העונה של מס' 10: מסי כבש מול לבאנטה, ברצלונה אלופת ספרד

ברצלונה חוגגת אליפות
ברצלונה חוגגת אליפות | Gettyimages

הקפטן קיבל מנוחה ופתח על הספסל רגע לפני חצי גמר ליגת האלופות נגד ליברפול, אך עלה במחצית וכבש את שער האליפות בדרך ל-0:1. בארסה אלופה בפעם השנייה ברציפות, השביעית בעשור הזה וה-26 בתולדותיה

(גודל טקסט)
זה היה באוויר כבר זמן רב, אפילו כמה חודשים, והערב (שבת), הגיעה החותמת הרשמית. בשעה טובה, במחזור ה-34 בליגה הספרדית, ברצלונה זכתה באליפות שנייה ברציפות ו-26 בתולדותיה לאחר ניצחון 0:1 על לבאנטה בקאמפ נואו. הקבוצה של ארנסטו ואלוורדה הייתה זקוקה לניצחון כדי לחגוג כבר הערב לעיני הקהל שלה לאור ה-0:1 של אתלטיקו מדריד על ויאדוליד מוקדם יותר, ועמדה במשימה. בסיבוב הקודם בו לבאנטה הייתה המארחת זה נגמר ב-0:5 מהדהד לזכות בארסה, אך הפעם הקטלונים, כך נראה, שמרו כוחות.


המאמן ארנסטו ואלוורדה העניק לליאו מסי מנוחה רגע לפני המשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות נגד ליברפול וסיפסל גם את סרחיו בוסקטס. הקפטן הארגנטינאי עלה לעשות סדר לאחר ההפסקה כשהחליף את פיליפה קוטיניו לאחר מחצית מאופסת. גם בלי מסי, ברצלונה הייתה טובה הרבה יותר, אך לא הצליחה להניע את אייטור פרננדס שרשם יום גדול בין הקורות של לבאנטה. קוטיניו הפעלתן נכשל שוב ושוב מול השוער ובדקה ה-40 גם טיפת מזל הייתה חסרה לו כשכדור חופשי נפלא שלו נעצר רק במשקוף.

בדקה ה-61, מי אם לא מסי, כבש לזכות ברצלונה והחל את החגיגות. הפיצ'יצ'י של הליגה הספרדי כבש את שערו ה-34 בליגהאחר נגיחה של וידאל. הקוסם הארגנטינאי עשה הטעייה אחת ובעט בקלות לרשת. 0:1 לברצלונה.



עוד אליפות לאוסף. ברצלונה חוגגת (AFP)
 

קפטן לבאנטה, חוסה לואיס מוראלס, שכבר כבש העונה נגד ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו, היה יכול לקנות את עולמו אבל בעט גבוה בדקה ה-67 לאחר שפילס דרך והגיע למצב קורץ של אחד על אחד מול טר שטגן. בזמן שהמארחת שלחה קצת יותר שחקנים קדימה, השער השני היה נראה כעניין של זמן. ארתורו וידאל הצטרף מאחור ושלח פצצה מעל המשקוף בדקה ה-75. מנגד, לבאנטה תקפה בדקות האחרונות ורק במזל לא כבשה, כשטר שטגן אמר תודה לאלילת המזל ואסף את הכדור מהקורה. 


שריקת הסיום הגיעה ובניגוד לבדרך כלל, יושבי הקאמפ נואו הסתפקו בשער אחד בלבד, אבל מה זה משנה. ברצלונה זוכה באליפות שביעית בעשור הזה, העשור של מסי, וממשיכה את השליטה המוחלטת שלה בזירה המקומית. אסור לשכוח שעוד מצפה לה גמר גביע המלך נגד ולנסיה ב-25 במאי, אבל עם כל הכבוד לזה, האוהדים רוצים תואר אחד יותר מכל: הגביע עם האזניים הגדולות. ביום רביעי הקרוב תארח ברצלונה את ליברפול בקאמפ נואו, וחלום הטרבל חיי וקיים.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי