היורש של פפה: הכירו את הבלם החדש של ריאל מדריד

אדר מיליטאו
אדר מיליטאו | Gettyimages

מיליטאו שנקנה רק לפני שנה על ידי פורטו מסאו פאולו תמורת 4 מיליון, נמכר לאלופת אירופה היוצאת בסכום דמיוני עבור כדורגלן אלמוני יחסית. מי ששכנע אותו לעבור לבלאנקוס היה לא אחר מחברו לקבוצה הפורטוגלית

(גודל טקסט)

ריאל מדריד מתגעגעת לפפה הישן והטוב שלה. הבלם הפורטוגלי ממוצא ברזילאי שהיה מעוז ההגנה עזב לפני שלוש עונות את סנטיאגו ברנבאו ובבלאנקוס עבדו קשה כדי למצוא לו יורש וגם מישהו שיוכל להחליף בעתיד את סרחיו ראמוס.

היום (חמישי) הם למעשה רכשו את היורש האמיתי של פפה: הברזילאי אדר גבריאל מיליטאו בן ה-21, שחתם בריאל מדריד עד 2025. הם שילמו תמורתו 50 מיליון יורו לפורטו והוא יצטרף בקיץ לזינדין זידאן וירוויח שבעה מיליון יורו לעונה. זיזו הבין שמדובר בשחקן שיועיל לו מאוד בעתיד למרות שלא הוא תכנן את העברתו.

הידיעות שמילטאו יגיע לבלאנקוס התפרסמו פעמים רבות בחודשים האחרונים. תופעת רכישת הצעירים של פלורנטינו פרס נמשכת, אבל כבר שייכת לתכנון מהעבר. פורטו כרגיל מכונת כסף מסחרית שיודעת לעשות כסף על שחקנים. היא רכשה אותו רק בארבעה מיליון יורו. גם מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וברצלונה עקבו אחרי הבלם, אבל ירדו ממנו אחרי שהבינו כי ריאל מדריד כבר סגרה איתו.


מיליטאו במדי פורטו. רכש נהדר לזידאן (gettyimages)

פפה השפיע רבות של מיליטאו בכך שהמליץ לו לעבור לריאל מדריד, אבל גם בעצם שמח להיפטר ממנו. מיליטאו נרכש בקיץ האחרון מסאו פאולו והיה הבטחה גדולה. הוא החל את העונה כבלם ובלט מיד במשחקו, אבל כאשר פפה בן ה-36 חזר לפורטו מבשיקטאש אחרי 12 שנים שלא שיחק בקבוצה, המאמן סרג'יו קונססאו לא היסס לתת לו את המשבצת של הבלם ואילץ את מילטאו לשחק כמגן ימני.

הברזילאי הצעיר שנא כל רגע בעמדה הזאת, אבל נאלץ לשחק טוב כדי לשכנע את המאמן לתת לו מקום בהרכב והוכיח שהוא יכול לשחק גם בעמדה זאת. עכשיו זה בעצם נשק מצוין עבורו כי הוא יותר ורסטילי. הרכש מסאו פאולו עורר מיד אחרי בואו בפורטו התפעלות מיכולתו. הוא נבחר חמש פעמים ברציפות לנבחרת החודש של הליגה הפורטוגלית למרות שינוי התפקוד מחודש ספטמבר עד ינואר.

אחרי שחתם בפורטו אמר מיליטאו שהוא כדורגלן שאוהב לזכות בתארים ולנצח: "שמחתי שאני חותם במועדון של ווינרים שזכה באליפויות והצליח באירופה. בטוח שיהיה לי קל להתאקלם כי לא תהיה לי בעיית שפה", הצהיר. כעת כשהוא עובר את הגבול לברנבאו, יצטרך לקחת בחשבון שהרמה ב"לה ליגה" אחרת והשפה היא ספרדית. פרשנים בספרד אומרים: "הוא כמו יהלום שעוד לא לוטש. יצטרכו לעבוד איתו, אבל זידאן מאוד מתאים לתפקיד הזה אחרי שהביא את וראן לריאל מדריד ושידרג אותו במחאות אחוזים.


פפה. המליץ לבלם להגיע לריאל מדריד (gettyimages)

כתב העיתון "רקורד" הפורטוגלי סרג'יו קרינתיאנס אמר לספורט1: "הוא מזכיר מאוד את רפאל וראן, אבל קצת יותר נמוך (1.85 מטר לעומת וראן 1.90 מטר) ופחות פיזי ללא ספק. הוא בלם מאוד מרשים ושחקן מעניין מאוד. הוא מהיר מאוד, משחק נקי בלי טעויות. הוא טוב עם הכדור ובלעדיו. במטרים הראשונים הוא מהיר מאוד והוא מספיק טכני לשחק כמגן ימני וגם לעלות למעלה לתקוף.

לריאל מדריד זה רכש מצוין כי הוא יכול עוד להתפתח לכיוון טוב. אולי 50 מיליון יורו זה סכום גבוה מדי עבור שחקן כזה, אבל לבלאנקוס לא הייתה ברירה, כי ביולי כפי שפורסם, מחירו היה עולה ל-75 מיליון יורו שזה סכום מוגזם לחלוטין. למעשה פורטו לא רצתה בכלל למכור אותו כעת אלא רק עוד שנה-שנתיים.

באתר של ריאל מדריד פרסמו פרופיל על השחקן בו נאמר שהוא שחקן הגנה רב גווני שהמהירות היא אחת מהתכונות הבולטות שלו ויש לו ראיית משחק שחוזה מהלכים במגרש. "ההתאקלמות שלו בכדורגל האירופי הייתה מהירה מהצפוי. לא כל שחקן שמגיע מהליגה הברזילאית מסוגל להתערות בקלות כזאת במשחק והוא עשה זאת בפורטו ושיחק 34 משחקים וכבש שלושה שערים. משחק הבכורה שלו בליגה היה מול מוריירנסה ובאלופות כבש שער ראשון מול שאלקה בניצחון 1:3 בשלב הבתים. בעקבות ההצלחה שלו הוא גם זומן לנבחרת הבוגרת ושיחק מול אל סלבדור בניצחון 0:5. משחק אחד בינתיים בסלסאו.


מיליטאו. גבוה מעל כולם (AFP)

מיליטאו גדל בסאו פאולו וזכה בגביע הברזילאי עד גיל 20 ב-2016. בגיל 19 ערך בכורה בקבוצה הבוגרת של סאו פאולו במאי 2017 מול קרוייזרו ובאוגוסט 2018 כבר חתם בפורטו. "מארקה" הספרדי כתב שהוא אחת הסיבות מדוע איקר קסיאס נהנה מעונה גדולה בפורטו. תחת הכותרת "המגן של קסיאס" כתב העיתון: "מיליטאו גילה יכולת מעולה בהגנה וחסם הרבה כדורים שהיו אמורים להיבעט לעברו של קסיאס. הוא גרם לשוער הוותיק להיראות הרבה יותר טוב השנה". 

במשחק האחרון בו ניצחה פורטו את רומא באלופות לכד מיליטאו את העין כשעלה וירד על הקו באגף ימין. כמו כל ברזילאי שמכבד את עצמו הוא ניחן בדריבלים מעולים. הבלם אמור להיות מוצג בברנבאו בשבוע הבא ולטעום קצת מהזוהר הנוצץ לפני שינסה לזכות עם פורטו באליפות פורטוגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי