תיקו אפס לברצלונה בהואסקה, אתלטיקו מדריד חזרה לנצח

קווין פרינס בואטנג
קווין פרינס בואטנג | Gettyimages

אלופת ספרד שיחקה בהרכב צעיר במיוחד מול האחרונה, במחשבה על גומלין רבע הגמר נגד מנצ'סטר יונייטד. שער ובישול לגריזמן בניצחון אתלטיקו 0:2 על סלטה ויגו. סביליה עלתה זמנית למקום הרביעי אחרי ניצחון בדרבי

(גודל טקסט)
המחזור ה-32 בליגה הספרדית יצא היום (שבת) לדרך. במשחק המוקדם של המחזור גברה אספניול 1:2 על אלאבס. לאחר מכן, הואסקה נועלת הטבלה הצליחה להשיג תיקו מול הרכב צעיר במיוחד של המוליכה ברצלונה (0:0) . אתלטיקו מדריד גברה 0:2 על סלטה ויגו בביתה ופתחה פער על פני ריאל מדריד בקרב על המקום השני. המשחק שנעל את הערב הספרדי היה הדרבי של אנדלוסיה בו גברה סביליה 1:3 על בטיס.


הואסקה – ברצלונה 0:0

האחרונה בטבלה זכרה היטב את הביקור בקאמפ נואו בסיבוב הקודם כשהובילה משער מהיר במיוחד אך הובסה 8:2. הערב היא הצליחה להשיג נקודה שיכולה להיות קריטית במאבק ההישארות שלה. ברצלונה, מנגד, עם הראש בגומלין רבע גמר ליגת האלופות גנד ברצלונה, פתחה בהרכב הצעיר ביותר שהיה העונה בספרד עם ממוצע 24 שנים ו-133 ימים. ליאו מסי ולואיס סוארס כמובן לא נכללו בסגל.


קווין פרינס בואטנג זכה להופעה די נדירה בהרכב ברצלונה. מי שחזר ל-11 היה עוסמן דמבלה. הצרפתי שהחלים מהפציעה האחרונה ממנה סבלה היה יכול לחזור כמו גדול אך רשם החמצה גדולה באחד על אחד מול רוברטו סנטאמריה, אחרי מסירה נפלאה של הצעיר בן ה-19 ריקי פוץ'. למרות שליטה מוחלטת בכדור בסיום המחצית (78%), ברצלונה לא הצליחה לכבוש.



בדקה ה-56 מאלקום קיבל את הכדור בצד שמאל דווקא אחרי שגיאה של שחקן הואסקה וכולם היו בטוחים שירים לרחבה אבל בעט מזווית קשה והכדור פגע בקורה.  ואלוורדה רצה לנצח וביצע חילוף כפול בדקה ה-66 כשהכניס את פיליפה קוטיניו וג'ורדי אלבה כשריקי פוץ' ועוסמן דמבלה הוחלפו, אך ברצלונה הייתה חלשה מהרגיל ובפעם השנייה בלבד העונה בליגה לא הצליחה לכבוש. הואסקה מצמקת את הפער מהקו האדום לחמש נקודות, וברצלונה, גם אם אתלטיקו מדריד תנצח הערב, תחזיק בפער מבטיח של תשע נקודות מהשנייה בטבלה אתלטיקו מדריד.


דמבלה מתקשה מול הואסקה (Gettyimages)
 

אתלטיקו מדריד – סלטה ויגו 0:2

לאחר ההפסד לברצלונה במחזור הקודם בקאמפ נואו, הקבוצה של דייגו סימאונה הבינה שהמטרה שנותרה לה העונה היא לסיים במקום השני. אתלטיקו עשתה צעד חשוב ופתחה שוב, לפחות זמנית, פער של חמש נקודות מריאל מדריד השלישית בטבלה. כוכב הניצחון, איך לא, היה שוב אנטואן גריזמן שכבש סמוך להפסקה ובישל בהמשך למחליף אלברו מוראטה. סלטה ויגו, מנגד, נעצרת אחרי שבע נקודות משלושת המחזורים האחרונים ועלולה לרדת מחר שוב מתחת לקו האדום.



המארחת פתחה את המשחק חזק והגיעה לשלושה מצבים תוך עשר דקות אך לא הצליחה לכבוש. סלטה, ללא יאגו אספס, כן הגיעה להזמדנויות, אבל מקסי גומס לא הצליח לכבוש וריאד בודבוז שלח מספרת אדירה אך נעצר על ידי יאן אובלק. בדקה ה-42 יושבי הוונדה מטרופוליטאנו נרגעו: גריזמן סיבב כדור חופשי נהדר לפינה של רובן בלנקו והעלה את אתלטיקו ליתרון. 



בדקה ה-63 אלברו מוראטה החליף את ויטולו, ושיתוף הפעולה עם גריזמן שוב נשא פרי. אתלטיקו יצאה למתפרצת מהירה, מוראטה הוריד אחורה לגריזמן ורץ לעומק. החלוץ הספרדי קיבל מסירה מעולה, עקף את בלנקו ובעט לרשת. 0:2 לאתלטיקו מדריד שהבטיחה את הניצחון, ושערו החמישי של החלוץ בעשרה משחקי ליגה בלבד. שמונה דקות לסיום אתלטיקו כמעט וגמלה לסלטה שהביסה אותה 0:3 בסיבוב הראשון, אבל הצ'יפ של גריזמן לא הצליח.




גריזמן חוגג עם שחקני אתלטיקו. שער ובישול לצרפתי (AFP)


סביליה – בטיס 2:3

הדרבי של אנדלוסיה תמיד חם והערב היה מדובר גם בקרב על אירופה. סביליה רצתה להעפיל למקום הרביעי בטבלה על חשבון חטאפה בעוד בטיס התשיעית רצתה לחזור לעניינים. בראמון סאנצ'ס פיחואן, הקבוצה הביתית הייתה זו שחגגה בסיום דרבי נהדר עם ניצחון 2:3, שהיה גם נצחונה הראשון בדרבי מזה שלושה משחקים.

דווקא בטיס הגיעה למצב הראשון. חסה ניצל החזרת כדור איומה לעברו של השוער טומאס ואסליק, עקף אותו אך נהג באנוכיות ובחר לבעוט במקום למסור לסרחיו קנאלס שהיה פנוי לחלוטין. עשר דקות אחר כך, בטיס שילמה: פאבלו סארביה שלח הרמה נהדרת מצד שמאל ומוניר אל חדאדי כבש מחזור שני ברציפות והעלה את סביליה ליתרון, תוצאת המחצית.


האורחת עלתה עם אנרגיות חדשות והצליחה להשוות בדקה ה-55 כשלו סלסו המשיך את הכושר הנהדר שלו ובעט לרשת אחרי בישול של ג'וניור פירפו, אלא שאז הגיע הבליץ' של סביליה. בדקה ה-57 הקבוצה של חואקין קאפרוס טסה למתפרצת בסיומה וויסאם בן ידר בישל נפלא לפאבלו סארביה, השחקן היחיד בספרד שכבש ובישל העונה במספר דו ספרתי פרט לליאו מסי. בדקה ה-64 החגיגה המשיכה: פרנקו ואסקס כבש שער גדול בפצצה ממרחק שלא הותירה שום סיכוי לפאו לופס.


בטיס ניסתה לא להרים ידיים וקיקה סטיין ערך חילופים בחלק הקדמי שלו. לורן בעט סמוך לקורה שתי דקות אחרי שנכנס, ומחליף אחר של המאמן, כריסטיאן טאיו, שלח כדור חופשי אדיר וצימק את התוצאה ל-2:3 כשנותרו עד שמונה דקות לשחק. גם חמש דקות תוספת זמן לא עזרו לבטיס.
 


סארביה חוגג. עונה גדולה של הספרדי (AFP)


אספניול – אלאבס 1:2

המארחת פתחה את המשחק טוב יותר ועלתה ליתרון מוצדק בדקה ה-19: אוסקר מלנדו שלח כדור עומק נהדר למגן הצעיר אדריה פדרוסה בן ה-20, ששיחק העונה בעיקר בקבוצת המילואים של המועדון שבמהלך יפה עם הרבה נחישות כבש שער ראשון בקבוצה הבוגרת. ויקטור לגווארדיה כבש שער עצמי ממש עם פתיחת המחצית השנייה (דקה 47) והעמיק את הבור של אלאבס.



אלאבס הצליחה לצמק די מהר כשלאחר עשר דקות החלוץ ג'ונתן קאלרי השתלט על כדור ברחבה ובעט בקלות לרשת, במה שהיה שערו השמיני העונה. לאחר התייעצות קטנה עם שופטי ה-VAR השער אושר אך לא מעבר, כשגם החילופים ההתקפיים של אבלרדו שהכניס את ווקאסו מובארק ודייגו רולאן – לא עזרו. בדקה האחרונה אלאבס השיגה כדור קרן וגם השוער דני פאצ'קו עלה לרחבה אבל בתום שבע דקות השופט שרק לסיום.


אספניול חזרה לנצח ארבעה מחזורי ליגה והיא במרכז הטבלה, בעוד אלאבס שנחשבה לסינדרלה של העונה בליגה הספרדית, מוכיחה שהחלומות על ליגת האלופות גדולים עליה. הקבוצה ספגה שער שוויון דרמטי במחזור הקודם והשיגה רק שתי נקודות מארבעת המשחקים האחרונים מה שהובילו לנפילה עד למקום השביעי.

 
 

¡Adrià Pedrosa marca su primer gol en #LaLigaSantander! pic.twitter.com/ZQYDnpKise

— LaLiga (@LaLiga) 13 באפריל 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי