דה יונג: "דיברתי עם פ.ס.ז' וסיטי, אבל תמיד רציתי לשחק בברצלונה"

פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג | Gettyimages

קשר אייאקס בן ה-21 חתם בברצלונה לחמש שנים ועשוי להפוך להולנדי היקר בכל הזמנים, בהתאם למספר ההופעות שלו בעתיד. ירוויח פחות מ-10 מיליון יורו בעונה: "רצו אותי גם בעונה שעברה, אבל היו מוגבלים כלכלית"

(גודל טקסט)
אם תעלעלו הבוקר (חמישי) בשערי עיתוני קטאלוניה אחרי ההפסד של ברצלונה בגביע 2:0 לסביליה, לא תמצאו כמעט זכר למשחק רבע הגמר. מבחינתם, אתמול היה יום ניצחון ענק כאשר פרנקי דה יונג בן ה-21 חתם בברצלונה לחמש עונות עבור 75 מיליון יורו, לפני 11 מיליון יורו שישולמו כבונוסים.


התחושה בברצלונה אחרי החתמת מי שנחשב לכוכב הבא של הכדורגל העולמי, היא שהמועדון שוב הוכיח את כוחו בקרב על אחד השחקנים הטובים בעולם. גם באייאקס מרוצים שהטאלנט הלך לברצלונה ושחקן העבר מארק אוברמס אמר: "אני מאושר שדה יונג חתם בברצלונה. אני מקווה שיעשה עבודה טובה שם. זה חשוב שהוא יהיה סיפור של הצלחה, כדי שאנשים יבינו שאם אתה מגיע מאייאקס יש לך תוספת של ערכים מסוימים בכדורגל".


ברצלונה הצמידה לכוכב החדש סעיף שחרור על סך 400 מיליון יורו, כמו של עוסמאן דמבלה, ארתור ופיליפה קוטיניו. אשר לבונוסים על סך 11 מיליון יורו שיועברו לאייאקס לאורך השנים, הם ישולמו בהתאם למספר המשחקים בהם ישותף במשל ארבע שנים, אבל לא נראה שלדה יונג תהיה בעיה להגיע לכמות הנדרשת אחרי ששולמו עבורו 75 מיליון יורו (שיועברו במספר תשלומים). רק לליאו מסי (700 מיליון יורו), ג'רארד פיקה, סרג'י רוברטו וסרחיו בוסקטס (500) יש סעיפי שחרור גדולים יותר.


"DE JONG SIGNED"

Barça paid 75M+11M in variables and will be incorporated in July and his buyput fee will be at 400M #fcblivepic.twitter.com/Om2HCL0xWt

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 24 בינואר 2019


לאחר שחתם והוצג לקראת המעבר שיתרחש רק בתום העונה, הקשר הודה שדיבר לפני ההחלטה לחתום עם ברצלונה גם עם פאריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי: "אני מאושר, גאה ובצורה מסוימת גם חש הקלה שכל זה כבר מאחורינו", אמר ל-NOS, הטלוויזיה הרשמית של הולנד. "התקשרתי למקסוול (שעובד בפ.ס.ז' על הרכש) ואמרתי לו שלא אגיע. גם הסוכן שלי עדכן אותם. דיברתי גם עם פפ גווארדיולה על מעבר לסיטי. מועדונים מנסים תמיד לשכנע אותך כשהם רוצים אותך. אני מאושר וגאה שעשו כאלה מאמצים גדולים כדי לשכנע אותי להצטרף".


על ברצלונה אמר דה יונג: "רציתי לשחק בברצלונה כבר הרבה זמן. הם ניסו להחתים אותי כבר בשנה שעברה, אבל היה להם מצב כספי שהגביל אותם. זה לא מסוג המועדונים שיכולים להוציא המון המון כסף". דה יונג כבש העונה שלושה שערים ובישל שלושה נוספים באייאקס, אבל המספרים שלו מרשימים יותר בכל הקשור למסירות וכדורים שהוא חוטף או מחזיר. לפי "Opta", מאז החל לשחק בליגה ההולנדית יש לו 85 אחוז הצלחה בדריבלים – יותר מכל שחקן אחר בליגה. הוא גם מסר יותר כדורים בליגה מכל שחקן אחר, 1277 מתוכם 92.1 אחוז מוצלחים.


הנהלת ברצלונה, כולל הנשיא ג'וזף ברטומאו, נפגשה אתמול באמסטרדם עם ראשי אייאקס, פגישה בה נכח גם סוכנו של השחקן עלי דורסון. ברצלונה הכחישה ידיעות שדה יונג ירוויח 16 מיליון יורו ונראה שהוא יקבל פחות מ-10 מיליון יורו לעונה ויהיה בקבוצת המרוויחים השלישית אחרי ליאו מסי ולואיס סוארס, אבל בהתאם ליכולתו החוזה גם יוכל להיות משודרג. אם כל הכסף עליו ישולם, ההעברה שלו תהיה היקרה ביותר של הולנדי אי פעם – 86 מיליון יורו, שזה מיליון יורו יותר מוירג'יל ואן דייק שעבר ב-85 מסאות'המפטון לליברפול. כעת דה יונג, בנוסף למאבקי האליפות בהולנד, ממתין לשמינית גמר  ליגת האלופות – שם יפגוש את ריאל מדריד, היריבה הגדולה של ברצלונה, אבל עדיין במדי אייאקס.


#PortadaSPORT | ¡Bomba! El Barça ficha a De Jong https://t.co/BoIv7XUSmm

— Diario SPORT (@sport) 23 בינואר 2019


ברטומאו אמר על החתמתו: "זו החתמה אסטרטגית חשובה לברצלונה. היה ברור שהוא מעדיף אותנו על פני כל קבוצה אחרת, למרות שהיה מקבל בקבוצה אחרת (פ.ס.ז', י.ז) תנאים טובים יותר". כעת פורסם ב"מונדו דפורטיבו" שסטפן דה ליכט ירצה להגיע אף הוא לבארסה והוא בירך את חברו על ההחתמה, אבל כרגע סוכנו מינו ראיולה שלא נמצא עם בארסה ביחסים טובים מעדיף שיעבור לבאיירן מינכן בקיץ הקרוב.


בספרד גם חוגגים את ההעובדה שההחתמה של דה יונג היא גם ניצחון גדול על פאריס סן ז'רמן, כי זו פעם הראשונה ששחקן שהקבוצה רצתה העדיף את ברצלונה בעידן נאסר אל חלאיפי, מי שנעל את השער בפני כל שחקני פ.ס.ז' שרצו לעבור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי