ברצלונה משלמת לשחקניה שכר של מעל לחצי מיליארד יורו

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | AFP

הקבוצה הקטלאנית הפכה לראשונה שחוצה את השכר מבין הקבוצות באירופה, כשהגיעה ל-562 יורו במשכורות עונתיות. פאריס סן ז'רמן שנייה עם 332 מיליון, ניימאר ואמבפה הם שני השחקנים היקרים בעולם על פי הדירוג

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

הכדורגל העולמי הופך אצל קבוצות אחדות למכונה כלכלית שמספקת תשלומי ענק לשחקניה. לפי סקר של KPMG, חברת שוק כלכלית, ברצלונה הפכה לקבוצה הראשונה בכדורגל העולמי שמשלמת שכר של יותר מחצי מיליארד יורו לשחקניה לעונה. החברה הכלכלית ניתחה את שמונה הליגות הבכירות באירופה ומצאה כי עוגת השכר של אלופת ספרד עלתה העונה ב-42 אחוז.

בואו של עוסמן דמבלה באוגוסט 2017 ורכישת פיליפה קוטיניו בינואר 2018 ב-160 מיליון יורו העלתה את השכר של השחקנים שלה ל-562 מיליון יורו לעונה. לפאריס סן ז'רמן עוגת שכר השנייה בגודלה באירופה לפי המחקר – 332 מיליון יורו שמהווים עליה של 20 אחוז בשכר השחקנים. דווקא במנצ'סטר סיטי ירד העוגה של השכר ב-5 אחוז. מצד שני, לסיטי יש את הקבוצה היקרה ביותר, המוערכת ב-1.182 מיליארד יורו.

החברה גם דירגה לפי מדדים שונים את ערכם של השחקנים. ניימאר נחשב לשחקן הכי יקר בעולם שערכו כעת 229 מיליון יורו, (פ.ס.ז' שילמו עליו לברצלונה 222 מיליון יורו). אמבפה שווה 215 מיליון יורו וליאו מסי שלישי 203 מיליון יורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי