העשירית של מסי: מספרי האליפות של ברצלונה

ליאו מסי וברצלונה חוגגים
ליאו מסי וברצלונה חוגגים | AFP

האם הפרעוש הוא שיאן האליפויות במדי הבלאוגרנה, כמה מחזורים העונה הבקיע ברציפות ומה מספר תארי הפיצ'יצ'י בהם זכה? וגם: על הנתון המיוחד ממשחקי הקלאסיקו, והנתון בו ואלוורדה מתעלה על יוהאן קרויף

(גודל טקסט)

# אליפות עשירית בקריירה לליאו מסי, יותר מכל שחקן אחר בברצלונה. לאנדרס אינייסטה יש תשע זכיות באליפות, ולג'רארד פיקה יש גם אמנם עשר אליפיוות בקריירה, אך הראשונה שבהן הייתה במדי מנצ'סטר יונייטד. בליגה הספרדית השיא שייך לפאקו חנטו מריאל מדריד שזכה ב-12 אליפויות ב-18 שנה.

# ראיין גיגס ממנצ'סטר יונייטד הוא שיאן האליפויות מחמש הליגות הגדולות עם 13 תארי אליפות

# ארנסטו ואלוורדה השתווה להלניו הררה, לואי ואן חאל ופפ גוארדיולה שזכו בשתי אליפויות רצופות בשנתיים הראשונות שלהם בתפקיד. הישג שיוהאן קרויף למשל לא הצליח להשיג.


ליאו מסי. אליפות עשירית (AFP)

# הקבוצה היחידה שהצליחה שלא להפסיד לברצלונה העונה בשני משחקים היא אתלטיק בילבאו. בקאמפ נואו הקבוצות נפרדו ב-1:1 ובסאן ממס המשחק הסתיים בתיקו מאופס. מנגד, לראשונה מאז עונת הבכורה של פפ גוארדיולה, הצליחה ברצלונה לנצח את ריאל מדריד בליגה בשני הקלאסיקו – 1:5 גדול בקאמפ נואו ו-0:1 בסנטיאגו ברנבאו

# ג'ורדי אלבה, עם 34 הופעות ליגה העונה, הוא שחקן השדה עם הכי הרבה הופעות בברצלונה.

# הרצף הארוך של מסי העונה עומד על שמונה מחזורי ליגה רצופים בהם הבקיע, מהמחזור ה-15 ועד המחזור ה-22.


ארנסטו ואלוורדה. אליפות שנייה ברציפות (AFP)

# ליאו מסי כבש העונה 34 שערי ליגה, כמו בעונה שעברה, וגם העונה יזכה כנראה בתואר מלך השערים, בפעם השלישית ברציפות והשישית בקריירה שלו. העונה כבש מסי שלוש פעמים שלושער ועוד שש פעמים צמד. בנוסף ל-34 שעריו הוא גם בישל 15 נוספים והוא מלך הבישולים של הליגה.

# ב-73 משחקי הליגה שלו על הקווים של ברצלונה, ארנסטו ואלוורדה הפסיד רק בשלושה. המאזן המלא: 53 נצחונות, 17 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים.

# מאז עונת 2009/10, אף קבוצה לא זכתה באליפות במגרשה הביתי. האחרונה שעשתה זאת הייתה ברצלונה שהביסה 0:4 את ויאדוליד.


ברצלונה חוגגת בברנבאו. ניצחה בשני משחקי הקלאסיקו העונה (Gettyimages)

# רק בארבעה מ-35 המחזורים בספרד ברצלונה לא דורגה במקום הראשון. הפעם האחרונה: במחזור ה-13. למעשה, ברצלונה לא דורגה מתחת למקום השני העונה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי