לקראת הקלאסיקו (21:45 בספורט4): כך הפך ויניסיוס לכוכב הגדול בריאל

ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור | AFP

במשחק הליגה מול ברצלונה באוקטובר, הוא בכלל לא היה בסגל והשתייך לקבוצת המילואים. היום אי אפשר לדמיין את הבלאנקוס ללא הברזילאי בן ה-18 שכבש את הברנבאו. יוכין על הקלף החזק ביותר של סולארי

(גודל טקסט)

"אי אפשר בלי ויניסיוס", זעקה אתמול הכותרת בעיתון "אס" לקראת הקלאסיקו בקאמפ נואו, במשחק הראשון בחצי גמר הגביע הערב (21:50, שידור ישיר בספורט1). ילד הפלא הברזילאי של ריאל מדריד הוא הכוכב הגדול של הרגע ועליו בונים הלבנים כדי להתגבר על היריבה הקטלונית המושבעת. בגיל 18, הוא התקווה הגדולה ביותר של המועדון. לפני מרקו אסנסיו שעבר פציעה בעיתוי לא מוצלח, לפני איסקו שנדחק לקצה הספסל, לפני כולם.

אם תשאלו כיום אוהד ממוצע במדריד, ויניסיוס הוא המועמד הטבעי לרשת את כריסטיאנו רונאלדו – מה גם שהוא משחק בעמדת הקיצוני השמאלי. ביום טוב, הוא מסוגל לפרק כל הגנה, ויש לו הרבה מאוד ימים טובים. ברצלונה? זה פשוט אתגר מרתק מבחינתו. "שום דבר לא מפחיד אותי. אני משחק במועדון הגדול בתבל. אנחנו לא חוששים מכלום", הוא מצהיר.

הגישה הזו מקסימה את הקהל, ואנשים תוהים – מה היה קורה לו ויניסיוס היה משחק בקלאסיקו הקודם. הוא הרי כלל לא היה בסגל כאשר הלבנים הובסו 5:1 בברצלונה בשלהי אוקטובר, במה שהתברר כמשחקו האחרון של ז'ולן לופטגי על הספסל. הבאסקי סבר כי הברזילאי טרם בשל לקבוצה הבוגרת, ולמעשה ממש לא צריך להאשים אותו. זו הייתה החלטה מערכתית. בהנהלה שברו את הראש כיצד נכון לנהוג כאשר ויניסיוס הצטרף בקיץ למועדון.

היה להם הרבה זמן לחשוב, כי עסקת הרכישה מפלמנגו תמורת 45 מיליון יורו הושלמה עוד בקיץ 2017, אבל השחקן הגיע רשמית לספרד רק אחרי שחגג את יום הולדתו ה-18. ההתלבטות היתה רבה, אך המסקנה פשוטה – לתת לו להתחשל בקבוצת המילואים בליגה השלישית. ומי היה המאמן של קבוצת המילואים? סנטיאגו סולארי.


ויניסיוס ג'וניור. הגישה שלו מקסימה את הקהל (Gettyimages)

וכך, קיבל הארגנטינאי הזדמנות לשפוט טוב מכולם את הפוטנציאל של הנער החדש. הוא ראה אותו באימונים על בסיס יומי, הוא נתן לו את הבמה בחמישה משחקים בליגה השלישית וראה אותו מבקיע ארבעה שערים, כולל צמד מול המילואים של אתלטיקו. היחסים בין השניים היו הדוקים מאוד. "סולארי עזר לי מהרגע הראשון. מיד כשנחתתי במדריד, הוא לקח אותי תחת חסותו", סיפר ויניסיוס.

לכן, כאשר קודם המאמן לקבוצה הבכירה – תחילה באופן זמני, ובחלוף שבועיים כמינוי הקבוע – היה זה הרווח העיקרי. ויניסיוס הרוויח את סולארי בעמדת הכוח הנכונה. ריאל מדריד הרוויחה את ויניסיוס. רצה הגורל, והבכורה של סולארי היתה בגביע מול מלייה הקטנה. היה זה הצ'אנס המושלם לנסות את המחליפים, והברזילאי קיבל באופן טבעי את המקום בהרכב. סביר להניח שגם לופטגי היה עושה בדיוק אותו דבר. התוצאה – משחק נפלא, שני בישולים לאסנסיו ולאלברו אודריוסולה ושבחים מכל עבר.

אז במשחק הליגה הראשון של סולארי, הוא החליט לזרוק את ויניסיוס למערכה, כמחליף לקראת סיום הקרב מול ויאדוליד העקשנית. וגם כאן הייתה אירוניה גדולה – כי הרי ויאדוליד נרכשה לאחרונה על ידי רונאלדו, כוכב העל הברזילאי שפיאר את מדי ריאל, המליץ על ויניסיוס והשתתף אישית בהצגה החגיגית שלו ביולי בסנטיאגו ברנבאו. אז ויניסיוס נכנס מול הקבוצה של רונאלדו, ליהטט באגף והכריע את ההתמודדות עם בעיטה שהוסטה לרשת. בזכות כך, החלה הקדנציה של סולארי ברגל ימין. בזכות כך, הוא קיבל את החוזה ארוך הטווח. העסק התחבר.


עם סולארי. שני הצדדים הרוויחו מהחיבור (Gettyimages)

לא הכל היה חלק מאז אצל סולארי ועדיין מוקדם מאוד לשפוט אם הוא באמת האיש הנכון להנהיג את ריאל. במקרים לא מעטים, במיוחד בתבוסה 3:0 באייבר ובהפסד הביתי 2:0 מול ריאל סוסיאדד, הקבוצה נראתה מבולגנת מבחינה טקטית, וגם הבעיות בחדר ההלבשה – במיוחד עם איסקו המתוסכל – בהחלט מורגשות. ואולם, לגבי ויניסיוס אין לאיש ספק. הוא הבינגו של המאמן, והוא גם מעניק לו המון אשראי. בלעדיו, היה מעמדו של סולארי מעורער יותר. איתו, הוא מרגיש על הסוס. הברזילאי הוא הקלף החזק ביותר של הבוס, והברית הזו מעצימה את שניהם.

בשלהי 2018, היה עדיין ויניסיוס הג'וקר מהספסל. בתחילת 2019, הוא באנקר בהרכב. הוא משגע את שחקני היריב בכדרורים לא צפויים, אך לא מפגין אנוכיות אלא יודע לשחרר את הכדור כשצריך. "יש לו תכונות שאי אפשר ללמד. זה מרגש כאשר שחקן מיוחד פורץ לבמה הגדולה, ואנחנו עדים לכך. הוא עדיין צעיר, ויש לו לאן להשתפר, אבל הכשרון שלו ברור", הצהיר סולארי.

ומבחינת סטטיסטיקה, התרומה של ויניסיוס באה לידי ביטוי במיוחד במשחקי הגביע. שער ובישול ב-0:3 על לגאנס, בישול ב-2:4 על ג'ירונה ברבע הגמר, בישול נוסף ב-1:3 מול הנציגה הקטנה של קטלוניה בגומלין. כל זה סייע עוד יותר לטיפוח הביטחון העצמי, והחברים עושים את המקסימום כדי לעודד אותו. "ויניסיוס משדר לנו שמחה", אמר סולארי. "אם ימשיך כך, העתיד שלו יהיה עצום", טען המגן הרב גוני נאצ'ו. המומנטום שהתפתח בחודשיים האחרונים לא עוצר – הוא רק תופס תאוצה.


ויניסיוס מודה לקהל נגד אלאבס. כך שולחים את הגיבור לקלאסיקו (Gettyimages)

וכדי להוכיח סופית עד כמה הוא מוכן לקלאסיקו, סיפק ויניסיוס הצגה גדולה ביום ראשון, ב-0:3 החשוב בליגה מול דפורטיבו אלאבס, בעקבותיו צומק הפער מאתלטיקו שבמקום השני לשתי נקודות בלבד. הוא החל את המהלך שהוביל לשער הראשון של קארים בנזמה והבטיח את הנקודות כאשר הבקיע את שער הליגה השני שלו בדקה ה-80.

זמן קצר לאחר מכן, החליף אותו סולארי על מנת שיקבל תשואות אדירות מהיציעים – כולם קמו על רגליהם כדי להריע לו. כך שולחים את הגיבור לקלאסיקו. ולכן גם "אס", העיתון המזוהה עם הקבוצה, דאג להדגיש: "אי אפשר בלי ויניסיוס". הוא חייב להיות שם. זה הקלאסיקו הראשון שלו. אם הכל יילך כשורה, עשרות של מפגשים מול בארסה עוד לפניו, והוא אמור להיות הכוכב הראשי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי