בין מסי לרונאלדו: העתיד של ריאל מדריד תלוי באסנסיו

אסנסיו
אסנסיו | AFP

זידאן מתמוגג ממנו ("מאז מסי לא ראיתי שחקן עם רגל שמאל כזו"), במדריד מאוהבים בו מעל הראש ורק ברצלונה מתקשה לעכל את הפספוס. בזמן שריאל מודאגת לגבי רונאלדו לקראת הקלאסיקו (14:00), היורש כבר מוכן לאתגר

(גודל טקסט)

בימים האחרונים, דיברו במדריד רק על מצבו הבריאותי של כריסטיאנו רונאלדו. הכוכב הפורטוגלי התאמן בנפרד, והפרשנים תהו – האם יהיה כשיר לקלאסיקו (14:00)? כיצד תסתדר ריאל בלעדיו במשחק החשוב של העונה, בו היא זקוקה לניצחון על מנת לשמור על סיכוי להיאבק עם ברצלונה על תואר האליפות. 


למען האמת, דווקא העונה הדאגות האלה נראות קצת מוגזמות. אין ספק שרונאלדו חשוב מאוד עבור הלבנים, אבל בואו ניזכר בעובדה פשוטה – את המשחקים הטובים ביותר סיפקה הקבוצה של זינדין זידאן נגד ברצלונה בלעדיו. היה זה בצמד מפגשי סופר-קופה בתחילת העונה, במהלכם כריסטיאנו היה על הדשא 24 דקות. הוא נכנס כמחליף בדקה ה-58 בקאמפ נואו, כבש שער נהדר, אבל מיד לאחר מכן הורחק בכרטיס צהוב שני בדקה ה-82 ודחף את השופט. הדבר גרם להשעיה ארוכה, שכללה כמובן את משחק הגומלין בסנטיאגו ברנבאו. זה לא הפריע לאלופה לזהור – היא ניצחה 1:3 בקטלוניה ו-0:2 בבית, בעוד מרקו אסנסיו מוצא את הרשת פעמיים. 


בקאמפ נואו נכנס הכשרון בן ה-21 לקראת הסיום והכניע את מארק אנדרה טר שטגן בטיל מדהים לחיבורים בדקה ה-90. במדריד הוא כבר פתח, במקומו של רונאלדו, והמשחק החל עם שער מופלא שלו כבר בדקה הרביעית, בכדור מסובב פנומנלי ממרחק, לחיבורים הרחוקים של השוער הגרמני שנותר גם הפעם חסר אונים. למעשה, מתקבל הרושם שאסנסיו לא מסוגל לכבוש שערים רגילים. אצלו הכול תמיד חייב להיות צבעוני, ראוותני, עוצר נשימה, על גבול השלמות. מבחינה זו, הוא אחד הכוכבים העולים המרתקים ביותר, ולא לחינם אוהדי ברצלונה זועמים עד היום על ההנהלה שפספסה את היהלום הזה ואפשרה לו לברוח ליריבה המושבעת.


היהלום הלבן. אסנסיו (AFP) 


ב-2014, ההעברה של אסנסיו ממיורקה לברצלונה הייתה סגורה מעשית, תמורת 4.5 מיליון יורו. מדובר בסכום מגוחך לחלוטין עבור שחקן כה מבטיח, אבל הייתה לכך סיבה – מיורקה הייתה בסכנה ממשית של פשיטת רגל, ונזקקה באופן דחוף ביותר לכסף מזומן בחשבון הבנק. לא הייתה לה זכות לחכות ולהתמקח. לרוע מזלה של ברסה, אנשיה ממש לא הבינו זאת. הנהלת הבלאוגרנה התעקשה משום מה לחלק את התשלום לשניים, ולהעביר מיד רק מחצית מהסכום. הרעיון הזה לא התקבל, כמובן, וריאל הגיבה במהירות. היא שילמה רק 3.9 מיליון – אבל בתשלום אחד. מאז האמיר מחירו לגבהים אסטרונומיים. אם מישהו ירצה להחתים את אסנסיו כיום, הוא יצטרך כנראה לשבור את השיא שקבעה פאריס סן ז'רמן עם ניימאר.



ריאל לא מיהרה לזרוק את הנער למים העמוקים. הוא השאירה אותו למשך שנה במיורקה בליגה השנייה, לאחר מכן העניקה לו ניסיון של שנה באספניול, ורק בקיץ 2016 הוא הגיע למדריד על מנת להציג את יכולתו. הוא עשה זאת כבר בבכורה, בסופר-קופה מול סביליה, ובלט בכל ההזדמנויות שקיבל לאורך עונת הבכורה בקבוצת הפאר, עד לשער לרשת יובנטוס בגמר ליגת האלופות. התחיל ברגל ימין, סיים ברגל ימין – וראוי לציון הגבוה ביותר בסיכום הכללי. לכן, האוהדים לא הופתעו מהביצועים שלו בשני מפגשי קלאסיקו באוגוסט. זה היה ההמשך הטבעי למגמה החיובית. בגילו הנוכחי, אסנסיו בשל לקחת את המושכות. העתיד כבר כאן.



זו הדרך הנכונה לראות אותו. אסנסיו עשוי להיות היורש של רונאלדו ככוכב העל הבא של ריאל. כאשר הפורטוגלי, שיחגוג יום הולדת 33 בפברואר, יירד מהבמה, היא לא תישאר ריקה. "מאז לאו מסי, לא ראיתי שחקן עם רגל שמאל כזו", אמר זידאן. זה לא רחוק מהאמת, והרגל הזו יודעת לספק את הסחורה כאשר הקבוצה זקוקה לכך. זוכרים את הצמד הנהדר שהבקיע אסנסיו בתיקו 2:2 מול ולנסיה בספטמבר? אלמלא הציל את הלבנים מהפסד אז, מצבה של האלופה היה גרוע אפילו יותר כיום. 



מסי ורונאלדו. קצת מזה וקצת מזה (GETTY) 


ואולם, למרות כל המחמאות, סירב המאמן לנצל את המומנטום ולקדם את אסנסיו, אשר נשכח על הספסל בחודשים האחרונים. הכוכב הספרדי פתח פעם אחת בלבד בהרכב בליגת האלופות, וזה היה מול אפואל ניקוסיה. הוא לא שותף כראוי גם בליגה. כאשר העניק לו זיזו צ'אנס אמיתי מול קבוצת צמרת, זהר אסנסיו ב-0:5 על סביליה ותרם בישול לרונאלדו, בעוד כל השערים הובקעו במחצית הראשונה המוחצת. לעומת זאת, מול אתלטיקו מדריד הוא שולב רק לקראת הסיום, והתוצאה הייתה תיקו מאופס.


אם זה לא מספיק, הרי שבתקשורת הספרדית דווח לאחרונה כי הנשיא פלורנטינו פרס מוכן לשלב את אסנסיו כחלק מהתשלום לצ'לסי אם הדבר ישכנע את הכחולים למכור את אדן הזאר. עם כל הכבוד לגאון הבלגי, זו עלולה להיות אחת הטעויות הגדולות בהיסטוריה של המועדון. אסנסיו צעיר יותר, מוכשר יותר – וגם מקומי הרבה יותר. הוא השחקן עליו חייבת ריאל לבנות את עתידה במקום לרדוף אחרי כוכבי על ברחבי העולם. העובדה כי הגיע במחיר מציאה לא צריכה לפגוע במעמדו – בדיוק להיפך. הוא הגניבה הגדולה ביותר מברצלונה. גדולה הרבה יותר אפילו מלואיס פיגו. פרס חייב להפנים זאת, לפני שיהיה מאוחר מדי, כי לאסנסיו לא תהיה סבלנות להמתין על הספסל עוד זמן רב. הוא ראוי ליותר. 


ולכן, כאשר רונאלדו אינו כשיר ב-100 האחוזים, זה הזמן לקבל החלטה אמיצה ולתת לאסנסיו את המקום בהרכב בקלאסיקו. הוא כבר כיסח את בארסה פעמיים העונה. הוא מסוגל לעשות זאת גם בפעם השלישית. רק תתנו לו! 


רק תתנו לו אותו. אסנסיו (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי