צפו בתקציר: ברצלונה בחצי הגמר לאחר 1:6 ענק על סביליה

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | AFP

בתצוגת ענק של הקטלאנים, צמד של קוטיניו (12 בפנדל, 53), ראקיטיץ' מבישול אדיר של ארתור (32), סרג'י רוברטו (54) סוארס (89) ומסי (92) חגגו על חשבון האנדלוסים. ארנה (68) צימק ונתן תקווה באופן זמני בלבד

(גודל טקסט)
רבע גמר גביע המלך הספרדי נמשך, ואחרי ולנסיה הגיע תורה של ברצלונה להשיג את הכרטיס לחצי הגמר. היא עשתה את העבודה בקלות עם 1:6 ענק על סביליה. במשחק הנוסף בטיס ניצחה 1:3 את אספניול לאחר הארכה. בצרפת, חצי גמר גביע הליגה בין שטראסבורג לבורדו הסתיים בניצחון המארחת 2:3 (לצפייה בתקציר לחצו כאן). שטראסבורג תפגוש את גנגאן, שניצחה את מונאקו, בגמר שייערך בסוף מאי.


ברצלונה – סביליה 1:6
ברצלונה שלטה מהפתיחה, ובדקה השביעית גם הגיעה להזדמנות קרובה ראשונה. למרות השליטה במגרש, שער היתרון של בארסה הגיע דווקא בפנדל – אותו ביצע קוטיניו בשלמות בדקה ה-12. גם סביליה קיבלה פנדל, לאחר עבריה שספק-היתה-ספק-לא-היתה של פיקה, אבל באנגה בעט חלש למרכז השער וסילסן תפס את הכדור ללא קושי.


קוטיניו בועט את הפנדל. לא כבש כבר חמישה משחקים (AFP)
קוטיניו בועט את הפנדל. לא כבש כבר חמישה משחקים (AFP)


הדומיננטיות של ברצלונה נמשכה, ובדקה ה-32 ארתור הראה למה מועדון הפאר הביא אותו: מסירה גאונית שלו חתכה את ההגנה האנדלוסית ומצאה את איבן ראקיטיץ' חופשי ברחבה, וכל שהקרואטי היה צריך לעשות זה לגעת בכדור ולהכניס אותו פנימה.


סביליה עלתה למחצית השנייה כשהיא יודעת ששער אחד שלה יקשה מאוד על ברצלונה לקחת ממנה את הכרטיס לחצי הגמר. ועדיין, זה נראה כאילו היא אפילו לא ניסתה. המארחת הניעה את הכדור כמו בימי הטיקי-טאקה העליזים, ובדקה ה-53 סוארס פרץ מצד ימין לפני שהגביה למרכז הרחבה, שם קוטיניו עשה תנועה נהדרת ונגח את השני שלו במשחק. דקה עברה, וסרג'י רוברטו התחיל מהלך נהדר כשמסר למסי רק כדי לקבל ממנו בחזרה ולכבוש את הרביעי בקלות.


רק בדקה ה-67 סביליה נכנסה סוף סוף למשחק. זה קרה כשבאנגה מסר לארנה, וזה בעט מרחוק בעיטה שהטעתה את סילסן וחדרה פנימה. ופתאום, כל מה שהחבורה של מאצ'ין היתה צריכה זה שער אחד בלבד. האנדלוסים התעוררו, ויצאו ללחץ על השער של בארסה. התקפה אחרי התקפה, כשהם מבינים שאין להם מה להפסיד, הם ניסו לחדור לתוך הרחבה.


שחקני ברצלונה חוגגים. מחקו כל תקווה של היריבה (AFP)
שחקני ברצלונה חוגגים. מחקו כל תקווה של היריבה (AFP)


אלא שההגנה הופקרה, ובדקה ה-89 – דווקא כשהיה נדמה שהם יצליחו לעשות את זה – סוארס יצא למתפרצת וסגר את הסיפור עם שער קל מדי. וכדי לנעוץ את המסמר האחרון בארון, בהתקפה האחרונה של המשחק היה זה מסי שעלה על הלוח עם עוד שער קל לאחר התקפה למופת של החלוצים של ואלוורדה. ברצלונה בחצי הגמר, ומי בכלל פקפק שהיא תגיע לשם.


הרכבים

ברצלונה: יספר סילסן, קלמנט לנגלה, ג'רארד פיקה, סרג'י רוברטו, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', ארתור, פיליפה קוטיניו, ליאו מסי, לואיס סוארס. 

סביליה: חואן סוריאנו, סימון קיאר, דניאל קאריסו, סרג'י גומס, קווינסי פרומס, גילרמה ארנה, פאבלו סראביה, רוקה מסה, אבר באנגה, איברהים אמאדו, אנדרה סילבה.



בטיס – אספניול 1:3 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
לאחר ה-1:1 במשחק הראשון, בטיס הגיעה למשחק כשהיא יודעת ששמירה על שער נקי תספיק לה לעלייה בשל שער החוץ היקר שלה. אלא שבדקה ה-33 לאו בפטיסטאו התרומם נהדר להגבהה של גומס ויקטור כדי להעלות את אספניול ליתרון וקירב את האורחת מאוד לחצי הגמר. בטיס יצאה להתקפה בניסיון להשוות אבל לא הצליחה לחדור את ההגנה של רובי. עד הדקה ה-76, אז ג'ובאני לו סלסו הצליח לחדור ולהכניע את חימנז עם בעיטה שטוחה, נותן לבטיס את היתרון ואת התוצאה ששלחה את הקבוצות להארכה – כשרגע לפניה, מארק רוקה ספג צהוב שני והותיר את אספניול ב-10 שחקנים.


ההארכה היתה כולה של המארחת. ההגנה של אספניול שהיתה מצוינת במחצית הראשונה ובחצי הראשון של המחצית השנייה נעלמה, וסרחיו לאון פרץ באין מפריע לתוך הרחבה וכבש את שער הייתרון בדקה ה-95. ארבע דקות עברו, ואייסה מנדי הפך את זה ל-1:3 שסגר את הסיפור.


120' (+1') ⏱⚽️ ¡Finaaaaaaaaaaaaaal del partido! ¡¡¡A SEMIFINALES!!! 

⚪️ #RealBetisEspanyol 3-1 ⚪#DíaDeBetis #CopaDelRey pic.twitter.com/uuBT07eiFm

— Real Betis Balompié (@RealBetis) January 30, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי