אגף מבצעים: על העונה הטובה בקריירה של ג'ורדי אלבה

ליאו מסי, ג'ורדי אלבה
ליאו מסי, ג'ורדי אלבה | AFP

בברצלונה עוד לא החליטו אם לפתוח הערב (21:50, ספורט4) עם מסי בהרכב מול ריאל במשחק הראשון של חצי גמר גביע המלך, אבל תולים את תקוותם בג'ורדי אלבה, שהפך לבורג קריטי בהתקפה הקטלאונית. יעקב זיו מנתח

(גודל טקסט)

ליאו מסי לא שיחק בקלאסיקו הקודם, שנערך בתחילת העונה במסגרת הליגה, אבל ברצלונה הביסה את ריאל מדריד 1:5 וגרמה לפיטוריו של ז'ולן לופטגי. התוצאה הזו כנראה גרמה למאמן הנוכחי של ריאל, סנטיאגו סולארי, להבין שעם מסי או בלעדיו בארסה יכולה להסב לריאל מדריד הרבה כאב היום (רביעי ב-21:50, ישיר בספורט4) בחצי גמר גביע המלך הראשון בקאמפ נואו. אולי זו הסיבה שאמר אתמול כי היה רוצה לראות את הפרעוש משחק הערב בקרב הראשון בין השתיים.

מי שיכול להיות איש המפתח במשחק הוא המגן השמאלי ג'ורדי אלבה, שבקלאסיקו האחרון הרס את הבלנאקוס. לואיס סוארס אומנם היה זה שכבש שלושער ופיליפה קוטיניו וארתורו וידאל השלימו את החגיגה, אבל אלבה הרס את האורחים במחצית השנייה, אחרי שניצל את חולשתו של גארת' בייל בחלק ההגנתי של המשחק והפציץ שוב ושוב את הבלאנקוס מהאגף כשבישל לפיליפה קוטיניו את הראשון בדקה ה-11 והיה מעורב בפנדל של לואיס סוארס.

בברצלונה עוד לא טרחו להאריך את החוזה של אלבה בן ה-29, אף שהנשיא ג'וזף ברטומאו הבטיח לו שיקבל חוזה חדש לחמש שנים וכאשר פורסמו ידיעות על כך שהוא כבר קיבל אישור להאריך את החוזה, אלבה טען: "זה שקר. למה שלא אגיד את האמת אם החוזה באמת הוארך. לא מבין מהיכן מביאים ידיעות כאלה".

עם זאת, בברצלונה לא יכולים להכחיש שזו העונה הכי טובה שלו מאז הגיע למועדון, אחרי שבישל 14 שערים יותר מבכל עונה אחרת מאז 2012. העונה הוא השחקן השני בליגה שהגיע לבישולים דו-ספרתיים אחרי מסי. אלבה הוא גם השחקן השלישי בברצלונה מבחינת כמות דקות המשחק. ג'רארד פיקה ראשון עם 1,980 דקות, יחד עם השוער מארק אנדרה טר שטגן. אלבה שלישי עם 1,865 דקות.


עונתו הטובה ביותר מאז הגיע למועדון. ג'ורדי אלבה (Gettyimages)

סולארי יצטרך ללמוד מהטעות של לופטגי שהציב את גארת' בייל באזור של אלבה, שחלף על פניו כמו רוח סערה בקלאסיקו האחרון כי בייל ממעט לעשות הגנה, אף שהתחיל את הקריירה כמגן. סולארי חושב להציב שם את לוקאס ואסקס, ששיחק כמה פעמים העונה כמגן. אם ריאל מדריד רוצה לעצור לפחות צד אחד של ההתקפה היא חייבת למצוא פתרון לאלבה.

כך או אחרת, אם מסי לא ישחק, ואלוורדה יחמיץ את אחד הצמדים הכי לוהטים בכדורגל הספרדי כיום. "יש לי עכשיו את האגף שמאל פנוי רק עבורי, וזו פשוט הרגשה נפלאה שאני יכול לעשות שם כרצוני. כשניימאר היה שם היה לי קשה יותר לבוא לידי ביטוי", אמר אלבה העונה. המאמן ואלוורדה מסכים: "שיתוף הפעולה בין אלבה למסי מתקתק כמו שעון והיריבות לא יכולים לעצור אותם. לג'ורדי יש חוש טיימינג מושלם. מאז שהצטרפתי לברצלונה היה לנו כיף לשחק ביחד. מסי תמיד מחפש אותי ואני אותו וכאשר הוא פותח את ההתקפות שלו מהצד הימני של המגרש יש לי את כל המגרש פתוח כדי למצוא אותו במסירה מדויקת. שיתוף הפעולה בינינו הוא על עיוור".

אלבה היה אחד השחקנים הכי מאושרים בקיץ שעבר, כאשר לואיס אנריקה עזב את המועדון ו-ואלוורדה הגיע. חתול שחור עבר בינו לבין המאמן הקודם, ולטענתו של אלבה, עד היום הוא לא יודע מה הייתה הסיבה. הוא הרגיש זאת גם בנבחרת, אחרי שהמאמן לא זימן אותו בכל התקופה עד למשחקים האחרונים, והעדיף על פניו את לוקה דין הצרפתי, שעזב בינתיים את המועדון לאברטון.

היכולת של אלבה בהתקפה לא מפתיעה. הוא החל את הקריירה שלו בברצלונה כחלוץ, אבל בגיל 15 נזרק מהקבוצה והגיע לוולנסיה, שם שכנע אותו אומרי אוניי לעשות להסבה למגן תוקף. זה עבד מצוין עבורו למרות שהשחקן לא התלהב בהתחלה. כיום הוא כבר מאוהב בתפקיד. כאשר היו שמועות בחלון ההעברות של ינואר שיובנטוס ומנצ'סטר יונייטד התעניינו בו, אמר: "בכדורגל אתה אף פעם לא יודע מה יקרה ואלה קבוצות גדולות, אבל הכוונה שלי היא להישאר בברצלונה ולפרוש בה". במשחק הקרוב נגד בילבאו הוא לא יוכל לשחק בגלל חמישה צהובים ולכן הוא יכול היום להוציא את כל המרץ נגד הגנת הבלאנקוס. הפעם, גם חצי מהתוצרת שלו בקלאסיקו הקודם צפויה להספיק.


אי אפשר לעצור אותם (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי