ברצלונה חוששת: השימוש ב-VAR יכריע לטובת ריאל מדריד

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | Gettyimages

לקראת הגומלין בחצי גמר הגביע (רביעי, 21:45 בספורט4), בקטלוניה חשפו כי בשיחות של ראשי המועדון דנו בכך שגם בעידן הטכנולוגיה לבלאנקוס יהיה יתרון. וגם: פיקה שוב חימם את האווירה והמספרים של מסי

(גודל טקסט)
ברצלונה תגיע מחר לסנטיאגו ברנבאו של ריאל מדריד (רביעי, 21:45, ישיר בספורט4) במצב רוח מצוין ועם פער מרשים בצמרת הליגה לאחר 2:4 מרשים במיוחד בחוץ על סביליה בהובלתו של ליאו מסי, אבל בגביע המלך, במסגרתו תשחק מחר, הסיפור שונה אחרי 1:1 במשחק הראשון בקאמפ נואו – תוצאה שממש לא מטרידה את ברצלונה, כשעל פי התקשורת בקטלוניה במועדון עוסקים בעניין אחר שמדאיג אותם: טעויות השיפוט לטובת ריאל מדריד.


"מונדו דפורטיבו", העיתון הגדול בקטלוניה, פרסם הבוקר בתחקיר על השימוש בטכנולוגיית ה-VAR בספרד ויצא בהצהרה נחרצת כי באופן קבוע הבלאנקוס נהנים מההחלטות בסיוע המצלמות. הסערה האחרונה התחוללה במחזור האחרון, כאשר הוענק לזכות ריאל פנדל שנוי במחלוקת בניצחון על לבאנטה, אחרי שקאסמירו, כך נראה, צלל ברחבה כהוגן, אולם לקבוצה הוענק כדור עונשין מ-11 מטרים. הטענה היא שצוות ה-VAR כלל לא הורה לשופט לבחון את האירוע, כך שלמרות שהטכנולוגיה קיימת לא נעשה בה שימוש במקרה בו ככל הנראה ההחלטה הייתה משתנה.


"סקנדל!", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו", כשבידיעה מציינים שבברצלונה תומכים בשימוש במצלמות במטרה למנוע טעויות שיפוט, אך חוששים שריאל מדריד נהנית מיתרון לקראת צמד משחקי הקלאסיקו, כשכידוע ייערך אחד נוסף בסוף השבוע במסגרת הליגה – גם הוא בברנבאו. בכתבה נחשף שבמהלך המשחק נגד לבאנטה דנו על כך אנשי ברצלונה בשיחות וואטספ והביעו דאגה, וכך היה גם בישיבת ההנהלה אתמול. בברצלונה בטוחים שלולא עזרת ה-VAR, ריאל מדריד הייתה מרימה דגל לבן במאבק האליפות. 


Portada @mundodeportivo: "ESCANDALOSO" #PortadaMD#Portadaspic.twitter.com/1C7R1s0pho

— Radio Barça (@RadioFCB) 25 בפברואר 2019


הבלם ג'רארד פיקה חימם את האווירה כשהקניט את ריאל מדריד, שלדבריו מתלוננת כל הזמן על השיפוט נגדה ובמקביל זוכה להקלות פעם אחר פעם. פיקה דאג להזכיר לאנשי ריאל את הקלאסיקו הראשון העונה בקאמפ-נואו, בו ניצחה ברצלונה 1:5, לאחר שאלה התלוננו השבוע שיש להם יום אחד פחות של מנוחה – הם שיחקו בליגה ביום ראשון האחרון ואילו ברצלונה התארחה בסביליה בשבת, אבל בסיבוב שעבר המצב היה הפוך וברצלונה היא שנהנתה מיום פחות למנוחה והיערכות.


בצד המקצועי, ברצלונה תחסר את השוער השני יאספר סילסן וכן את הקשר המרכזי ארתור., בקלאסיקו שיהיה חגיגי עבור ארנסטו ואלוורדה שיציין את משחקו המאה כמאמן הקבוצה – בינתיים הוא ניצח 67 משחקים, השיג 23 תוצאות תיקו והפסיד 9 משחקים.


ליאו מסי, כמובן, מגיע למשחק בכושר מצויין אחרי השלושער ה-50 שלו בקריירה. אפילו בתקשורת במדריד חוששים – 'עם מסי, בארסה בדרך לטרבל', הצהירו שם בתחילת השבוע. ריאל מדריד היא היריבה הרביעית האהובה עליו – בגביע מעולם לא הבקיע מולה. הוא כובש יותר מכל נגד סביליה (36 שערים), אתלטיקו מדריד (28 שערים) ו-ולנסיה (27 שערים). הרקורד של מסי במשחקי קלאסיקו: 26 שערים ב-39 משחקים בכל המסגרות.



מסי מוקף בשחקני ריאל מדריד. אוהב לכבוש בקלאסיקו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי