נולד להצליח: סימאונה חולם על האליפות והגביע בספרד

דייגו סימאונה
דייגו סימאונה | Gettyimages

מאמנה הנערץ של אתלטיקו מדריד, יודע כי הדרך לכתר עוברת דרך הדרבי נגד ריאל מדריד. המון מלחמה, גיחות לעבר שטח האויב וכיבוש שערים בעקיצות, זאת השיטה של דייגו

(גודל טקסט)

"דייגו סימאונה הוא טיפוס שנולד עם הסכין בין השיניים ועם האמונה שאפשר לנצח בכל מחיר", אומר הכתב הארגנטיני הוותיק מרטין מאסור שפרסם כתבת פרופיל ענקית על צ'ולו בתקשורת האנגלית לקראת הדרבי בשבת בין אתלטיקו וריאל מדריד ב"וונדה מטרופוליטנו".

דווקא בעונה בה לאתלטיקו יש את הכלים לשחק את הכדורגל הכי חיובי שלה מאז שסימאונה הגיע לקבוצה ב-2011 בגלל הרכש המאסיבי שעשתה בקיץ, היא נאלצת שוב לשחק כדורגל טיפוסי של סימאונה. המון מלחמה, גיחות לעבר שטח האויב וכיבוש שערים בעקיצות. סימאונה לא תכנן שזו תהיה הדרך, אבל שורה של פציעות ואכזבה משחקני הרכש שלו הביא לעונה שנויה במחלוקת גם אם הוא מדורג במקום השני, שתי נקודות מעל ריאל מדריד ושש פחות מברצלונה.

את רשימת התירוצים סימאונה היה יכול להגיש מזמן להנהלה. אומנם אנטואן גרייזמן נשאר וקיבל חוזה מדהים של 23 מיליון יורו לעונה, אבל דייגו קוסטה החלק המשלים שלו בפאזל שיחק רע מתחילת העונה בגלל פציעה, עבר ניתוח והושבת לשלושה חודשים. שחקני רכש כמו ניקולה קליניץ' לא הצליחו להשתלב בקבוצה וז'לסון מרטינס הושאל למונאקו. ג'וני שהגיע מסלטה ויגו הושאל לוולבס ונמכר לזאבים בינואר האחרון ותומא למאר הוא לא סיפור הצלחה.


סימאונה על הקווים. תמיד מאמין (AFP)

למרות זאת מאסור אומר: "סימאונה תמיד דגל באימרה המפורסמת 'המוטו בחיים הוא להאמין'. גם אם כל הסיכויים נגדו, היה לו תמיד את הכישרון לשכנע את עצמו ואת כל הסובבים אותו שהכל אפשרי כולל ההצלחה". לכן הוא גם מאותם מאמנים שבטוחים כי יוכלו לשקם שחקנים שכבר נראים גמורים. פרננדו טורס היה כזה כשהגיע ממילאן אליה הושאל מצ'לסי לאתלטיקו מדריד בה גדל בעונת 2014/15. הוא נשאר ארבע שנים וכבש 27 שערי ליגה ב-107 משחקים. בינואר 2015 שיחק טורס בשמינית הגמר בגומלין "גביע המלך" נגד ריאל מדריד וכבש צמד ראשון במדי אתלטיקו נגד הבלאנקוס בתיקו 2:2.

עכשיו רוצה סימאונה לעשות אותו תרגיל עם אלברו מוראטה שהחל דרכו באתלטיקו בנוער וכיכב בריאל מדריד כי הוא מאמין שגם אם מוראטה החמיץ שערים מטורפים ממצבים לא יאומנו במדי צ'לסי, הוא יחזיר אותו לכושר של פעם. מוראטה שיחק בהפסד במשחק האחרון לבטיס 1:0 במשך 90 דקות. אתלטיקו נראתה רע מול בטיס כאשר סאול וקוקו הפצועים שהם הנשק הסודי של סימאונה לא שיחקו והקבוצה שלו בעטה רק פעמיים לכיוון השער, אבל אין מאמין גדול יותר מאשר סימאונה.

מאסור אומר כי מאז שהיה ילד, סימאונה הפך את העולם כדי להצליח: "כשזימנו אותו פעם ראשונה לנבחרת ארגנטינה עד גיל 20 ב-1989, הוא הגיע בזמן הלא נכון לכינוס והנבחרת כבר נסעה לאימון. הוא לא התעצל ורץ לקחת אוטובוס ומשם היה צריך לעלות על אוטובוס נוסף שהתברר לו שאין לו יותר כסף. הוא ביקש מהנהג טובה ואמר לו 'אתה לא תשכח אותי כי בעתיד אני אהיה כוכב גדול ומפורסם בארגנטינה'. זה סימאונה. הוא תמיד מאמין. הוא איחר לאימון, אבל כשסיפר מה קרה למאמן הנוער האחרון ריחם עליו ושכנע את קרלוס בילארדו אז מאמן הנבחרת הבוגרת בה שיחק דייגו מראדונה לתת לו צ'אנס להתאמן עם הבוגרים ואז התברר לבילארדו שמולו מתאמן כישרון גדול.


סימאונה באימון. הרבה אמונה (AFP)

בחזרה לימים שלנו. לסימאונה יש בשנים האחרונות בעיה עם מספר 9. ג'קסון מרטינס, מאריו מנדזוקיץ', דייגו קוסטה ועכשיו גם מוראטה לא מצליחים בקבוצה שיש לה כל כך הרבה שחקנים מוכשרים. הוא עצמו אף פעם לא היה חלוץ. הוא היה קשר אחורי עם נבחרת ארגנטינה לצידם של פרננדו רדונדו וגביגול באטיסטוטה אחד מהגדולים בכל הזמנים של ארגנטינה. הוא שיחק בשלושה מונדיאלים מ-1994 עד 2002 ופילס דרכו מפיזה הקטנה בסרייה A עד סביליה, אתלטיקו מדריד וחזרה לסרייה A בקבוצות ענק כמו אינטר ולאציו. שלושה מאמנים השפיעו עליו בגדול בנבחרת – אלפיו באסילה, דניאל פאסרלה ובעיקר מרסלו ביילסה, אבל סימאונה הוסיף למה שלמד מהם מהניסיון שלו כשחקן שהיה נלחם בחפירות עם אתלטיקו מדריד ונלחם בכל משחק. לכן הוא אוהב את השחקנים האלה שנותנים את הזיעה והדם על המגרש.

תחת סימאונה של היום, הנשק הכי חזק של הקבוצה הוא האמונה. הוא בניגוד לפפ גווארדיולה שמאמין באומנות הכדור, מחפש במשחקים שלו משהו אחר. בספרו הראשון "ההשפעה של הכדורגל" שפורסם בספרד כתב: "כדורגל הוא כמו צייד. אתה חייב לחשב מה היריב עושה לך ואיך לתפוס אותו לא מוכן. שנייה אחת יכולה לשנות הכל". כל הקבוצות שלו שיחקו באותה צורה. הן מחכות לטרף שלהם כמו ציידים.


שחקני אתלטיקו חוגגים. מה יהיה בסוף העונה? (gettyimages)

סימאונה הוא אחד היריבים המרים של ריאל מדריד וברצלונה. עד שהגיע ב-2011 הם לא ניצחו את ריאל מדריד 14 שנה. לעומת זאת ב-28 משחקים מאז, המאזן שווה לחלוטין. תשעה ניצחונות לכל קבוצה ו-10 תוצאות תיקו. סימאונה מתוסכל מאוד מהעובדה שהוא הפסיד פעמיים לריאל מדריד בגמר האלופות ב-2014 ו-2016, אבל נקם בהם העונה עם ניצחון ענק בסופרקאפ האירופי 2:4 בהארכה בטאלין. מאז שהגיע, זכה עם הקבוצה בשבעה תארים והפך את הקבוצה למובילה באירופה בעוד שעד שהגיע היא הייתה רחוקה מאוד מארבע הגדולות וקרובה יותר לתחתית.

ללא ספק אתלטיקו של שמונה השנים האחרונות היא פרויקט בצלמו ובדמותו של סימאונה. ב-1995/6 זכה סימאונה בדאבל עם אתלטיקו מדריד כשחקן ועכשיו הוא רוצה לעשות עוד דאבל כמאמן. הוא מגיע למשחק עם ריאל מדריד במצב לא הכי אידיאלי בלי קוקה הפצוע, אבל תסמכו עליו שהוא הכניס את הקבוצה השבוע לטירוף. מאסור אומר: "עבור סימאונה אין מצב ביניים. או שאתה נלחם על חייך במגרש או שיאכלו אותך. הוא תמיד אמר שכדורגל הוא כמו אגרוף או מכות ברחוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי