בקיץ הזה תלבש לבן: העברת הזאר לריאל בלתי נמנעת

אדן הזאר
אדן הזאר | Gettyimages

הבלגי של צ'לסי הכריז שהוא הגיע להחלטה בנוגע לעתידו – מה שגרם לכל כלי התקשורת באנגליה להבין בין השורות כי המעבר שלו לבירת ספרד קרוב מאין כמוהו. הבלאנקוס ינסו להוריד את המחיר, הבלוז כבר מחפשים יורש

(גודל טקסט)

מאז ההודעה המפורסמת והדרמטית של לברון ג'יימס על ההחלטה שלו לעבור ב-2010 מקליבלנד למיאמי, לא הייתה כנראה התלבטות ארוכה כל כך של סופרסטאר בנוגע לעתידו כמו זו של אדן הזאר.

הכוכב הבלגי של צ'לסי ישלים בסיום העונה שבע עונות במדים הכחולים ואז ככל הנראה יעזוב לריאל מדריד – כך מעריכים כל כלי התקשורת באנגליה, אחרי שהשחקן העניק ראיון לתחנת רדיו צרפתית והודיע כי הוא "הגיע להחלטה בנוגע לעתידו". הזאר כזכור, רומז כבר יותר משנה כי הוא מתפתה לעבור למועדון שהוא רואה בו "הגדול בעולם", ואף התבטא בעניין בסיום המונדיאל בקיץ האחרון.

אלא שאז צ'לסי דרשה עבור השחקן יותר מ-200 מיליון יורו ונכון לקיץ הקרוב בריאל מדריד מעריכים שיוכלו לזכות בשחקן תמורת סכום שלא יעלה על 100 מיליון, משום שהוא נכנס לשנה האחרונה בחוזה שלו ואם צ'לסי תחליט שלא למכור היא צפויה לאבד את השחקן בתום העונה הבאה ללא תמורה. יש לציין שמהלך דומה עשתה ריאל מדריד גם עם השוער הבלגי, טיבו קורטואה, שעבר מצ'לסי לריאל מדריד בקיץ האחרון, בדיוק כשנכנס ל-12 החודשים האחרונים של החוזה שלו במועדון הלונדוני.


ישתפו פעולה בלבן? הזאר וקורטואה (Gettyimages)

עם זאת יש לציין שבריאל מדריד מקווים להוריד אפילו יותר את דמי ההעברה תמורת הזאר. האפשרות הראשונה היא לכלול בעסקה את מתאו קובאצ'יץ', שמושאל העונה מריאל לצ'לסי. אפשר אחרת היא להעביר לכחולים את איסקו – שחקן שהסתכסך העונה עם המאמן סנטיאנו סולארי – או את מרקו אסנסיו, שנחשב פעם לאחד הכישרונות הגדולים של המועדון אבל מאכזב העונה וצפוי לקבל עוד פחות דקות משחק במידה והזאר יגיע לברנבאו.

אבל עם כל הכבוד לצרות הטובות שהמעבר הזה ייצור בריאל מדריד – שבמקביל נהנית העונה מפריחה של שחקן האגף החדש ויניסיוס – השאלה הגדולה באמת היא מה תעשה צ'לסי לנוכח איבוד השחקן שבו הייתה תלויה כמעט לחלוטין בעונות האחרונות. השמועות בחלק מכלי התקשורת באנגליה מדווחות על כך שהכחולים יפנו לנאפולי בניסיון לרכוש את לורנצו אינסינייה, שכיכב תחת מאוריציו סארי ויוכל להצטרף לז'ורז'יניו וגונסאלו היגוואין שכבר התאחדו מחדש עם המאמן האיטלקי. עם זאת, העברה שכזו עשויה להיות בעייתית שכן נאפולי מתמחרת את אינסינייה בכ-140 מיליון ליש"ט.

אם לא אסנסיו ולא אינסינייה, ייתכן שהכחולים יפנו לפליפה קוטיניו, שעזב רק בעונה שעברה את ליברפול לברצלונה, אבל מאז מתקשה להותיר חותם במועדון הקטאלוני ויש שמועות המדברות על חזרה אפשרית לאנגליה, אף שקשה להאמין שהברזילאי יוותר במהירות רבה כל כך על האפשרות לשחק באחד המועדונים הגדולים בעולם.

ולצד כל אלה, קיימת כמובן גם האפשרות הזולה ולא בהכרח פחות טובה מבחינת הכחולים – להפקיד את המפתחות בידיו של קאלום האדסון אודוי. השחקן המבטיח שיצא ממחלקת הנוער של צ'לסי עמד לאחרונה בעין הסערה כשדרש מהמועדון להיענות להצעה של באיירן מינכן ולמכור אותו לאלופת גרמניה. צ'לסי סירבה, באיירן אמרה שתנסה לחזור לשולחן המו"מ בקיץ, אבל ייתכן שהפקדת המפתחות בידיו של אודוי תשאיר אותו בסטמפורד ברידג' – זאת למרות שצ'לסי כבר רכשה את כריסטיאן פוליסיץ' מבורוסיה דורטמונד, שיצטרף אליה בקיץ. כך או אחרת, אלופת אנגליה מלפני שתי עונות עומדת בפני מתיחת פנים הקיץ. והזאר? הוא יצטרך להפוך לאחד השחקנים המובילים בעולם – או להתרגל שהמקום שלו בהרכב ממש לא מובטח.


אדן הזאר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי