פיקה: "הבעיה שלנו שאנחנו מאבדים נקודות לקבוצות הקטנות"

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | Gettyimages

ברצלונה תתארח אצל אתלטיקו מדריד בקרב צמרת שעלול להוריד את הקטלאנים מהפסגה. סנטיאגו סולארי רוצה לרשום ניצחון חמישי ברציפות מאז הגיע לריאל מדריד במשחק החוץ נגד אייבר

(גודל טקסט)

שתי הגדולות של "לה ליגה" יחזרו לשחק מחר (שבת) עם הרבה סימני שאלה מסקרנים. ריאל מדריד תשחק כבר ב-14:00 מול אייבר בחוץ וברצלונה ב-21:45 מול אתלטיקו מדריד בחוץ.

אייבר – ריאל מדריד (14:00)
סנטיאגו סולארי קיבל חוזה בריאל מדריד עד 2021 לפני היציאה לפגרת הנבחרות אחרי שרשם ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים תחתיו כמאמן זמני. עכשיו השאלה היא האם גם אחרי שקיבל את החוזה הקבוע מפלורנטינו פרס הקארמה החיובית תימשך.

ביום שלישי הקבוצה תשחק ברומא במשחק חשוב באלופות. סולארי יצטרך להחליט האם להחזיר את דני קרבחאל שלא שיחק בגלל פציעה מאז השני באוקטובר או להמשיך עם מחליפו אלברו אודריוסולה שגילה יכולת טובה מאוד במשחקים עד כה.


אלברו אודריוסולה. ימשיך לפתוח בהרכב על חשבונו של דני קרבחאל? (Gettyimages)

למעשה סולארי יוכל להשתמש לראשונה בשני שחקני ההגנה הבכירים שלו לראשונה מאז מונה למאמן הקבוצה, מדובר כמובן בקפטן סרחיו ראמוס, שהיה פצוע וחזר לשחק כבר בנבחרת ומרסלו שיחזור מחר להרכב אחרי פציעה. סרחיו רגילון הצעיר שהחליף את הברזילאי בהצלחה נפצע בעצמו ולא יוכל להחליף את מרסלו כשיהיה צורך השבוע. איסקו ומרקו אסנסיו עשויים להישאר מחוץ להרכב כדי לשמור אותם לרומא.

אייבר מדורגת רק 13 בליגה, אבל מאמנה חוסה מנדילבר טען שהוא לא רואה הבדלים גדולים בין האימון של ז'ולן לופטגי לסולארי. "התוצאות של ריאל מדריד בעידן לופטגי לא היו נורמליות. הן לא היו גרועות עד כדי כך. התוצאות שלהם עכשיו הרבה יותר הגיוניות".

אתלטיקו מדריד – ברצלונה (21:45)
אתלטיקו מדריד רוצה לעבור את ברצלונה שמקדימה אותה רק בנקודה אחת במשחק העונה ב"וונדה מטרופוליטנו" כאשר היא יכולה להיות מעודדת מהעובדה שברצלונה הפסידה במחזור האחרון4:3 לבטיסאחרי שבעה משחקים ללא הפסד. ניצחון של אתלטיקו ייתן לה צ'אנס לעלות למקום הראשון, אבל גם היא לא גילתה עד כה יכולת טובה במיוחד.

כמעט כמו בכל עונה בשנים האחרונות זה יהיה המפגש בין ההתקפה הכי טובה בליגה (ברצלונה כבשה 34 שערים יותר מכל קבוצה אחרת בליגה) להגנה הכי טובה (אתלטיקו ספגה רק שמונה שערים). הקולצ'ונרוס סיימו בתיקו חמש פעמים העונה והפסידו רק משחק אחד בעוד שברצלונה כבר הפסידה פעמיים. אם אלופת ספרד לא תנצח את המשחק, אלאבס יכולה לעלות היום למקום הראשון אם תנצח את לגאנס.

ג'רארד פיקה אמר לקראת המשחק: "הבעיה שלנו שנגד הגדולות אנחנו מנצחים ודווקא נגד הקטנות יותר מאבדים נקודות. אם אנחנו רוצים לזכות בתארים אנחנו צריכים להיות חזקים נגד כל הקבוצות בלי הבדל".


יחגוג את הופעתו ה-500 בברצלונה. סרחיו בוסקטס (Gettyimages)

סרחיו בוסקטס יחגוג במשחק את משחקו ה-500 בקבוצה (323 בליגה). ליאו מסי כבש בקריירה שלו 28 שערים נגד אתלטיקו מדריד שהיא הקבוצה השנייה נגדה כבש הכי הרבה שערים, אבל הוא לא כבש עדיין ב"וונדה מטרופוליטנו" אליו נכנסה אתלטיקו מדריד שנה שעברה. ב-36 משחקים ששיחק מולם רשם 22 נצחונות, 8 תיקו ו-6 הפסדים, אבל כבש 5 שערים ב-7 משחקים נגד יאן אובלק. ארנסטו ואלוורדה מתלבט בין סמואל אומטיטי שחזר מפציעה לקלמון לנגלה שעד כה החליף אותו בצורה טובה. יחד עם זאת הצמד של לנגלה-פיקה ספג העונה 13 שערים.

מנגד אתלטיקו מדריד ניצחה ו 2:3 את משחקה האחרון נגד בילבאו, בזכות שני שערים דרמטים בעשר הדקות האחרונות. הקבוצה מבירת ספרד ניצחה לאחרונה את ברצלונה בליגה הספרדית רק ב-2010 כאשר בשער עמד דויד דה חאה ובהתקפה שיחק סרחיו אגוארו. אך יש לציין כי מאז קבוצתו של דייגו סימאונה עברה את ברצלונה פעמיים ברבע גמר ליגת האלופות בשנת 2014 וב-2016 שכללו שני ניצחונות בויסנטה קלדרון.


עדיין לא כבש בוונדה מטרופוליטנו. ליאו מסי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי