על נתיב מילוט: כך דייגו קוסטה נעלם באתלטיקו מדריד

דייגו קוסטה
דייגו קוסטה | AFP

אחרי שכבש בסופרקאפ מל ריאל, החלוץ דרש העלאה ונענה בשלילה. מאז, הוא עלה במשקל, נפצע ולא כבש אפילו שער ליגה אחד. הערב (שבת ב-21:45) מול ברצלונה הוא ינסה לשים את הקנאה בגריזמן בצד לפני המעבר המסתמן לסין

(גודל טקסט)

בליגה הצפופה שנוצרה העונה בספרד, כל משחק יכול לשנות את המוליכות בצמרת לכאן או לכאן, אבל מפגש בין אתלטיקו מדריד לברצלונה ב"וונדה מטרופוליטנו" הוא בכל זאת סוג של משחק עונה. בארסה יצאה לפגרת ליגת האומות בהלם עם הפסד לבטיס 4:3 למרות שליאו מסי חזר מפציעה אחרי חמישה משחקים בהם בארסה ניצחה והסתדרה בלעדיו.


כעת, ברצלונה מקדימה שלוש קבוצות שמאחוריה – סביליה, אתלטיקו מדריד ואלאבס עם נקודה פחות. החדשות הטובות שקיבלה בארסה הן שפיליפה קוטיניו שהיה פצוע כנראה יהיה כשיר למשחק, אבל דייגו סימאונה רוצה להפוך עונה לא מרשימה עד כה ולזכות בניצחון, כדי להצליח בהמשך ולהסתער על תואר האליפות. עד כה הוא לא מיצה חלק גדול מהפוטנציאל שגלום בקבוצה ואם בכל זאת הוא עדיין נמצא במקום גבוה בליגה, אז השמיים הם הגבול.  


סימאונה לא הצליח עד כה העונה להפיק הרבה מהשחקנים ההתקפים שלו. לכאורה, אתלטיקו מדריד שדרגה את עצמה העונה בעיקר בחלק ההתקפי ומאז בואו של צ'ולו לקבוצה, לא היה לו סגל איכותי כמו שיש לו היום, אבל השחקנים החדשים לא הצליחו להסתגל לקבוצה. דווקא בעונה בה ריאל מדריד נמצאת במשבר והחליפה מאמן וברצלונה כבר ספגה שני הפסדי ליגה, הקולצ'ונרוס לא מסוגלים לנצל את ההזדמנות ולפרוץ קדימה.



קוסטה וגרייזמן חוגגים. מה יהיה נגד ברצלונה (AFP)


הם כבשו רק 16 שערי ליגה כאשר לא פחות משבע קבוצות כבשו כמוהם או יותר בליגה. לעומת זאת, מאזן הספיגה שלהם עומד על שמונה. הדבר מעיד על כך שסימאונה דבק בשיטת הכדורגל הישנה שלו ולא מיהר לשנות אותה למרות הצטרפותם של תומא לאמר, רודרי, ג'לסון מרטינז וניקולה קאליניץ'. 


בצד הכובשים של הקבוצה יש הפתעה. אנטואן גרייזמן הוא מלך השערים עם שלושה כיבושים בלבד והרחק מאוד מצמרת הכובשים בליגה. אנחל קוריאה, פיליפה לואיס, דייגו גודין ותומאס פראטיי, כבשו כל אחד שני שערים. אז היכן דייגו קוסטה? הוא לא הבקיע אף שער ליגה העונה ולמעשה לא הבקיע 18 משחקי ליגה רצופים ברוחיבלנקוס עוד מהעונה שעברה. סוכנו ז'ורז' מנדש כבר מכין לו נתיב מילוט לליגה הסינית. 


פתיחת העונה לא העידה על המשבר הגדול של קוסטה. 50 שניות מפתיחת המשחק בסופרקאפ האירופי בטאלין מול ריאל מדריד, קוסטה קבע 0:1 והיה לו משחק מצוין אחרי שהשווה ל-2:2 וכפה הארכה במשחק. בתקשורת הספרדית הוא קיבל את הציון הכי גבוה במשחק בו ניצחה אתלטיקו בהארכה 2:4. הייתה הרגשה שזו הולכת להיות העונה של קוסטה אחרי שעבר בינואר 2018 מצ'לסי לאתלטיקו מדריד בעקבות אמברגו ההעברות שהוטל על הקבוצה. 



דייגו קוסטה. אולי זה המשחק שיחזיר אותו לקדמת הבמה? (gettyimages)


בעקבות המשחק הטוב של קוסטה בבירת אסטוניה, הוא פנה להנהלת אתלטיקו מדריד וביקש שדרוג בשכרו. הקבוצה סירבה וטענה שהוא חתם על חוזה רק חצי שנה לפני כן ועדיין מוקדם לדבר על העלאה בשכר. הדרישה שלו הגיעה גם בגלל שהשותף שלו להתקפה אנטואן גרייזמן נשאר במועדון רק אחרי שזכה לשכר שיא של 24 מיליון יורו בעוד קוסטה מרוויח 10 מיליון יורו. גרייזמן מרוויח שכר ללא תקדים בקולצ'ונרוס וקוסטה הרגיש שהוא פגוע ומופלה לרעה. מאז הלאו של הנהלת המועדון, הברזילאי-ספרדי פשוט התאדה מ"וונדה מטרופוליטנו". לקראת העימות עם ברצלונה, הנתונים הסטטיסטיים של קוסטה הכי גרועים. כאמור הוא לא כבש 18 משחקי ליגה ברציפות מאז 25 בפברואר בניצחון 2:5 על סביליה.


למרות שקוסטה גם היה פצוע ולעיתים רבות לא שיחק לצידו של גרייזמן כאשר שיתוף הפעולה ביניהם הניב הצלחות בעבר, היו לו מספיק הזדמנויות להוכיח את עצמו והוא לא עשה זאת. הוא גם בועט בממוצע רק 9 פעמים לשער במשחק ולעומת 46 של ליאו מסי או 30 ללואיס סוארס וגרייזמן. 


היעלמותו של קוסטה מוסברת בפציעות שונות שהצטברו למצב גופני לא תקין ופציעות שרירים. עוד סיבות: נטייה לעלות במשקל, מצב הרוח הלא מרומם בגלל התעלמות המועדון מהדרישות שלו והורדת הילוך בהתקפה. בצ'לסי קוסטה היה זה שקיבל את כל הכדורים מהקישור ונלחם כמו אריה בכל משחק. באתלטיקו, גרייזמן תמיד מקבל את הכדורים לפניו.



מסי. נקודה יותר מאתלטיקו והכל פתוח (gettyimages)


פגיעה שלישית שלו העונה בשרירים, גרמה לכך שבניצחון מול בילבאו 2:3 הוא פתח במשחק והוחלף במחצית על ידי ויטולו. כעת כנראה יקבל צ'אנס לשחק לצידו של גרייזמן מול ברצלונה. סימאונה לא קונה את הסברה שקוסטה מדוכא בגלל השכר וטוען שהוא איבד ביטחון ולכן הרכיב אותו מול בילבאו גם אם השלים רק אימון אחד לפני המשחק. 


באתלטיקו מדריד לא מוציאים מכלל אפשרות שאלה המשחקים האחרונים של קוסטה במועדון ובינואר מנדש ישיג לו חוזה שמן בסין כי החלוץ שאיבד מקומו בנבחרת ה"לה רוחה" מרגיש שיש לו כמעט צ'אנס אחרון לעשות קופה לפני שיפרוש מכדורגל. באתלטיקו יש בעיות עם עוגת השכר של המועדון. מתוך תקציב של 400 מיליון יורו 80 אחוז מופנים לשכר וזוהי אחת מעוגות השכר הכי גדולות באירופה יחסית לתקציב.


בקבוצה גם מודעים לכך שקוסטה כבר בן 30 ועבר פציעות לא קלות. יחד עם זאת, סימאונה עדיין מאמין בו ולפי העיתון הספרדי "אל פאיס", הוא יסכים לוותר עליו רק אם באתלטיקו יביאו את אדינסון קבאני במקומו. פאריס סן ז'רמן דורשת עליו 80 מיליון יורו כך שהמסקנה היא: קוסטה כנראה יישאר או יעבור לשביתה איטלקית. העיתון "מארקה" כינה את המשחק של קוסטה בשבת D-DAY. הסיסמא של הפלישה לנורמנדי של בעלות הברית במלחמת העולם השנייה וגם ראשי התיבות של הכדורגלן. לטענתם זה יכול להיות המשחק שישנה לחלוטין עונה גרועה מאוד של קוסטה ואולי גם של אתלטיקו מדריד.



סימאונה. מה עם תפוקת שחקני ההתקפה? (AFPׁ)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי