זידאן התפטר מריאל מדריד: חושב שזו ההחלטה הנכונה למועדון

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

חמישה ימים אחרי שזכה בליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות הודיע המאמן: "החלטתי שלא להמשיך במועדון בעונה הבאה. יש סיכוי שאחזור בעתיד". פרז אמר: "הייתי בשוק כשהוא הודיע לי". פוצ'טינו, ונגר וגוטי מועמדים

(גודל טקסט)
רעידת אדמה במדריד. חמישה ימים אחרי הזכייה השלישית ברציפות בליגת האלופות, כינס במפתיע זינדין זידאן מסיבת עיתונאים במתחם האימונים של המועדון והודיע על התפטרותו לאחר שנתיים וחצי בתפקיד. "החלטתי שלא להמשיך במועדון בעונה הבאה", כך פתח המאמן את מסיבת העיתונאים, כשהנשיא פלורנטינו פרס יושב לצידו, "הקבוצה הזו צריכה להמשיך לנצח, אבל כדי לעשות את זה היא צריכה שינוי. אני יודע שזה נראה מוזר לאנשים, אבל אני חושב שזו ההחלטה הנכונה. המועדון הזה תמיד יהיה קרוב לליבי, כמובן שיש אפשרות שאחזור בעתיד".


"אמנם עמדתי לחתום על חוזה חדש, אבל התחרטתי. הדרישות ממאמן ריאל מדריד גבוהות ומעייפות מאוד. תמיד אמרתי שבמועדון הזה הכל יכול לקרות והזמן שלי ללכת הגיע", המשיך המאמן, "אם הייתי נשאר כאן בעונה הבאה היה לנו קשה לזכות בתארים. הזיכרון הכי טוב שלי הוא הזכייה באליפות בעונה שעברה והכי גרוע היה ההפסד ללגאנס בגביע המלך העונה".



זידאן הכחיש שעזיבתו קשורה בחיזוק, בשחקנים או בכריסטיאנו רונאלדו ואמר: "ניסיתי לעבוד קשה, להיות כן, להגן על ערכי המועדון. כיבדתי את השחקנים כי בלי כבוד, בלתי להשיג דברים. זו ההחלטה שלי ואין לה קשר לשחקנים. אחרי שלוש שנים קשה להשיג סטנדרטים גבוהים. אני ווינר מלידה ואוהב לנצח. אם אני מרגיש שאני לא הולך לנצח, דרוש שינוי". 


אחרי ההודעה הדרמטית של המאמן, פלורנטינו פרס אמר: "אחרי הזכייה בליגת האלופות לא ציפיתי להודעה הזו. זידאן יודע שאני אוהב אותו ושתמיד ארצה אותו לצידי. הייתי בהלם כשהוא הודיע לי, רציתי לנסות לשכנע אותו להישאר, אבל ראיתי שאין סיכוי. אף אחד לא יכול לצפות להודעה כזו". 





בשעות הבוקר נפגשו זידאן ופרס, כששחקני ריאל מדריד לא שמעו ממאמנם על ההחלטה. לעומתם, זידאן הודיע על המהלך לאנשי הצוות. רשימת המועמדים להחליפו כבר נפתחה. מאוריסיו פוצ'טינו נחשב לחביב על פלורנטינו פרס, אך הארגנטינאי חתם לאחרונה על חוזה חדש בטוטנהאם. עוד הוזכרו כמועמדים: מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב שגם הוא האריך חוזה לאחרונה, ארסן ונגר, אותו ניסה בעבר פעמיים פרס להביא למדריד, יורגן קלופ וגוטי, שחקן העבר האגדי של ריאל המשמש כמאמן קבוצת הנוער. 


זידאן בן ה-45 מונה לתפקיד כמחליפו של רפא בניטס ב-4 בינואר 2016. בשנתיים וחצי זכה עם הקבוצה שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות וכן באליפות, שני סופרקאפ אירופי ושני גביעי העולם לקבוצות. הוא המאמן השלישי בהיסטוריה שזכה בשלושה גביעי אירופה אחרי בוב פייזלי וקרלו אנצ'לוטי.



8 – Zinedize Zidane won all the finals he has played as a @realmadriden manager. Adieu. pic.twitter.com/kD2FQwMbot

— OptaJose (@OptaJose) May 31, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי