בגלל גריזמן: ברצלונה עלולה לספוג השעיה מחמישה חלונות העברות

גריזמן
גריזמן | Gettyimages

לפי דיווח ב"אס", פיפ"א עשויה לפתוח בחקירה נגד אלופת ספרד לאחר שהנשיא ברתומאו הודע שניהל באוקטובר שיחות עם נציגיו של הצרפתי, למרות שחוזהו יסתיים רק ב-2022. גם השחקן עשוי לספג השעייה של עד חצי שנה

(גודל טקסט)

חלוץ אתלטיקו מדריד ונבחרת צרפת, אנטואן גריזמן נחשב כבר תקופה ארוכה למטרה העיקרית של ברצלונה בחלון ההעברות הקרוב, אך כעת נראה שהדאבליסטית הספרדית עלולה לשלם ביוקר על כך שפנתה לשחקן שנמצא תחת חוזה, ואף לספוג השעיה מארבעת חלונות ההעברות הקרובים.

על פי הדיווח של העיתונאי חואקין מארוטו מ"אס", פיפ"א עשויה לחקור את הקבוצה הקטלאנית, לאחר שנשיא המועדון ז'וזפ מריה ברתומאו הודה בראיון ל"רדיו קטלוניה" על מגעים שניהל עם נציגיו של השחקן באוקטובר האחרון: "לא דיברתי איתו השנה, דיברתי עם נציגיו באוקטובר. עם סרסו (נשיא אתלטיקו) דיברתי על המון דברים, אבל לא על זה". גריזמן מחזיק בחוזה בקולצ'ונרוס עד קיץ 2022 וכידוע על פי חוקי פיפ"א, פנייה ישירה לשחקן מותרת רק בחצי השנה האחרונה של חוזהו.

בארסה מצידה בטוחה שסיכמה עם השחקן בלי לעבור על שום חוק מכיוון שהיא מתכוונת לשלם את סעיף השחרור שלו, אך לפי תקדימי רומא וצ'לסי, שפנו בעבר לשחקנים לפני המועד המותר, פיליפ מקסס וגאל קאקוטה (בהתאמה), היא הבחלט עלולה לספוג עונש. בעבר הג'אלורוסי שילמו קנס של שמונה מיליון יורו, הושעו משני חלונות העברות והבלם הצרפתי הושעה לשלושה חודשים. במקרה של הבלוז קיבלו השעייה משני חלונות העברות, כשקאקוטה עצמו הורחק לארבעה חודשים מהמגרשים.

כך או אחרת, ברצלונה תצטרך להיות זהירה מאוד עם צעדיה בנוגע לכוכב הצרפתי, מאחר שבנוסף לתלונה של אתלטיקו, פיפ"א עשויה לפתוח בחקירה עצמאית של המקרה. במקביל, יש לציין שהמועדון נענש בעבר על החתמה של שחקנים קטינים, כך שגם עונשים על תנאי עשויים להתממש. בכל מקרה, אלופת ספרד עלולה להסתכן בעונש של בין שלושה לחמישה חלונות העברות עם איסור לצרף שחקנים חדשים, כשגריזמן עצמו עשוי לספוג השעיה של בין ארבעה לשישה חודשים מהמגרשים.


גריזמן. ברצלונה תשלם עליו הרבה יותר ביוקר ממה שתכננה? (AFP)

גריזמן, שאמר לא מכבר שירצה להכריע את עתידו, באתלטיקו או בברצלונה, עוד לפני המונדיאל כדי להגיע לרוסיה בראש שקט התראיין היו לתוכנית "טלפוט" של TF1 והתייחס לשמועות על עתידו: "זה לא פוגע בי, אני בסדר ומלא בביטחון. הכי חשוב זה שאהיה שמח, זה מה שמשנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי