תיקו שני ברציפות לברצלונה, ריאל פספסה ניצחון בבילבאו

לואיס סוארס מול דניאל ואס
לואיס סוארס מול דניאל ואס | AFP

הקטלאנים שוב קופחו ב-2:2 מול סלטה, אומטיטי נפצע בצורה קשה. הבלאנקוס סיימו ב-0:0 בסן מאמס והחמיצו הזדמנות להתקרב לפסגה, ראמוס הפך לשיאן המורחקים בתולדות "לה ליגה". גריזמן סידר 1:2 לאתלטיקו על סוסיאדד

קבוצות: סלטה ויגו
(גודל טקסט)
 אחרי התיקו המאופס בין מלאגה ללבאנטה אמש (שישי), המחזור ה-14 בליגה הספרדית נמשך היום כשברצלונה סיימה ב-2:2 עם סלטה ויגו. אתלטיקו מדריד ניצחה 1:2 את ריאל סוסיאדד, סביליה גברה 0:2 על דפורטיבו לה קורוניה וריאל מדריד סיימה ב-0:0 אצל אתלטיק בילבאו בסן מאמס.


ברצלונה – סלטה ויגו 2:2

הקטלאנים שאיבדו נקודות בפעם השנייה בליגה בשבוע שעבר ב-1:1 עם ולנסיה רשמו תיקו שני ברציפות ב"לה ליגה" מול האקס חואן קרלוס אונסואה שחזר לקאמפ נואו אותו הוא מכיר היטב, לאחר שעד הקיץ האחרון שימש כעוזרו של לואיס אנריקה. סמואל אומטיטי שמתח את שריר הירך ברגל ימין יחמיץ את הקלאסיקו מול ריאל מדריד, כשהקבוצה הודיעה שייעדר כחודשיים בגלל הפציעה. בעקבות כך, בארסה תצטרך לסמוך על הבלם הבלגי תומאס ורמלאן בתקופה הקרובה. בספרד טוענים שברצלונה קופחה מפני ששער של לואיס סוארס נפסל בטענה נבדל, למרות שהיה חוקי.

 


סלטה איבדה כבר בתחילת המשחק את סרג'י גומס שנפצע והוחלף בגוסטבו קבראל, אך עלתה ליתרון בדקה ה-20 כשמתפרצת הסתיימה במסירת רוחב מימין של יאגס אספאס למקסי גומס שנדף על ידי מארק-אנדרה טר-שטגן. לצערו של השוער הגרמני, הריבאונד חזר לאספאס שקבע מקרוב 0:1. מסי לא נתן לתכולים לחגוג יותר מדי, ופחות משתי דקות לאחר מכן כבר השווה ל-1:1 מבישול של פאוליניו.



אספאס. הפתיע את ברצלונה (AFP)


הקטלאנים לא הפסיקו ללחוץ ובדקה ה-62 המאמצים סוף סוף נשאו פרי כשמסי העביר משמאל כדור רוחב ללואיס סוארס שקבע מהפך והעלה את המארחת ל-1:2. הרבה קבוצות בדרך כלל מתפרקות במצב כזה, אבל סלטה לא ויתרה ובדקה ה-70 אספאס פרץ מימין, השאיר את סמואל אומטיטי מאחוריו, חתך למרכז והעביר רוחב לגומס, שהשווה מקרוב ל-2:2, ממנו ברצלונה לא הצליחה לחזור.


אתלטיקו מדריד – ריאל סוסיאדד 1:2

זה הלך קשה, אבל בסופו של דבר הקולצ'ונרוס יצאו עם שלוש נקודות חשובות. הקבוצה של דייגו סימאונה הגיעה למשחק בכושר מצוין, אבל ספגה כבר בדקה ה-29 מפנדל מוצלח של וויליאן ז'וזה. המאמן הארגנטינאי כנראה שטף את שחקניו בהפסקה, כי החצי השני נראה אחרת לגמרי. המארחים תקפו ללא הפסקה ובאו על שכרם עם שערים של פיליפה לואיס (63) והדובדבן שבקצפת – שער ניצחון סופר דרמטי של אנטואן גריזמן בדקה ה-89 לרשת של האקסית. 


כריסטיאנו רונאלדו. הזדמנות שהוחמצה (AFP)
כריסטיאנו רונאלדו. הזדמנות שהוחמצה (AFP)


אתלטיק בילבאו – ריאל מדריד 0:0

פראיירים. רק ככה אפשר להגדיר את שחקני ריאל מדריד לאחר התיקו בסן מאמס. הבלאנקוס ראו את ברצלונה שומטת נקודות יקרות מוקדם יותר וידעו שניצחון יצמק את הפער לשש נקודות וילחיץ את הקטלאנים לקראת הקלאסיקו המתקרב, אבל לא השיגו את הניצחון המיוחד והם מדורגים במקום הרביעי בטבלה.


הבאסקים כהרגלם עלו בהתלהבות רבה והגיעו לכמה מצבי הבקעה מסוכנים ליד השער של קיילור נבאס, אך לא היו מדויקים מספיק כדי להכניע את השוער האורח. בחצי השני של המחצית השנייה האלופה התעוררה והפעילה מכבש על הרחבה של המקומיים, אבל קפה, השוער בן ה-23 שככל הנראה יעבור בינואר למדריד, עצר את כריסטיאנו רונאלדו וחבריו, שמר על הנקודה היקרה וקירב את מעברו לבירה. בדקה ה-86 סרחיו ראמוס הורחק בצהוב שני אחרי מרפק מטופש לפניו של אריץ אדוריס והפך לשיאן המורחקים בתולדות הספרדית (19). גם קאסמירו ודני קרבחאל יחמיצו את המשחק הבא מול סביליה בשל צהובים.


תוצאות נוספות

סדיליה – לה קורוניה 0:2 (וויסאם בן ידר 45+1, מיכאל קרון-דלי 79).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי