"אמרתי לברצלונה שאני לא צריך מטוס, אגיע בריצה"

קווין פרינס בואטנג
קווין פרינס בואטנג | Gettyimages

אחרי שערוריות באיטליה, בגרמניה ובאנגליה, קווין פרינס בואטנג חתם בשורות אלופת ספרד: "מתנה לשחק עם מסי וסוארס". יעקב זיו על השחקן שכמו המוצא שלו, אף פעם לא התאים לשום מקום

(גודל טקסט)
קווין פרינס בואטנג הוצג היום (שלישי) רשמית כשחקן החדש של ברצלונה, וילבש את החולצה מס' 19. הוא הקפיץ כמה כדורים ושיחק עם ילדים על כר הדשא של קאמפ נואו, ואחר כך הופיע במסיבת עיתונאים. הוא הודה לבארסה שבחרה בו ואמר: "אני רוצה ליהנות כאן ולנצח בכל המסגרות. תודה רבה שנתתם לי את ההזדמנות".


על ההרגשה הראשונה שלו כשנודע לו שבארסה רוצה אותו הוא סיפר: "הרגשה נפלאה. אמרתי לחברים שלי בסאסואלו שברצלונה לא צריכה לשלוח לי מטוס, אני יכול להגיע לשם בריצה. זה כבוד ענק עבורי והגשמת חלום. עבורי זה מתנה ענקית לשחק עם ליאו מסי ולואיס סוארס באותה קבוצה. רק לראות אותם משחקים מולי שווה הכל".


ברצלונה חיפשה כבר חודשים חלוץ מחליף למוניר אל-חאדדי, שיהיה מוכן לשבת על הספסל ויש לו פרופיל דומה לזה של הנריק לארסון שהגיע אליהם בעבר מסלטיק והפך להצלחה מסחררת, אבל אף אחד לא הימר על בואטנג, החלוץ בן ה-31 שהיה נראה שהוא נמצא כבר בשלהי הקריירה שלו. המהלך אתמול היה מהלך מהיר מאוד ומפתיע של בארסה, שהביאה בהשאלה של מיליון יורו מהקבוצה האיטלקית שחקן שהתפרסם בכל מיני שערוריות. בסיום העונה, אם בארסה תרצה להחתימו בקביעות, היא תיאלץ להוסיף עוד 8 מיליון יורו. בארסה היא המועדון ה-11 של השחקן הגנאי, שאמור להיות "מספר תשע" למרות שהוא משחק בעמדות קצת אחרות. הוא יקבל את המספר 19, איתו שיחק ליאו מסי לפני שקיבל את ה-10 מרונאלדיניו.


First Barça rondo for @KPBofficial ⚽❤#EnjoyPrincepic.twitter.com/o1Gic9I3yV

— FC Barcelona (@FCBarcelona) 22 בינואר 2019


רבים בברצלונה ובספרד הרימו גבות לגבי ההחתמה. רק לפני כמה עונות אמר בואטנג שהוא מעריץ את ריאל מדריד והיה חולם לשחק בשורותיה, אבל אתמול כבר טען שההחתמה בבארסה היא הגשמת חלום והוא כבר רוצה לכבוש בקלאסיקו. כשהיה ילד אמר שהוא העריץ את כוכב ברצלונה ריבאלדו לשעבר: "אומרים לי שאני מזכיר אותו, כי יש לנו מבנה רגליים דומה".


אוהדי ברצלונה אולי יתנחמו בכך שבואטנג אמר בעבר: "כריסטיאנו רונאלדו החלוץ הכי טוב בעולם, אבל ליאו מסי הוא מגאלאקסיה אחרת". אתמול נשאל מאמן יובנטוס מאסימיליאנו אלגרי על בואטנג, אותו אימן במילאן, ואמר: "אצלי הוא היה מספר 10, אבל הוא בהחלט יכול לשחק תשע. הוא שיחק אצלי באימונים כחלוץ כשהייתי צריך אותו בעמדה זאת".


ברצלונה החתימה העונה שני שחקנים בעייתים מבחינת ההתנהגות שלהם על המגרש ובעיקר מחוצה לו, ארתורו וידאל וכעת בואטנג. במאמר מערכת של "מארקה" תהו למה ארנסטו ואלוורדה הלך על סוג כזה של שחקנים שלכאורה אין להם DNA של "שחקנים נחמדים" כמו שיש בבארסה, אבל התיאוריה היא שואלוורדה נכווה מהכישלון נגד רומא באלופות שנה שעברה והוא רוצה שחקנים פייטרים שישלוף אותם ברגעים כאלה. ההשאלה של בואטנג התאפשרה אחרי שהתברר שקרלוס ולה ואלברו מוראטה שהוזכרו כמועמדים לא יגיעו. לבארסה יש יחסים טובים עם המועדון הירוק, לאחר שהשאילו להם את מרלון הברזילאי, והעיסקה נרקמה במהירות.


@KPBofficial
#EnjoyPrincepic.twitter.com/H0vmWj2nIC

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) 22 בינואר 2019


בואטנג, שחקן ממוצא גנאי-גרמני (אביו גנאי ואימו גרמניה), נולד בשכונת עוני בברלין ושיחק בשורות הרטה ברלין מגיל שבע. הוא העביר שלוש שנים בקבוצה הבוגרת בתחילת הקריירה שלו לפני שעבר לטוטנהאם לשנתיים, ממנה הושאל לדורטמונד ושיחק תחת מאמן צעיר בשם יורגן קלופ. הוא הצליח מאוד בדורטמונד, אבל נאלץ לעזוב בגלל בעיות כלכליות. בעונת 2009/10 הוא שיחק תחת אברם גרנט בפורטסמות' והופיע במדי נבחרת גאנה לאחר שבחר לשחק בה ולא בגרמניה. כשהיה בטוטנהאם נחשב לכישרון ענק, אבל לא בדיוק התאקלם. לימים, בראיון ל"מארקה", סיפר שהיה לו קשה לבד בלונדון: "הייתי יוצא כל יום לבלות עד שש בבוקר. שקלתי 95 קילו, שתיתי המון והייתי אוכל ג'אנק פוד. עשיתי הכל להזיק לעצמי במקום לעבוד קשה בטוטנהאם ולהפוך לאחד הכוכבים שלה", סיפר בראיון.


רבים אמרו שגרנט היה אחראי לשדרוג של בואטנג, שעד אז לא מצא את מקומו באף קבוצה, אבל הוא גם נקשר לשערוריה שגרמה להרבה ריקושטים בגרמניה. בגמר הגביע האנגלי בו שיחקה פורטסמות' נגד צ'לסי, בסיומו גרנט הפסיד (שוב) בפנדלים, תיקל בואטנג בחריפות את מיכאל באלאק הגרמני שנפצע ופספס את המונדיאל ב-2010.


לבואטנג יש אח מאמא אחרת, ג'רום, והשניים התפרסמו כשקווין פרינס שיחק בגאנה וג'רום בנבחרת גרמניה במונדיאל. אביו של קווין לא שוחח איתו תקופה ארוכה לאחר ששמע רק מהתקשורת שבנו החליט לשחק בגאנה. בגרמניה זעמו אז על קווין פרינס, שפצע את באלאק, וטענו שחיסל חשבונות עם באלאק אחרי סכסוך שהיה ביניהם במשחקי הבונדסליגה.


"BOATENG SURPRISE"

At 31 years old, Barça paid 1M for the loan deal and will be presented on Tuesday.

"I want to score in the Clásico," he said who arrived with a buy option of 8M #fcblivepic.twitter.com/zyeTCm2P8X

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 22 בינואר 2019


יחד עם זאת, בואטנג הרשים במונדיאל 2010 ובעקבות זאת עבר לשחק במילאן שם גילה יכולת טובה, ואצל הרוסונרי היתה לו ההצלחה הכי גדולה בשנים 2010 עד 2013. הוא שיחק במדי הקבוצה האיטלקית 100 משחקים בהם כבש 17 שערים וזכה באליפות ובסופרקאפ עם ניצחון על אינטר בבייג'ין. במדי מילאן הוא גם כבש פעמיים נגד ברצלונה בליגת האלופות כשהוא מערים על אריק אבידל, לימים המנהל הספוטריבי שהחתים אותו.


ממילאן חזר לשלוש שנים לגרמניה, בה שיחק בשאלקה שרכשה אותו ב-10.5 מיליון יורו, וגם שם רשם הצלחה לא קטנה, אבל נאלץ לעזוב בדצמבר 2015 אחרי עוד שערוריה. הוא נתפס בעדשת המצלמה בזמן שעישן סיגריה ושתה בירה בחדר ההלבשה של קבוצתו, רגע לאחר הניצחון היוקרתי 1:2 בחוץ על באייר לברקוזן. מנהל הקבוצה טען אז שהיה מודע לכך, ושזה מקובל בקרב השחקנים לשתות בירה לאחר המשחק כדי לזרז את יציאת השתן בבדיקת הסמים. המנהל גם טען שבואטנג ידוע כאחד שמעשן סיגריה אחרי ניצחונות. שאלקה לא הסכימה לכך ששמה יוכתם ומילאן החתימה אותו לעוד חצי שנה בה לא ממש הצליח. מכירת בואטנג לשאלקה נחשבה לטעות במילאן, שלפי דיווחים דחפה אותו החוצה בשל נטייתו להיפצע, אבל בהתחשב בתרומתו לקבוצה, עדיין המחיר בו נמכר היה מצחיק. עד הים טוענים שמכירתו היתה טעות של המועדון.


בעונת 2016/17 הוא שיחק לראשונה בספרד, בלאס פאלאמס, שם היתה לו הצלחה גדולה עם 10 שערים ב-28 משחקי ליגה אבל שוב בגלל בעיות אישיות הוא חזר לגרמניה. לפני שנה עבר לפרנקפורט איתה בגביע הגרמני תחת ניקו קובאץ' כמאמן, והשנה שיחק בסאסואלו אליה עבר כשחקן חופשי וכבש חמישה שערים ב-15 משחקים. מה הלאה? אי אפשר לדעת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי