בנזמה חגג שלושער אדיר, 0:3 לריאל מדריד על בילבאו

קארים בנזמה
קארים בנזמה | AFP

הפער מאתלטיקו ירד לארבע נקודות לאחר שהצרפתי להט בניצחון על הבאסקים. סביליה חטפה 3:0 מחטאפה בקרב ישיר על הכרטיס לאלופות וירדה למקום החמישי, ולנסיה צמודה אליה אחרי 1:2 בבטיס. ויאריאל התרחקה מהקו האדום

(גודל טקסט)

המחזור ה-33 בספרד החל ביום שישי והמשיך אתמול עם ארבעה משחקים. הערב (ראשון) נערכים חמישה מפגשים נוספים. במשחק המוקדם גברה אספניול 0:1 על לבאנטה במשחק החוץ, חטאפה הביסה 0:3 את סביליה בעקבות החלטות VAR בקרב על ליגת האלופות וקארים בנזמה הלוהט המשיך לספק את הסחורה והעניק לזידאן ולריאל מדריד 0:3 על אתלטיק בילבאו בשלושער אדיר. לאחר מכן השיגה ויאריאל 1:2 חשוב על לגאנס ובמשחק שנעל את המחזור השיגה ולנסיה 1:2 בבטיס והיא עם מספר נקודות זהה לשל סביליה, חולקות את המקומות החמישי והשישי.


ריאל מדריד – אתלטיק בילבאו 0:3

הבלאנקוס עדיין רחוקים מלהציג יכולת שראויה למועדון כמו ריאל מדריד, אבל מי אם לא קארים בנזמה היה שם בשביל להחזיר את זינדין זידאן למסלול הניצחונות. הצרפתי נגח פעמיים לרשת של יאגו הררין מבישולים של מרקו אסנסיו ולוקה מודריץ' מכדור קרן בדקות 47 ו-76 ובתוספת הזמן השלים שלושער והפעם עם הרגל מבישול של גארת' בייל – למעשה כבש את כל שמונת השערים אחרונים של ריאל מדריד בליגה והיה מעורב ב-10 מתוך 12 האחרונים, הרי שגם בישל פעמיים.


בזכות הניצחון ריאל שוב במרחק ארבע נקודות בלבד מאתלטיקו השלישית ובעיקר הגדילה את הפער מהמקום החמישי לעשר הפרש, כך שהיא על סף הבטחה רשמית של הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. בילבאו מנגד נותרה שביעית עם 46 נקודות, בזהה לאלאבס השמינית ובמרחק שמונה מחטאפה הרביעית.



בנזמה חוגג שלושער. האיש של זידאן (AFPׂ)


ריאל בטיס – ולנסיה 2:1
ניצחון רביעי ברציפות לעטלפים כולל שני משחקי רבע גמר הליגה האירופית נגד ויאריאל ורביעי בחמישה משחקים בליגה, בדרך ל-1:2 על בטיס וכעת היא שוב מעל סביליה, אך לשתיהן 52 נקודות – מה ששומר אותה בקרב על הכרטיס לאלופות שנמצא במרחק שתי נקודות.


גונסאלו גדש הנפלא כבש רגע לפני הירידה להפסקה בבעיטה מדויקת ושלוש דקות לאחר החזרה למחצית השנייה כבש את השני שלו' ביצוע שנראה כמעט כמו העתק של השער הראשון, ובדקה ה-77 הוא הוחלף וזכה לשירה מהאוהדים ביציע, בזמן שהמקומיים הגיבו בבוז צורם. דווקא אז, דקה אחר כך, המקומיים חזרו משום מקום עם פנדל מוצלח של ג'ובאני לו סלסו, שרק לפני חמישה ימים נרכש רשמית, ובדקה ה-82 רודריגו שעלה מהספסל במקום דניס צ'רישב שנפצע ספג כרטיס צהוב שני ואדום תוך עשרים דקות בהחלטה גבולית של השופט והותיר את מרסליניו בהלם, אחרי שהיה ביתרון כפול רק חמש דקות קודם לכן. למזלם של העטלפים, זה הספיק בשביל 1:2 בסיום.


בטיס, אחרי ה-3:2 הסוער בדרבי נגד סביליה בשבוע שעבר, עם מעידתה החמישית בששת המחזורים האחרונים והיא נותרה במקום התשיעי עם 43 נקודות, עדיין במרחק שלוש נקודות בלבד מבילבאו ואלאבס שבמקומות שבע ושמונה בהתאמה, אבל כבר בפער תשע מוולנסיה לה הפסידה וכאמור גם מסביליה.



צמד נהדר לגדש, ולנסיה שוב צמודה לסביליה (Gettyimages)


חטאפה – סביליה 0:3
ללא ספק המשחק המרתק של היום. בקרב ישיר על המקום הרביעי המוביל לליגת האלופות,  חטאפה המדורגת במקום החמישי בטבלה אירחה את סביליה המדורגת במקום הרביעי בטבלה, כשהפער בין הקבוצות עומד על נקודה בלבד. הקבוצה הצנועה ממדריד עלתה ללא פחד והמשיכה בעונה המדהימה שלה.


האנדלוסים פתחו את המשחק רע כבר מהרגע הראשון, בסגנון משחק אגרסיבי ועד הדקה ה-32 ספגו כבר 4 כרטיסים צהובים. ואז, בדקה ה-33 בזכות החלטת VAR, כדור שנגע בידו של פרנקו ואסקס שלח את חיימה מאטה לנקודה הלבנה. החלוץ לא התבלבל מהנקודה הלבנה וכבש את הראשון. 0:1 לחטאפה. 


בדקה ה-49, רגע לפני הירידה למחצית, שוב ה-VAR נכנס לפעולה, שוב נגיעת יד ברחבה והפעם גם כרטיס אדום לסרחיו אסקודרו. ז'ורז מולינה הלך הפעם אל הנקודה הלבנה והכפיל את היתרון רגע לפני הירידה למחצית. 0:2 לחטאפה. בדקה ה-53 זה הפך לתבוסה. חיימה מאטה תפס את האנדלוסים נרדמים בהגנה, פרץ מהאגף הימין בקלילות מדהימה, העביר כדור רוחב וראה כיצד חברו להתקפה, ז'ורז' מולינה דוחק מקרוב ומשלים צמד. 0:3 לחטאפה.


סביליה נכנעת לחטאפה בפעם השנייה העונה, אחרי שבסיבוב הקודם נכנעו 2:0 מול הקהל הביתי בפיחואן. היא מאבדת את המקום הרביעי לקבוצה הצנועה ממדריד, שתוכל לעשות היסטוריה בעוד חמישה מחזורים ולהעפיל לליגת האלופות לראשונה בתולדותיה. אם תעשה זאת, תהיה הנציגה השלישית ממדריד במפעל בעונה הבאה.


65' |3-0| #VamosGeta#GetafeSevillaFCpic.twitter.com/et4Heolb6O

— Getafe C.F. (@GetafeCF) April 21, 2019

ויאריאל – לגאנס 1:2

ניצחון שני ברציפות לצוללת הצהובה לאחר שקרלוס באקה דחק מקרוב (64) את שער הליגה השישי שלו העונה וקארל טוקו אקאמבי הכפיל (80) עם בעיטה נהדרת לפינה בסיומו של מהלך קבוצתי נהדרבדקה ה-87 עוד הספיק נאביל אל זאהר לצמק מהנקודה הלבנה לאחר שריקת גבולית לפנדל, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי עבור האורחתהנקודות היו סופר חשבות עבור ויאריאל, שהגדילה את הפער מהקו האדום לארבע וקפצה עד המקום ה-14 בטבלה. לגאנס, לעומת זאת, נוצחה לראשונה אחרי ארבעה מחזורים ונותרה במרכז הטבלה ללא מטרות מיוחדות.




פרץ את הסכר הערב. קרלוס באקה (Gettyimages)


לבאנטה – אספניול 2:2

הפריקוס היו בדרך לניצחון שלישי ברציפות כשהוליכו פעמיים ושיחקו ברבע השעה האחרונה נגד עשרה שחקנים, אבל לבאנטה מהתחתית נתנה את כל מה שיש לה והפגינה אופי בדרך לתיקו 2:2 ביתי שלישי ברציפות במשחק אטרקטיבי במיוחד בשעת צהריים מוקדמת. עם הנקודה, לבאנטה מובילה בשתי נקודות על הקו האדום אמנם אך צפויים להם מאבקים קשים עד לסיום העונה. מאז פברואר הקבוצה של פאקו לופס לא הצליחה לנצח.


השער הראשון נכבש בדקה ה-16 כשבורחה איגלסיאס קיבל את הכדור באגף שמאל, חתך לאמצע ובעט לרשת. שער מספר 13 העונה לחלוץ במסגרת הליגה, ועל אף הדעיכה היחסית ב-2019 הוא עדיין השחקן הטוב בשורות הקבוצה. המארחת השוותה בדקה ה-62: כדור חופשי מבריק של חוסה קאמפנייה נחת על ראשו של רובן וזו שנגח נהדר לרשת.


הדרמה לא נעצרה כאן. אספניול חזרה מייד להוביל, כבר בדקה ה-65, הפעם אחרי שהבלם מריו הרמוסו עלה לעזרת ההתקפה ובישל בנגיחה למארק רוקה שלא היה בנבדל, הגיח מאחור בתזמון מעולה ובעט חזק למשקוף ופנימה. שער בכורה מרגש לשחקן בקבוצה הבוגרת! כעבור שבע דקות, לבאנטה שוב איזנה כשהתנפלה על שחקני אספניול ובסיום ההתקפה בורחה מאיורל מסר עקב קטן לרובן רוצ'ינה שבעט לרשת של דייגו לופס. החלוץ הורחק כעבור שתי דקות אחר כך בצהוב שני לאחר עבירה מסוכנת עם שתי הרגליים קדימה. הררנן פרס שלח פצצה לקורה לפני הסיום.


'The Panda' @BorjaIglesias9 scores his 13th goal of the season! #LevanteEspanyolpic.twitter.com/tb5Lgr2zva

— LaLiga (@LaLigaEN) April 21, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי