארים (Getty)

העיתון "אס" כתב שקוסטה יהיה סימן שאלה גדול כשיחזור בינואר לשחק כדורגל. הוא יהיה כבר בן 29. עד היום הוא לא שיחק מעל 100 יום והקולצ'ונרוס יצטרכו לארגן לו משחקי ידידות מיוחדים. קוסטה יחל את ההכנה לעונה החדשה אחרי שהעלה במשקל ובילה רק את הימים האחרונים שלו בברזיל עם מאמן כושר צמוד. הוא ניצל את הזמן להיות עם משפחתו בלראגטו עיר מולדתו בברזיל ונראה לאחרונה במשחק ליגה במארקנה של פלאמנגו. כשטס חזרה לספרד לשם עברה כבר משפחתו הוא לבש חולצה של פלאמנגו במטוס. אחד מהנוסעים צילם אותו וכך אוהדי פלאמנגו החלו לפנטז שיום אחד הוא ישחק בשורותיהם..

באנגליה הצטערו אולי ששחקן ברמה שלו עוזב, אבל כמו שכתב ג'ון קרוס ב"מירור": "קוסטה הוא מסוג השחקנים שאתה תמיד רוצה בקבוצה שלך, אבל כשדברים משתבשים הוא הופך לרעל במגרש ובחדר ההלבשה ואז הוא מזיק יותר מאשר מועיל". כמו לואיס סוארס בזמנו בליברפול הצהובונים ירדו לחייו והעונשים נגדו לא פסקו. האם המעבר המחודש לספרד ירגיע את קוסטה ויגרום לו מלהתרכז בכדורגל שהוא יודע להפגין ובגולים שהוא יודע לתת. נצטרך להתעזר בסבלנות עד הראשון בינואר כדי לדעת.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי