עושים שוק: ארסנל ומנצ'סטר יונייטד בעקבות גונסאלו גדס

גונסאלו גדס
גונסאלו גדס | Getty

פ.ס.ז' החליטה למכור בינואר את הקשר הפורטוגלי, המושאל לוולנסיה, בכ-40 מיליון יורו. באיירן וריאל בעקבות גורצקה. מולנסטיין סיים את דרכו בהודו והאם גרסיה ומקלארן במאבק על משרה?

(גודל טקסט)

חלון ההעברות בכדורגל האירופי כבר נפתח בסערה ובינתיים ספורט1 מביא לכם את כל הספקולציות החמות, השמועות המרעישות וההחתמות הרשמיות.


רשמי
* כמעט שנה אחרי שפוטר ממכבי חיפה, רנה מולנסטיין מסיים את דרכו במועדון נוסף. היום החליטו קראלה בלאסטרס וההולנדי לסיים את ההתקשרות מסיבות אישיות, כך נטען לפחות. בעברו היה מולנסטיין עוזר מאמן של אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד ולהודו הוא לקח איתו לצוות בין השאר את גיורא אנטמן, מאמן השוערים אותו הכיר במכבי חיפה. 


בהודו דווקא דווח כי ההחלטה נובעת כתוצאה מעונה נוראית של הקבוצה, שבערב תחילת השנה האזרחית החדשה רשמה הפסד נוסף וזאת למרות סגל די נוצץ עם שמות עבר בולטים כמו דימיטאר ברבאטוב ו-ווס בראון, גם כן אקסים של מנצ'סטר יונייטד. אחרי שבעה מחזורים בעונת 2017/8 הם עם שבע נקודות בלבד, במקום השמיני מתוך 10 ובמרחק תשע נקודות מהפסגה, אחרי שניצחו רק פעם אחת העונה וזאת למרות שערכו חמישה משחקים ביתיים.



מולנסטיין במסיבת העיתונאים האחרונה בהודו (אתר רשמי)


* מאמן נוסף שהיה במכבי תל אביב, אוסקר גרסיה, מחוזר נמרצות על ידי אולימפיאקוס היוונית, אבל נמצא גם במגעים ראשוניים עם נוטינגהאם פורסט – קבוצה שכמועמד אליה הוזכר גם סטיב מקלארן, שנפרד בשבוע שעבר מקריית שלום.


*האדרספילד התחזקה בשחקן ההגנה של נבחרת הולנד, טרנס קונגולו. הוא עבר בהשאלה עד תום העונה אחרי שמיעט לשחק השנה בשורות אלופת צרפת.

DONE DEAL: #htafc has complete the signing of Netherlands international defender @KongoloTerence on loan from @AS_Monaco ➡️ https://t.co/qjMA2IGWoU (AT) pic.twitter.com/EhwdEACL4w

— Huddersfield Town (@htafcdotcom) January 2, 2018



* א.א.ק אתונה הודיעה על צירופו של אריק מוראן מלגאנס. הקשר בן ה-26, שהספיק גם לשחק באתלטיק בילבאו וריאל סרגוסה, ינסה לסייע ליוונים.

Συμφωνία με την @CDLeganes, ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ ο Ερικ Μοράν, σε λίγο η επίσημη ανακοίνωση! #aekfcteam2017_18#wintertransfers2018#aekfamily#welcome_erikpic.twitter.com/JoCZpMkYAL

— AEK F.C. (@AEK_FC_OFFICIAL) 2 בינואר 2018

* חיזוק גם למונפלייה. אמברוס אויונגו יחזק את ההגנה. המגן השמאלי הקמרוני פתח את העונה במונטריאול אימפקט מה-MLS.


* רובן קסטרו חזר רשמית לריאל בטיס, אליה היה מושאל מגוויג'ואו צ'איצ'אנג הסינית.


2⃣4⃣⚽#VuelveRubénpic.twitter.com/iAV6rEheCB

— Real Betis Balompié (@RealBetis) January 2, 2018

* בורדו צירפה בהשאלה את סואליהו מייטה, קשר מונאקו. לקבוצה לא תהיה אופציה לרכוש אותו בסיום העונה.

 Renfort du mercato pour notre équipe professionnelle, @soualihomeite s'engage pour 6 mois sans option d'achat en provenance de l'@AS_Monacohttps://t.co/Y2ALrMcIlBpic.twitter.com/or7AQ5kLnB

— FCGirondins Bordeaux (@girondins) January 2, 2018

שמועות
* "מארקה" מדווח כי פאריס סן ז'רמן  מעוניינת למכור את גונסאלו גדס כדי לצמצם גירעונות אחרי ה-222 מיליון יורו שהוציאו ceh. על ניימאר ועל מנת בעקרונות הפייר פליי. הקשר הושאל לוולנסיה בקיץ, כבש שלושה שערים ובישל כמות זהה ב-13 משחקים. מחירו של הפורטוגלי יעמוד על כ-40 מיליון דולר, סכום בו ולנסיה לא תוכל לעמוד. לתמונה נכנסו שתי הענקיות שהאנגליות ארסנל ומנצ'סטר יונייטד, שהפסידו לפ.ס.ז' בקרב על גדס בינואר שעבר, כשהיה שחקן בנפיקה.


AS annonce ce mardi que le PSG a annoncé à Valence que Gonzalo Guedes ne sera pas vendu pour moins de 40 M€. pic.twitter.com/eCZLJ9aED0

— Actu Foot (@ActuFoot_) January 2, 2018


* הקשר ההולנדי ווסלי סניידר (33), בניס הצרפתית בימים אלו, עשוי לעבור בקרוב מאוד ללוס אנג'לס גלאקסי מליגת ה-MLS. הוא זכה לרשום בצרפת רק שמונה הופעות בכל המסגרות – כולל בשלב הבתים של הליגה האירופית. כבר כששיחק בגלאטסראיי בעונה שעברה דווח כי הגלאקסי בעקבותיו.


* שאלקה קרובה לצרף בהשאלה את מרקו פיאצה, קשר יובנטוס. העסקה מוערכת בכמיליון יורו וחצי.


* הנהלת סטוק תתכנס בקרוב כדי לדון בפיטוריו של מארק יוז. המאזן של הקבוצה בפרמייר-ליג הוא 20 נקודות מ-22 מחזורים, הגרוע ביותר מאז עלו הפוטרס לליגה הבכירה בעונת 08/09. פרט למאזן הצולע (שבעה הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים) גם האוהדים בבריטניה סטדיום העלו שלטים שכותרתם "יוז החוצה". אלא שלסטוק יש שתי בעיות לבצע את ההחלטה הלכאורה פשוטה. יוז משתכר רק 900 אלף ליש"ט העונה, הנמוך ביותר מכל מאמני הפרמייר-ליג וספק אם שמות כמו רונלד קומאן או סלבן ביליץ' יסכימו להגיע בשכר כזה.הבעייה השנייה הבוס פיטר ייטס לא פיטר אף מאמן ב-12 השנים שהוא הבעלים של הפוטרס ונכון לרגע זה נראה שכך או כך יישאר יוז בתפקידו לפחות עד סוף השבוע, אז סטוק תפגוש בגביע את קובנטרי סיטי מהליגה הרביעית.


BREAKING: Mark Hughes sacked as manager of Stoke City after yer da holds up a piece of a4 paper pic.twitter.com/twSRSrbfIN

— AH (@Hegazistry) January 1, 2018
 



* האם פיליפה קוטיניו שיחק את משחקו האחרון בליברפול? תלוי את מי שואלים. בתקשורת הספרדית טוענים כי ברצלונה הציעה עבור הקוסם הברזילאי 150 מיליון יורו (110 מיליון יורו + 40 מיליון יורו בבונוסים). המוליכה הספרדית נחושה להשלים את העסקה תוך שבוע כאשר הקטלונים מוכנים להגדיל את ההצעה ל-180 מיליון יורו (140 מיליון יורו + 40 מיליון יורו בבונוסים) רק כדי להשלים אותה. מהצד של יורגן קלופ, מאמן ליברפול יהיה מעוניין בראפיניה אם קוטיניו אכן יימכר. מנגד העיתונאי גיאם בלאגה דיווח כי ליברפול קיבלה החלטה עקרונית שהיא מוכנה למכור את השחקן, ושהוא לא ישחק נגד אברטון ביום שישי כי הוא "פצוע".


* לאו מסי הבהיר לראשי ברצלונה: "תרכשו את דלה עלי", כך טוען 'בלון ד'אור'. ז'ורז'ה מנדש פועל כדי לייצג את קשר טוטנהאם, והפרעוש סימן אותו כאחד הכוכבים העולים שיתאים גם לסגנון של ברצלונה. הקטלונים ינסו לצרפו רק בקיץ.


* מאמן באיירן מינכן יופ היינקס אישר בציטוט ל"בילד" שבאיירן מינכן אומנם רוצה את לאון גורצקה משאלקה, אבל הוא מועמד גם לריאל מדריד. "הוא שחקן חזק ואנחנו רוצים אותו, אבל נצטרך לחכות בגלל שגם ריאל מדריד רוצה. עוזר המאמן שלי הרמן עבד איתו בשאלקה והוא יודע מה הוא רוצה".




גורצקה. בדרך לבאיירן מינכן או ריאל מדריד? (Gettyimages)


* ווטפורד עומדת להחתים את שוער חטפאה ויסנטה גואייטה בן ה-30 שעד כה היה שוערה הראשון של הקבוצה. לפי "טלגראף" מחירו יעמוד 9 מיליון יורו, אבל ייתכן שראשי חטאפה יסכימו לההתגמש.

* קשר אולימפיאקוס מהדי קרסלה, שביקש לעזוב את הקבוצה, הוזכר כמועמד לחזור לקדנציה שלישית בסטנדרנד ליאז' בה שיחק בעבר תחת גיא לוזון. בנוסף, לפי "השעה האחרונה" הבלגי ממוצא מרוקאי עשוי לעבור דווקא לאלאבס הספרדית.


* אינטר ונאפולי נאבקות על שירותיו של ג'רארד דאולופאו. הנראזורי הציעו לברצלונה לשאול את הקשר לשנתיים עם אופציית רכישה. לעומתה, המוליכה האיטלקית מעדיפה לצרף את סימונה ורדי, והבהירה לדאולפאו כי הוא אופציה שנייה בלבד. ברצלונה מצדה מוכנה אך ורק למכור את הקיצוני, כדי לשפר את המאזנים הכלכליים.



בדרך החוצה. דאולופאו (AFP)


* לאציו תחתים בימים הקרובים את האורוגוואי מרטין קאסרס על חוזה לשנתיים וחצי עם סעיף שחרור של חמישה מיליון יורו. מי שנמצא בדרך החוצה הוא סטפן דה פריי. על פי "מונדו דפורטיבו", ההולנדי, שמסיים חוזה בקיץ, מעוניין לעבור לברצלונה והעסקה עשויה לקרות בינואר. גם אינטר מעוניינת בדה פריי.


* ניקולאה סטנצ'ו צפוי להפוך לרכש הראשון של ספרטה פראג בינואר. הקשר ההתקפי של אנדרלכט ישלים את המעבר תמורת 10 מיליון יורו, ויחבור לטל בן חיים.


* לוק דה יונג החלוץ ההולנדי של פ.ס.וו איינדהובן, ששיחק בעבר בבורוסיה מנשנגלדבך, עשוי להיות ההולנדי הראשון שישחק במקסיקו אחרי שקבוצת אמריקה הציעה לרכוש אותו תמורת שבעה מיליון יורו. 



הפרידה מתקרבת? קוטיניו (AFP) 


* עדיין בברצלונה. תפנית בנוגע לארדה טוראן. 'אל מונדו דפורטיבו' גורס כי הטורקי עשוי להישאר עד לסיום העונה, בתקווה כי שיפור בכמות הדקות שלו תסייע לקבוצה למכור אותו בקיץ. 


* בגזרת לאון גורצקה, בהנהלת שאלקה מכחישים הסכם סגור של הקשר בבאיירן מינכן. כריסטיאן היידל סיפר לספורט1: "לאון עדיין לא החליט סופית לגבי העתיד שלו, אני נמצא בקשרים עם הסוכן שלו".


️‼️Barça's offer for Coutinho is 110M + 40M in variables. Sources hope that the signing will be official after the Levante. Coutinho didn't make Liverpool's squad list for the game against Burnley #fcblivepic.twitter.com/Ry4HjOONbM

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) January 2, 2018

ווליפריד זאהה הבהיר לכל המתעניינות: "אני נשאר בקריסטל פאלאס". 


* האם עסקת ג'נק טוסון בדרך לפיצוץ? אחרי שהחלוץ סיכם את תנאיו באברטון, בשיקטאש העלתה את הדרישות לגביו מ-25 מיליון ליש"ט ל-27 מיליון ליש"ט. עדיין לא ברור האם הטופיז יוותרו על החלוץ. 


* פאריס סן ז'רמן דורשת מוולנסיה 40 מיליון יורו עבור גונסלו גדש, בתקווה לשפר את המאזנים הפיננסים שלה. גם גז'גוז' קריכוביאק,שמושאל לווסט ברומיץ', עשוי להימכר כאשר נשיא חטאפה פתח בשיחות עם הנהלת הקבוצה מעיר האורות, בתקווה להשלים את העסקה. 


* לפי "לא'קיפ", בורדו הציעה 10 מיליון יורו עבור הקפטן של ליל, הקשר איברהים אמאדו בן ה-24, אך נדחתה.



בדרך לעטלפים. וייטו (AFP) 


* בינתיים, ולנסיה סגרה את תנאי שאילתו של לוסיאנו וייטו. החלוץ יעזוב את אתלטיקו מדריד, אחרי שמיעט לשחק תחת דייגו סימאונה.


* אנטוניו קונטה לא מוותר על האפשרות לצרף את ארתורו וידאל. מאמן צ'לסי שוחח שוב עם קשר באיירן מינכן, בתקווה להשלים בקיץ הקרוב את העסקה, בסכום שינוע סביב 31 מיליון ליש"ט.


* נאפולי נחושה לחזק את עמדת המגן השמאלי ואלכס גרימאלדו נמצא על הכוונת. הספרדי של בנפיקה עשוי להשלים את המעבר תמורת 30 מיליון יורו כאשר גם מנצ'סטר יונייטד עוקבת.


* מגן שמאלי נוסף בו מעוניינים השדים האדומים הוא פאוזי גולאם מנאפולי. האלג'יראי בן ה-53 עשוי לעלות 53 מיליון ליש"ט. 


* דייגו פורלאן בדרך להונג קונג. האורגוואי האגדי שכיכב במנצ'סטר יונייטד, ויאריאל ואתלטיקו מדריד עשוי להשלים את המעבר מהודו להונג קונג בגיל 38. 


החבר הבא של מסי? דלה עלי (AFPׂ) 

✍️ @OyongoA est montpelliérain
➡️ https://t.co/3bZQTKa654pic.twitter.com/EYYC3qPbpE

— MHSC (@MontpellierHSC) 2 בינואר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי