האוהדים זועמים: ביקש להחליף חולצה עם מסי והפך לבוגד

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

אדריאן פדרוסה מאספניול שיחק לראשונה בבוגרים במסגרת הליגה ב-2:0 בדרבי לברצלונה, אבל לא חשב שבסיום יותקף ויספוג איומים על חייו. וגם: "הפרעוש" שבר עוד שיאים אחרי הצמד ומאמנו ואלוורדה התמוגג: "הוא אמן"

(גודל טקסט)
ארנסטו ואלוורדה סיכן אתמול (שבת) את ליאו מסי, כששיתף אותו למרות שהוא לא כשיר לחלוטין בדרבי של ברצלונה. הפרעוש בעוד הצגה גדולה כבש צמד, ובארסה ניצחה את אספניול 0:2. מסי שבר עוד כמה שיאים, וזכה למחמאות דווקא ממאמן אספניול רובי שאמר בסיום: "כל מה שאני יכול להגיד לקאטלונים זה 'תיהנו ממסי כל עוד הוא כאן ומשחק'". ברצלונה השלימה עשור של ניצחונות על אספניול בקאמפ נואו על היריבה העירונית.


מסי השתווה לאיקר קסיאס עם מספר הניצחונות הכי גדול בליגה, 334. ב-16 באוקטובר הוא יחגוג 15 שנה בברצלונה, כשמשחקו הראשון של מסי במדי המועדון היה במשחק ידידות נגד פורטו (של ז'וזה מוריניו ב-2003) בה משחק היום קסיאס. השוער הגיב: "הייתי מעדיף שמישהו מריאל מדריד יעשה את השיא, אבל מגיע למסי".


מבין השחקנים הפעילים כיום ב"לה ליגה", רק סרחיו ראמוס יכול לשבור את השיא של מסי, אחרי שניצח 300 משחקים. סרחיו בוסקטס מדורג אחריהם עם 257 ניצחונות. מסי כבש אתמול שער בכדור חופשי נגד אספניול, וקבע עונה עשירית ברציפות בה הוא כובש מעל 40 שערים בכל המסגרות. הוא רשם את ההופעה ה-675 בברצלונה ומדורג שני בתולדותיה.


אגב, מסי גם היה מעורב במעין תקרית שכעת מסעירה את אספניול – אפילו שלו אין שום קשר אליה. אוהדי אספניול לא אהבו לראות במהלך הדרבי בו הפסידו 2:0 לברצלונה את אדריאן פדרוסה, שחקן הגנה בן ה-20 ששיחק לראשונה בקבוצה הבוגרת במסגרת הליגה, מבקש את החולצה של ליאו מסי בסיום המשחק בקאמפ נואו.


Un gesto de deportividad criticado en las redes

¿Por qué algunos aficionados del Espanyol han criticado al canterano del Espanyol, Adrián Pedrosa, por cambiarse la camiseta con Messi tras el derbi catalán? pic.twitter.com/ahTOcxusC6

— El Transistor (@ElTransistorOC) 30 במרץ 2019


זה מזכיר את אשר אירע בעונה שעברה, אז קיקה סאנצ'ס פלורס, שאימן את הקבוצה, נאלץ לבקש סליחה מהאוהדים אחרי שניגש לברך את מסי על ההצגה שלו במשחק דרבי בין הקבוצות. השחקן גם ספג איומים על חייו ברשתות החברתיות וספג נאצות ומבחינת האוהדים נחשב כעת לבוגד שמבחינתם ראוי שייזרק מהקבוצה.


בעיתון "מארקה" כתבו הבוקר על הדרבי: "הליגה הזו קטנה על ברצלונה. אם לא יקרה איזשהו אסון, בארסה תזכה בתואר השמיני מתוך 11 השנים האחרונות בליגה. בארסה רשמה רק שני הפסדים ב-29 משחקים, מסי כבש 30 שערים. ברצלונה נזקקה רק לשני ניצוצות במשחק פושר נגד אספניול כדי לנצח". העיתון "מונדו דפורטיבו" העניק את הכותרת "המאסטרו של הליגה" למסי. הכותרת של "ספורט" על מסי: "גאון ופיגורה". הוא קיבל ציון 8 בעיתון.


"THE MASTER OF LA LIGA" #fcblivepic.twitter.com/RBN4u9qV5s

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 30 במרץ 2019

ארנסטו ואלוורדה אמר בסיום: "ניצחון קשה וחשוב, אספניול הייתה נלהבת ומגיע לשחקנים קרדיט גדול. השער של מסי בבעיטה חופשית? צריך להיות אמן. לא קל לעבור את החומה קרוב כל כך לשער. האמת שלא היה לי מושג בכלל מה הוא הולך לעשות. הייתי שמח לומר שתרגלנו את זה באימונים, אבל חייב להיות אמיתי ולומר שלא. יש יריבים ששמים שחקן על קו השער לנסות להדוף".


איבן ראקיטיץ', עליו היו ידיעות שהוא עשוי לעזוב את ברצלונה, אמר: "אני רוצה להינות על כר הדשא. אחרי המשחק השחקנים בירכו אותי וזה מה שמעניין אותי. האמת שאני מאושר כאן ומקווה להישאר עוד הרבה שנים. אני יודע שהמועדון מרוצה ממני ואני מתכוון לדבר איתם על הארכת החוזה".


סרחיו בוסקטס התלהב ממסי: "כולנו יודעים מה מסי שווה לברצלונה. כבר התרגלנו שהוא כובש כמעט מכל בעיטה חופשית, אבל זה לא משהו טריוויאלי". ברצלונה עוד לא אלופה: "אנחנו חזקים ועם פער משמעותי מהמקום השני, אבל תזכרו את 2015/16. כולם אמרו שאנחנו אלופים ואז הפסדנו שלושה משחקים (ריאל מדריד, סוסיאדד, ולנסיה) וסיימנו אחד בתיקו, והיינו צריכים לנצח בארבעת המשחקים האחרונים".


La portada del diario Sport de mañana… GENIO Y FIGURA. pic.twitter.com/YQNqJpY0zS

— El 10 (@el10blaugrana) 30 במרץ 2019


מלקום, שבינתיים מסתמן כאכזבה גדולה, רשם את הבישול הראשון שלו העונה בשער השני של מסי. ואלוורדה לא ממש נותן לו צ'אנס. אתמול הוא שיחק 31 דקות, וזה כמעט הכי הרבה זמן בו שותף, אחרי 57 דקות נגד בטיס.


ואי אפשר בלי ידיעת אנטואן גריזמן היומית של "מונדו דפורטיבו" – העיתון דיווח שאריק אבידל, המנהל הטכני של בארסה, שוחח עם גריזמן בקשר להעברה אפשרית לברצלונה. לפי הידיעה אבידל דיבר עם הצרפתי על מעבר לפי התנאים שהיו לו בשנה שעברה בחוזה עם שכר של 16 מיליון יורו לעונה. כל זאת לא מוחק את העובדה שברצלונה תנסה לרכוש את חלוץ פרנקפורט לוקה יוביץ' לפני אופציית גריזמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי