ליניקר: מסי הטוב מכולם, אין אף אחד שיכול להיכנס לנעליים שלו

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

האנגלי התמוגג מהפרעוש בראיון ל'מונדו דפורטיבו': "כשמסי משחק, ברצלונה עם 13 שחקנים על כר הדשא. היום שליאו יודיע על פרישה, יהיה יום עצוב". על המונדיאל הקרוב: "אם ארגנטינה תתאגד סביב מסי, היא תסתדר"

(גודל טקסט)

כל מי שמכיר את גארי ליניקר, מודע היטב לאהבה של שחקן העבר האנגלי והפרשן בהווה לליאו מסי. היום (רביעי) ליניקר העניק ראיון ל'מונדו דפורטיבו', בו שוב החמיא לפרעוש, התמוגג מברצלונה וסיפק את הזווית שלו לעוד מספר נושאים בוערים – רגע לפני שהוא מקבל פרס מיוחד מאחד מכלי התקשורת החשובים ביותר בקטלוניה.

"הדברים השתנו מאוד מאז שאני שיחקתי", פתח ליניקר: "הייתי שחקן שאף פעם לא ספג כרטיס צהוב כי לא שוחחתי עם השופט אף פעם. למזלי כבשתי שלושה שערים בקלאסיקו הראשון שלי וזה היה מדהים. ב-1987 טענו שאני השחקן האנגלי הכי טוב שהגיע לספרד, כשיוהאן קרויף הגיע שיחקתי בתפקיד קצת שונה עבורי. הציבו אותי באגף וזה פחות התאים לי, אבל הוא מאמן ששינה לי את התפיסה ולא היה לי שום ויכוח אישי איתו. הוויכוחים איתו היו על רקע מקצועי בלבד".

על ברצלונה, את משחקי הוא פוקד לפחות פעמיים בשנה יחד עם בניו, יש לליניקר בעיקר מילים חמות: "ארבעת הבנים שלי משוגעים על הקבוצה, רק אחד מהם הפך לאוהד מנצ'סטר יונייטד והשאר הם אוהדי לסטר. אני לא יודע איך זה קרה. הילדים שלי משוגעים על רונאלדיניו, צ'אבי ואנדרס אינייסטה, אבל מעל כולם הם אוהבים את מסי".

מסי: "הוא מעולם אחר. אני לא יודע מה יקרה שהוא יפרוש, אין שום שחקן שמסוגל להיכנס לנעליים של מסי. היום שבו ליאו יודיע על פרישה יהיה יום עצוב. אולי הוא יפרוש בכלל בגיל 80".


מחמאות מקיר לקיר. מסי (AFP) 


ההבדל בין הפרעוש למראדונה:
"מסי מוסר ומכדרר כמו דייגו, אבל הוא מבקיע הרבה יותר טוב ממנו. מדובר בפנומן שמשחק כבר 12 בטופ העולמי. המבקרים שלו טוענים שהוא לא זכה בגביע העולמי, אבל הוא זכה בארבעה גביעי ליגת האלופות. אם הוא היה משחק בנבחרת ספרד, הם היו זוכים בשלושה גביעי עולם ושלוש אליפויות אירופה. הבעיה שלו בנבחרת ארגנטינה היא שהוא משחק לבד".

ההשוואה הבלתי נגמרת בין מסי לרונאלדו: "כריסטיאנו ניצב במקום השני כי הוא מקצוען גדול. הוא עובד הרבה, וקשה. לצערו של רונאלדו הוא מתחרה במסי".

השינוי של ברצלונה אחרי עזיבתו של ניימאר: "לפני העזיבה שלו, הקבוצה הייתה התקפית יותר. בלי ניימאר, יש הרבה יותר איזון. מבחינתי, ברגע שמסי משחק אז ברצלונה על כר הדשא עם 13 שחקנים. מסי עושה במשחק אחד חמישה דברים שאני לא עשיתי יום אחד בכול הקריירה שלי. הוא מדהים, הטוב ביותר בכל הזמנים. בחיים שלי לא חשבתי שאראה שחקן טוב יותר ממראדונה, אבל אז ראיתי את מסי".


מסתדרים בלעדיו. ניימאר (AFP) 

ההחתמה של פיליפה קוטיניו: "אהבתי לראות אותו בליברפול והוא החתמה טובה לדעתי. הוא מכדרר נהדר ויודע להבקיע, ולדעתי הוא צריך לשחק באגף השמאלי".

הביקורת על קארים בנזמה: "הוא חלוץ טוב, אבל אני חושב שיש טובים ממנו. לזכותו, הוא שותף להתקפה איכותי עבור רונאלדו".

הקאמבק המשוגע של ברצלונה מול פאריס סן ז'רמן: "הייתי באולפן של BT עם ריו פרדיננד ומייקל אואן, זה היה מדהים. הייתי האוהד היחיד של ברצלונה. ניימאר היה מדהים, חגגתי את זה אבל את הזכייה של לסטר חגגתי הרבה יותר כי זה היה בגדר נס".

מעבר אפשרי של הארי קיין לריאל מדריד: "לדעתי הוא לא רוצה לעזוב את טוטנהאם. הארי קשור לבית, למשפחה והוא מאושר במועדון. אם טוטנהאם לא תהיה קבוצה בעלת שאיפות, אולי הוא ישקול לעזוב".


החתמה טובה. קוטיניו (AFP) 

אנגליה מסוגלת לזכות במונדיאל: "לזכות לא חושב. היה לנו את פראנק למפארד וסטיבן ג'רארד, אבל ב-15 השנים האחרונות לא היו לנו שחקנים גדולים חוץ מווין רוני. עכשיו אנחנו משתפרים. יש לנו את הארי קיין, ראחים סטרלינג, דלה עלי. שחקנים טובים. זכינו בגביע העולמי עד גיל 17 ו-20, אבל מוקדם לדעת מה יהיה. אנחנו משתפרים. יש נבחרות טובות מאיתנו כמו ספרד, צרפת, ברזיל כמובן וארגנטינה. בלגיה? אני חושב שלבלגיה יש שחקנים טובים דה בריינה, הזאר, ורטונכן, אבל תמיד יש את האבל. ארגנטינה? הם לא נבחרת גדולה, אבל אם יידעו להתארגן סביב מסי הכל אפשרי".

הסיכוי של נבחרת אנגליה במונדיאל הקרוב: "אני לא חושב שהם יכולים לזכות. בעבר היה לנו את פרנק למפארד וסטיבן ג'רארד אבל ב-15 לא היה לנו שחקנים גדולים חוץ מויין רוני. יש שיפור בשנים האחרונות עם קיין, ראחים סטרלינג ודלה עלי. מקודם לדעת מה יהיה. יש נבחרות טובות מאיתנו כמו גרמניה, ספרד, ארגנטינה, ברזיל וצרפת. נבחרת בלגיה נבחרת טובה, וארגנטינה תדע להסתדר אם היא תתאגד סביב מסי".

יישאר בטוטנהאם? קיין (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי